You are here

Μέτρα για απόσυρση παλαιών οχημάτων με βενζίνη Super

20/01/2003 16:22
Διαβεβαιώσεις ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ουσιαστικό πρόβλημα με την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας 9870 για απόσυρση της μολυβδούχας βενζίνης (Super) και ότι καμία τάξη της κυπριακής κοινωνίας δεν πρόκειται να πληγεί με την εφαρμογή της σχετικής οδηγίας, έδωσαν σήμερα το αρμόδιο υπουργείο Συγκοινωνιών και το γραφείο του Επικεφαλής της διαπραγματευτικής Ομάδας για την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ο υπουργός Αβέρωφ Νεοφύτου, από τα 400.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Κύπρο, μόνο 6.000 αυτοκίνητα ηλικίας 15 και πλέον ετών θα παρουσιάσουν πρόβλημα με την απόσυρση της μολυβδούχας βενζίνης, προσθέτοντας πως όλα τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια είναι κατάλληλα να χρησιμοποιούν την αμόλυβδη βενζίνη. Ανέφερε επίσης, ότι με «κάποιες μικροαλλαγές που έχουν ασήμαντο κόστος» θα μπορούν να διορθωθούν τα 6.000 αυτοκίνητα, ωστόσο, όπως σημείωσε, τα οχήματα αυτά είναι μεγάλης ηλικίας και η αξία τους κυμαίνεται γύρω στις 500 λίρες. Η κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, έχει μελετήσει κάποια μέτρα και στην περίπτωση κατά την οποία κάτοχος οχήματος που δεν θα μπορεί να κινείται με αμόλυβδη βενζίνη ακινητοποιήσει το αυτοκίνητό του, θα δικαιούται με την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου να μην πληρώσει τέλη εγγραφής για το καινούργιο αυτοκίνητο, κάτι που αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση 300 μέχρι 1.300 λιρών, αναλόγως με τον τύπο του οχήματος.

«Αν ληφθεί υπόψη», είπε ο κ. Νεοφύτου, ότι αυτά τα οχήματα είναι μεγάλης ηλικίας και η αξία τους κυμαίνεται γύρω στις 500 λίρες, «τότε (οι ιδιοκτήτες τους) θα βγάλουν και κέρδος», ανέφερε. Ερωτηθείς αν η κυβέρνηση σκέφτεται μέτρα για οικονομική ενίσχυση των κατόχων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, διότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο έτσι ώστε να επωφεληθούν της απαλλαγής των τελών εγγραφής, ο κ. Νεοφύτου είπε ότι «ακόμα και στις περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης του οχήματος, έχουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα και συγκεκριμένες εισηγήσεις».

Από το Γραφείο του Επικεφαλής της Διαπραγματευτικής Ομάδας, ο Σύμβουλος Κώστας Πασχάλης, εκτίμησε επίσης, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ιδιαίτερο πρόβλημα με την απόσυρση της Super, ενώ αντιθέτως εκτιμά πως πρόβλημα παρουσιάζεται στα διυλιστήρια, τα οποία πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση της αμόλυβδης βενζίνης.

«Αν το διυλιστήριο θα ήταν έτοιμο να παράγει σε ποσότητες που να ικανοποιήσουν τις ανάγκες σε αμόλυβδη βενζίνη», είπε ο κ. Πασχάλης, «θα μπορούσε και αύριο να μπει σε εφαρμογή η οδηγία χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα».

Του Κυριάκου Κυριακίδη