You are here

Φυσικό αέριο το 2010

26/11/2004 09:09
· Το 2007 ο τέταρτος σταθμός παραγωγής ηλεκτρισμού

Το ενδεχόμενο να διεκδικήσει μέσα από τη μέθοδο του BOT την ανέγερση της τέταρτης μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού, η οποία θα στοιχίσει πέραν των £100 εκ., σκέφτεται η Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου. Αυτό ανέφερε ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου ο επικεφαλής του ημικρατικού οργανισμού Γιώργος Γεωργιάδης. Ο Πρόεδρος της ΑΗΚ εξέφρασε την επιθυμία της Αρχής να έχει συμμετοχή στο επενδυτικό σχέδιο του τερματικού σταθμού, λέγοντας ότι η έλευση φυσικού αερίου είναι εθνικής και στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή πολιτική της Κύπρου και χαρακτήρισε το θέμα πολύπλοκο και πολυσύνθετο.

Με diesel στην αρχή

Όπως προκύπτει από τη συζήτηση με θέμα την ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης, το οποίο ενέγραψε ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα, αναμένεται ότι ο τερματικός σταθμός θα αρχίσει λειτουργία το 2007 με πετρέλαιο ως καύσιμη ύλη, με προοπτική σε δύο – τρία χρόνια το καύσιμο αυτό να αντικατασταθεί από φυσικό αέριο.

Η διευθύντρια του τμήματος Ενέργειας του Υπουργείου Εμπορίου, Ολυμπία Στυλιανού, ανέφερε ότι σύμφωνα με μελέτες ο τρόπος έλευσης του φυσικού αερίου θα είναι σε υγροποιημένη μορφή και θα αποθηκεύεται σε δεξαμενές πλοίων. Απαντώντας σε ερώτηση του κ. Βαρνάβα, η κ. Στυλιανού είπε ότι είναι πρόωρο να υπάρξει οποιονδήποτε προσύμφωνο για την έλευση του φυσικού αερίου, καθώς η κυβέρνηση βρίσκεται ακόμα στο στάδιο «της εύρεσης συμβουλευτικού οίκου που θα βοηθήσει στην προετοιμασία του εδάφους».

Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι «πρέπει να εγκαταλείψουμε το μαζούτ. Τεχνοοικονομικά η χρήση του φυσικού αερίου θα είναι προς όφελος της Κύπρου γιατί θα μπούμε σε μια νέα γενιά υψηλής τεχνολογίας».

Στην Επιτροπή αναφέρθηκε επίσης ότι η συμφωνία που θα επέλθει δεν θα είναι διακρατική αλλά με εταιρείες που θα παραδίδουν το φυσικό αέριο. Σημειώθηκε ακόμη ότι οι υφιστάμενες μονάδες της ΑΗΚ θα μπορούν μακροχρόνια να μετατραπούν, ούτως ώστε να μπορούν να δέχονται φυσικό αέριο. Η τέταρτη ηλεκτροπαραγωγική μονάδα της ΑΗΚ, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει το 2007, θα χρησιμοποιεί τα πρώτα δύο χρόνια diesel, ενώ στη συνέχεια θα μπορεί να δεχθεί φυσικό αέριο.

Γ.Α.