You are here

Επέστρεψαν στο big business τα malls

24/06/2022 07:13

Κόντρα στα σημεία των καιρών η κίνηση και εμπορική δραστηριότητα στα malls επανήλθε στα επίπεδα του 2019, δηλώνουν οι υπεύθυνοι των εμπορικών κέντρων, επισημαίνοντας εντούτοις την αισθητή απουσία των ευρωπαίων τουριστών.

Παράλληλα εκφράζουν την εκτίμηση ότι τα πέντε malls που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Κύπρο είναι οριακά ένας καλός αριθμός, καθώς όπως φαίνεται το Metropolis Mall «έκλεψε» πελάτες από τα δυο malls στην είσοδο της Λευκωσίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδιοκτήτης του εμπορικού κέντρου My Mall Limassol, Ανδρέας Χατζημιτσής, μιλώντας στη StockWatch, εξέφρασε πλήρη ικανοποίηση διότι όπως είπε η κινητικότητα επανήλθε στα επίπεδα του 2019 ενώ σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ενδέχεται τους καλοκαιρινούς μήνες να ξεπεράσει τους αριθμούς του 2019.

Σημείωσε ότι «όπως διαφάνηκε ο κόσμος έχει συσσωρεύσει αποθέματα τα δύο χρόνια της πανδημίας, γι’ αυτό και τώρα που αισθάνεται ότι είναι ελεύθερος να βγει έξω να διασκεδάσει και να ψυχαγωγηθεί με την οικογένεια του ψωνίζει, παράλληλα όμως αισθάνεται και την ανάγκη να βγάλει τα απωθημένα των δύο χρόνων που ήταν έγκλειστος στο σπίτι λόγω του Covid-19».

Υποστήριξε επίσης ότι «οι πολίτες επιλέγουν τα malls διότι μέσα σε ένα δροσερό χώρο μπορούν να βρουν ότι χρειάζονται και να περάσουν υπέροχες οικογενειακές στιγμές ,συνεπώς συνδυάζουν την ψυχαγωγία με τα ψώνια σε ένα ασφαλές και δροσερό περιβάλλον».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζημιτσή, αισθητή είναι η απουσία των ευρωπαίων τουριστών αν και στο mall Λεμεσού όπως σημειώνει το κενό αναπληρώνουν τουρίστες από το Ισραήλ.

Εξέφρασε την ελπίδα όπως οι κινήσεις του Υφυπουργείου Τουρισμού να έχουν καλά αποτελέσματα ώστε να επιστρέψουν οι τουρίστες πίσω στην Κύπρο.

Σχολίασε επίσης και τον αριθμό των malls λέγοντας ότι καμία επαρχία δεν σηκώνει άλλα εμπορικό κατάστημα, αντίθετα το mall της Λάρνακας που λειτούργησε φέτος δημιούργησε κάποια προβλήματα στα εμπορικά κέντρα της Λευκωσίας επειδή κέρδισε τους πελάτες από την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου και την ίδια την επαρχία Λάρνακας.

Τρέχει με ρυθμούς του 2019 η κίνηση στα malls

Γενικά η αγορά τους πρώτους τρεις μήνες του χρόνου ήταν μειωμένη όμως από τον Απρίλιο και μετά τρέχει σε ρυθμούς του 2019, δήλωσε στη StockWatch ο γενικός διευθυντής του Nicosia Mall, Γιώργος Γεωργίου, επισημαίνοντας ότι παραδοσιακά τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει αυξημένη κίνηση στα malls επειδή ο κόσμος βρίσκεται σε διακοπές και τα σχολεία είναι κλειστά.

«Επισκέπτονται τα malls επειδή βρίσκουν χωρίς να ταλαιπωρούνται δωρεάν χώρο στάθμευσης, δροσερό περιβάλλον για όμορφες χαλαρές οικογενειακές στιγμές», είπε.

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι «σύμμαχος των καταναλωτών είναι ο καλός καιρός και η επιστροφή στην κανονικότητα μετά την άρση όλων των περιοριστικών μέτρων αλλά και η ανάγκη που δημιουργήθηκε μετά από δύο χρόνια απανωτών lockdown ανανέωσης της γκαρνταρόμπας με καλοκαιρινά είδη».

Σημείωσε επίσης ότι «όλα τα καταστήματα προσφέρουν λογικές τιμές ενώ σχεδόν ολόχρονα κάνουν ειδικές προσφορές στα προϊόντα τους».

