You are here

Πυρά κατά κυβέρνησης για ΚΑ

12/11/2014 15:45
Η κυβέρνηση δεν έχει πείσει για τις προθέσεις για της όσον αφορά στις Κυπριακές Αερογραμμές, δήλωσε σε διάσκεψη τύπου ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας.

«Για 18 ολόκληρους μήνες, οι αρμόδιοι υπουργοί δεν έκαναν τίποτα και ούτε υλοποίησαν στην ολότητα του το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Και σήμερα, ο υπουργός oικονομικών καμώνεται ότι ανησυχεί για ενδεχόμενη αρνητική απάντηση από πλευράς Κομισιόν», ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι εάν τελικά θα είναι αρνητική η απάντηση, τότε την πολιτική ευθύνη την φέρει ακέραια η κυβέρνηση που δεν δημιούργησε τις προϋποθέσεις για θετική απάντηση.

«Εκτεθειμένη μένει η κυβέρνηση και στο θέμα της εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή ή αγοραστή της εταιρείας», ανέφερε.

Ο κ. Λιλλήκας είπε ότι ενώ αρχικά η κυβέρνηση πανηγύριζε ότι επέδειξαν ενδιαφέρον πάνω από δέκα αγοραστές μεταξύ αυτών και κολοσσοί, κατέληξε να διαπραγματεύεται με δυο μόνο εταιρείες για να μας πει τελικά χθες, ότι καμία εκ των δυο εταιρειών δεν ενδιαφέρεται.

«Το γεγονός ότι κατέθεσε συμπληρωματικό προϋπολογισμό €10 εκ. για αποζημιώσεις των υπαλλήλων σε περίπτωση κλεισίματος της εταιρείας, αποτελεί για μας σαφή ένδειξη ότι αυτός είναι ο πραγματικός προσανατολισμός της κυβέρνησης», ανέφερε.

Απηύθυνε έκκληση στην κυβέρνηση, να αναλογιστεί τη ζημία που θα προκληθεί στην οικονομία και ιδιαίτερα στην τουριστική βιομηχανία από το ενδεχόμενο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών καθώς επίσης και τις ευρύτερες συνέπειες πάνω στη χώρα μας, δεδομένου ότι σε περιόδους εμπόλεμης κατάστασης στην περιοχή μας, αποδείχθηκε ότι η μόνη εταιρεία που οργανώνει πτήσεις και διατηρεί την Κύπρο σε επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο είναι οι Κυπριακές Αερογραμμές.

«Αυτό το γεγονός καθιστά και τη δήλωση του κ. Χάρη Γεωργιάδη, ότι δεν θα τον ενοχλούσε η εξαγορά των Κυπριακών Αερογραμμών από εταιρεία στην οποία ενδεχόμενα μέτοχος θα είναι οι Τουρκικές Αερογραμμές, πολιτικά ανεύθυνη και επικίνδυνη», είπε.

Επιδοτήσεις στη Ryanair

Οι επιδοτήσεις που κατά καιρούς γίνονταν από άλλες κυβερνήσεις είτε σε τουριστικούς οργανισμούς, είτε σε αερογραμμές, αποσκοπούσε στο να μεταφέρουν τουρίστες στην Κύπρου, δήλωσε ο κ. Λιλλήκας απαντώντας σε σχετική ερώτηση

«Η κυβέρνηση αυτή έκανε μια σκανδαλώδη συμφωνία με την Ryanair και δεν επιδοτεί την μεταφορά τουριστών, επιδοτεί και τα ταξίδια Κυπρίων πολιτών με μια εταιρεία η οποία ανταγωνίζονταν τις Κυπριακές Αερογραμμές που βρίσκονταν ήδη σε δύσκολη θέση», ανέφερε.

Για τη Συμμαχία Πολιτών, είπε, είναι σκάνδαλο να επιδοτείται η εταιρεία όχι για να φέρει τουρίστες αλλά για να μεταφέρει Κύπριους.

Εκ μέρους των εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές, η Παναγιώτα Ευσταθίου ανέφερε ότι ανησυχούν ιδιαίτερα για της εταιρεία τους και προσπαθούν έστω και την υστάτη να αποτρέψουν την απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο της εταιρείας.

Το πιο σοβαρό ζήτημα είπε, είναι το εθνικό σε ένα ημικατεχόμενο νησί, όπου όπως είπε, είναι πολύ σοβαρό να μην υπάρχει εθνική αεροπορική εταιρεία, αφού αν συμβεί κάτι στο νησί ή στην γύρω περιοχή είναι η μόνη εταιρεία που μπορεί να συνδέσει τον τόπο με τον έξω κόσμο.

Ανέφερε επίσης ότι θα πληγεί πολύ σοβαρά η οικονομία του τόπου και αυτό θα φανεί του χρόνου. Πρόσθεσε ότι άλλοι τόσοι εργαζόμενοι θα βγουν στην ανεργία, την στιγμή που στο νησί δεν υπάρχουν πλέον δουλειές.

«Νομίζω ότι όλοι οι πολίτες θα πρέπει να έρθουν με το μέρος των εργαζομένων, να τους υποστηρίξουν γιατί η επιβίωση της Cyprus Airways αφορά όλους», είπε.

Εκ μέρους των εργαζομένων ο Νίκος Πηλαβάς ανέφερε ότι ΚΑ σημαίνει εθνικός αερομεταφορέας για την Κύπρο.

«Αν χαθούν οι ΚΑ τυπικά η Κύπρος θα είναι στο χάρτη μόνο, γιατί οι ΚΑ έχουν εθνικό καθήκον να εξυπηρετούν τους Κύπριους πολίτες κατ` αρχήν και τους Ευρωπαίους για την αύξηση του τουρισμού», ανέφερε.

Διερωτήθηκε τί θα γίνει η Κύπρος αν χαθούν οι ΚΑ. Όσον αφορά την ενημέρωση που έγινε χθες από τους αρμόδιους υπουργούς στην βουλή, ο κ. Πηλαβάς έκανε λόγο για ελλειπή ενημέρωση, ενώ όπως είπε πιθανόν να παίζονται και κάποια παιχνίδια.