You are here

ΚΑ: Δεν ζητούμε οικονομική ενίσχυση

26/02/2010 14:28
Με κακούς οιωνούς ξεκίνησε το 2010 για τις Κυπριακές Αερογραμμές που έκλεισαν το 2009 με ζημιές €3,3 εκ. έναντι κερδών €1,7 εκ. το 2008. Εντούτοις, η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει σε φήμες τα όσα λέχθηκαν τις τελευταίες βδομάδες για οικονομική ενίσχυση της εταιρείας, που ελπίζει ότι θα καταφέρει να αντέξει στην κρίση και στον ανταγωνισμό, με την προσφορά περισσότερων δρομολογίων.

Ο πρόεδρος των ΚΑ, Κίκης Λαζαρίδης, σε διάσκεψη τύπου κατά την οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα της εταιρείας για το 2009, τόνισε ότι ήδη τους δύο πρώτους μήνες του έτους οι αποδόσεις της εταιρείας είναι πολύ αρνητικές σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2009, κατά τους οποίους η πλήρης ένταση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης δεν είχε ακόμη γίνει ιδιαίτερα αισθητή.

Επικαλούμενος επίσης δηλώσεις του προέδρου της ΙΑΤΑ, είπε ότι η ανάκαμψη των αερομεταφορέων διεθνώς τοποθετείται μετά από τρία τουλάχιστον χρόνια, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΑΤΑ συνολικά οι αεροπορικές εταιρείες θα παρουσιάσουν ζημιές το 2010 της τάξης των $5,6 δισ. διεθνώς.

Ως εκ τούτου, σημείωσε, τα σημάδια για τις ΚΑ για τη φετινή περίοδο δεν μπορεί να χαρακτηριστούν ενθαρρυντικά.

Στο αρνητικό κλίμα που διαμορφώνεται για την εταιρεία συντείνει και η οικονομική απώλεια των €3 εκ. ετησίως, λόγω της απαγόρευσης των πτήσεων πάνω από τον εναέριο χώρο της Τουρκίας, είπε ο κ. Λαζαρίδης προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να αποζημιωθεί για αυτή την επιβάρυνση τουλάχιστον από το 2004 που έγινε πλήρες μέλος της ΕΕ.

Στο πλαίσιο του αδυσώπητου ανταγωνισμού τόνισε ότι «οι συγχωνεύσεις των αερομεταφορέων είναι από τα ων ουκ άνευ», επαναλαμβάνοντας για ακόμη μια φορά ότι «οι δύο κυπριακοί αερομεταφορείς ΚΑ και Eurocypria θα πρέπει να προχωρήσουν σε συγχώνευση», για να εκφράσει ωστόσο την απογοήτευση του επειδή η κυβέρνηση δεν βλέπει θετικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ο κ. Λαζαρίδης απέδωσε σε φημολογίες τα περί αιτήματος των ΚΑ προς την κυβέρνηση για οικονομική ενίσχυση.

Απέδωσε επίσης σε παλιές αμαρτίες μεγάλος μέρος των ζημιών που καταγράφει σήμερα, εξηγώντας ότι πληρώνουν ακόμη μεγάλη δόση κάθε μήνα για δεκάχρονο δάνειο το οποίο πήραν με κυβερνητική εγγύηση ύψους €78 εκ. από το οποίο ακόμη οφείλουν τα €53 εκ.

«Αν δεν είχαμε αυτό το δάνειο θα ήμασταν σίγουρα σε καλύτερη θέση».

Οι ΚΑ υποστηρίζουν ότι δεν εμπνέει καμία ανησυχία η συγχώνευση της Olympic με την Aegean, διότι όπως εξήγησε αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της στον ευρωπαϊκό χώρο γενικά και όχι στην Κύπρο.

Σκιαγραφώντας τα μελλοντικά βήματα της εταιρείας με στόχο την επαναφορά της στην κερδοφορία είπε ότι έχει αποφασιστεί ο διπλασιασμός των πτήσεων προς τη Βηρυτό απ 7 σε 14 τη βδομάδα, ενίσχυση των πτήσεων προς το Τελ Αβίβ κατά 2 πτήσεις από 7 σε 9 τη βδομάδα, αύξηση των πτήσεων προς τις Βρυξέλες κατά τρεις, από 2 σε 5 και αύξηση από 3 σε 4 στη Ρωσία.

Οι ΚΑ εντάσσουν επίσης και νέα δρομολόγια προς το Δουβλίνο και Κίεβο, ενώ κατά δύο καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο - Αύγουστο θα πραγματοποιήσουν πέραν των 100 ναυλωμένων πτήσεων για μεταφορά Κυπρίων τουριστών στη Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Πράγα, Βενετία, Ρώμη, Σιάμ Ελ Σιεϊχ και άλλους 8 δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας.

Σημαντικός πυλώνας είναι και η ανανέωση του στόλου της εταιρείας με τα τρία νέα αεροσκάφη που έχουν ήδη παραληφθεί, ενώ αναμένεται άλλο ένα το Μάιο, ενώ στη βάση νέας συμφωνίας θα παραληφθούν ακόμη τρία αεροσκάφη τύπου Α320.

Όσον αφορά το κλείσιμο των γραφείων της εταιρείας στις Βρυξέλλες και την Ελλάδα ο κ. Λαζαρίδης, είπε ότι από την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν γύρω στα €3-4 εκ.

Καταλήγοντας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι με τα μέτρα περισυλλογής και την ανανέωση του στόλου της εταιρείας το μέλλον της στην εποχή της οικονομικής κρίσης διαγράφεται θετικό.

Της Ηρώς Ευθυμίου