Σχολιάζοντας τον αριθμό των malls είπε ότι «έχουμε ένα στην Πάφο, ένα στη Λεμεσό, ένα στη Λάρνακα και δύο στη Λευκωσία, γι’ αυτό κάνοντας μια ενδοσκόπηση στην αγορά διαπιστώνεται ότι δεν σηκώνει άλλο mall σε καμία πόλη. Θεωρώ ότι είμαστε οριακά, δηλαδή σε περίπτωση που θα τολμήσει κάποιος να δημιουργήσει mall σε οποιαδήποτε επαρχία θα ξεκινήσουν τα προβλήματα στην αγορά. Ήδη τα πρώτα σημεία φάνηκαν μετά τη δημιουργία του mall Λάρνακας το οποίο ζητούσαν οι Λαρνακείς, επηρέασε όμως την κίνηση στα malls στην περιοχή της Έγκωμης».

Το mall Λάρνακας αγκαλιάστηκε από το κοινό

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το Metropolis mall Λάρνακας αγκαλιάστηκε από τους Λαρνακείς αλλά και τους κατοίκους της επαρχίας Αμμοχώστου, δήλωσε η υπεύθυνη γραφείου επικοινωνίας και προβολής Μαριλένα Παλαζή.

Μιλώντας στη StockWatch, είπε ότι «υπάρχει μια αυξητική ροή επισκεπτών στο Metropolis Μall από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο της τάξης του 10% έως 24%, με εξαίρεση το Μάρτιο ίσως λόγω της αβεβαιότητας που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ταυτόχρονα παρατηρείται και αύξηση τουριστών, κάτι που ελπίζουμε να συνεχιστεί και να αυξηθεί ακόμη περισσότερο», επεσήμανε.

Ανέφερε επίσης ότι η διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων στο εμπορικό κέντρο έχει δείξει ότι ο κόσμος έχει ανάγκη αυτές τις εκδηλώσεις και τις στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης που φέρνουν τις οικογένειες πιο κοντά.

Εξέφρασε ακόμη ικανοποίηση διότι όλα τα εμπορικά καταστήματα τα οποία έχουν πολύ καλές τιμές και προσφορές ξεπουλούν το εμπόρευμα τους και το ανανεώνουν με νέες εποχιακές παραλαβές.

Αστάθμητος παράγοντας ο τουρισμός

Ο γενικός γραμματέας του συνδέσμου λιανικού εμπορίου Μάριος Αντώνιου σε δηλώσεις στη StockWatch, είπε ότι όντως η κίνηση στα malls είναι αυξημένη και αγγίζει τα επίπεδα του 2019, διαφώνησε όμως ότι ο τζίρος των καταστημάτων κινείται στα ίδια επίπεδα.

Ο κ. Αντωνίου διευκρίνισε ότι «σίγουρα οι γάμοι, οι βαφτίσεις και οι διάφορες άλλες εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιούνται χωρίς περιοριστικά μέτρα συνέβαλαν στην αύξηση του κύκλου εργασιών των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, όχι όμως στα επίπεδα του 2019».

Πρόσθεσε ότι «ο αστάθμητος παράγοντας ο οποίος θα ενισχύσει σημαντικά το λιανικό εμπόριο είναι ο τουρισμός, ο οποίος εάν εξελιχθεί όπως αναμένει το Υφυπουργείο Τουρισμού με τις νέες πτήσεις που έχουν προστεθεί τότε μπορεί να μιλάμε για τα επίπεδα του 2019, κάτι που ήδη εισπράττουμε στα καταστήματα λιανικού εμπορίου στην Πάφο». 

Όπως ανακοινώθηκε στο ΧΑΚ, τα κέρδη του Mall of Cyprus ανήλθαν το 2021 στα €14,9 εκατ. από ζημιές €3,6 εκατ. το 2020 και κέρδη €7,4 εκατ. το 2019.. Τα εισοδήματά του έφθασαν τα €15,3 εκατ. από €15,4 εκατ. το 2020 και €16,3 εκατ. το 2019.

Τα κέρδη για το Mall of Engomi ανήλθαν στις €959,7 χιλ. από ζημιές €6,5 εκατ. το 2020 και κέρδη €2,6 εκατ. το 2019 και τα εισοδήματα ανήλθαν στα €2,6 εκατ. από €2,5 εκατ. το 2020 και €3,9 εκατ. το 2019.

Της Ηρώς Ευθυμίου