You are here

Τιμές για γερές τσέπες

23/10/2003 10:51
Τι δείχνει η έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών για τις διακυμάνσεις στις τιμές μεταξύ 40 υπεραγορών

Διακυμάνσεις που φθάνουν μέχρι και το 70% παρουσιάζουν οι τιμές βασικών ειδών κατανάλωσης σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών (ΚΣΚ) με δείγμα 61 συγκρίσιμα προϊόντα από 40 κυπριακές υπεραγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι τιμές διαφόρων προϊόντων όπως η σούβλα, η μπριζόλα αλλά και το τυρί παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές από υπεραγορά σε υπεραγορά.

«Εκφράζουμε την απογοήτευσή μας για τα αποτελέσματα της έρευνας», είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών Πέτρος Μάρκου σε δημοσιογραφική διάσκεψη που έγινε για το θέμα. «Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη και τη καυτηριάζουμε», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την έρευνα η μέση τιμή της αρνίσιας σούβλας είναι £3,69 αλλά παρουσιάζει διακύμανση £1,11 από υπεραγορά σε υπεραγορά ενώ 6 τενεκεδάκια μπύρας ΚΕΟ (0,33 λίτρα) έχουν μέση τιμή £2,56 με μέγιστη διακύμανση £0,90. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Johnny Walker Red Label (0,70 λίτρα) του οποίου η διακύμανση ανάμεσα στις 40 υπεραγορές φτάνει τις £3,55.

«Η ελεύθερη αγορά δεν πρέπει να είναι σχήμα λόγου», είπε ο κ. Μάρκου και διερωτήθηκε: «Υπάρχει υγιής ανταγωνισμός με αυτά τα φαινόμενα;». Ο πρόεδρος του συνδέσμου κάλεσε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να θέσει τα αποτελέσματα της έρευνας ενώπιον της επιτροπής Ανταγωνισμού.

Όσον αφορά τις υπεραγορές, ο κ. Μάρκου είπε ότι πρέπει να προβληματιστούν γιατί ο καταναλωτής θα ζητήσει υποκατάστατα για τα προϊόντα που πουλούν ακριβά. Ο Σύνδεσμος απέφυγε, πάντως, να δώσει τα ονόματα των υπεραγορών στις οποίες παρατηρούνται οι υψηλότερες διακυμάνσεις τιμών εξηγώντας ότι αυτό θα γίνει σε δεύτερη φάση και με την εισαγωγή του θεσμού mystery shopper. Η έρευνα θα είναι μυστική και επομένως πιο αξιόπιστη και θα προσδιορίζει τις τιμές ανά υπεραγορά αντί ανά προϊόν.

Α.Ε.