You are here

Ξένοι Πιλότοι: «Πολύς καβγάς για το τίποτα...»

30/05/2002 14:53
«Πακέτο» αεροσκάφος και προσωπικό ενοικιάζει η «Aerotrans»


«Πολύς καβγάς... για το τίποτα» αποδεικνύεται τελικά, το θέμα με τους αλλοδαπούς χειριστές αεροσκαφών και τα περί καταστρατήγησης των κριτηρίων για την εργοδότηση αλλοδαπών χειριστών αεροσκαφών, από τρεις κυπριακές αεροπορικές εταιρίες – «Eurocypria», «Helios» και «Aerotrans».

Αυτό προκύπτει από την εξέταση του θέματος στην κοινοβουλευτική επιτροπή Εργασίας, που συνεχίστηκε και σήμερα, ενώ σημειώνεται ότι ο θεσμός της «κυπριοποίησης» των Κυπριακών Αερογραμμών και των άλλων ιδιωτικών κυπριακών εταιριών, που επιβάλλουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, καταργείται με την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως αναφέρθηκε στην κοινοβουλευτική επιτροπή Εργασίας, από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εργασίας, αλλά και από τους Προέδρους των τριών εταιριών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες και στη συνέχεια το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου έδωσε την έγκριση του.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΔΣ του κρατικού μας αερομεταφορέα Χάρης Λοϊζίδης
επαναδιαβεβαίωσε ότι το διάρκειας έξι μηνών συμβόλαιο με τους αλλοδαπούς πιλότους το οποίο λήγει την 1η ερχόμενου Νοεμβρίου, δεν πρόκειται να ανανεωθεί και ότι έχουν ήδη αποσταλεί επιστολές πρόσληψης σε τρεις κύπριους άνεργους πιλότους οι «οποίοι ήταν στη λίστα αναμονής». Όπως ανέφερε το επιχειρησιακό πρόβλημα προέκυψε μετά την αγορά ενός αεροσκάφους από την «Eurocypria» το 2001, καθώς απαιτείτο η παρουσία επιπλέον έμπειρων συγκυβερνητών τους οποίους η εταιρία δεν διέθετε.

Στελέχη των ΚΑ τόνισαν ότι αυτό το φαινόμενο παρατηρείται κάθε φορά, που το Συγκρότημα της εταιρίας στο πλαίσιο αναπτυξιακών έργων, προχωρά στην αγορά νέων αεροσκαφών. Ο κ. Λοϊζίδης αποκάλυψε μάλιστα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δαπανούν ετησίως ένα ποσό της τάξης του ενός εκατομμυρίου λιρών για την συνεχή εκπαίδευση των (176) πιλότων της εταιρίας, σε αντίθεση, με μισό περίπου εκατομμύριο λίρες που δαπανά για την εκπαίδευση των υπόλοιπων δύο με δυόμισι χιλιάδων υπαλλήλων.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός, ότι η ιδιωτική εταιρία «Aerotrans» εξαναγκάστηκε στην εργοδότηση αποκλειστικά αλλοδαπού προσωπικού, με την προσωρινή παραχώρηση ιδιότυπου καθεστώτος λειτουργίας. Κι αυτό διότι εκκρεμεί εδώ και έξη μήνες, η αίτηση της ενώπιον της Πολιτικής Αεροπορίας να της παραχωρηθεί άδεια εκτέλεσης δρομολογίων σε συγκεκριμένους προορισμούς, παρόλο που το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη σχετική άδεια.

«Δεν εργοδοτούμε ως κυπριακή εταιρία ξένους», ανέφερε ο πρόεδρος της «Aerotrans» Γιώργος Προδρόμου, «αλλά μας ανάγκασαν να προχωρήσουμε στην ενοικίαση αεροπλάνου, «πακέτο» με το πλήρωμα του», με τα έξοδα μας να είναι πολλαπλάσια, της περίπτωσης εργοδότησης κυπριακού προσωπικού».

Οι καταγγελίες αφορούν την εργοδότηση 17 αλλοδαπών χειριστών αεροσκαφών και η επιτροπή εξετάζει κατά πόσον παραβιάσθηκαν τα κριτήρια και οι διαδικασίες που καθορίσθηκαν το 1991, με τα οποία επιτρέπεται η εργοδότηση των αλλοδαπών πιλότων.

Του Κυριάκου Κυριακίδη