You are here

Ετοιμάζονται για μετά-ΚΑ εποχή

29/12/2014 20:22
Η κυβέρνηση ετοιμάζεται για αρνητικό σενάριο λουκέτου στις Κυπριακές Αερογραμμές ευελπιστώντας ότι οι δεκάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται θα καλύψουν επαρκώς το πιθανό κενό του 10% της αγοράς, που θα δημιουργήσει τυχόν κλείσιμο του εθνικού αερομεταφορέα.

Οι υπουργοί Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης και Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης δήλωσαν σήμερα πως η κυβέρνηση αναμένει την απόφαση της ΕΕ, επισημαίνοντας πως προέχει η αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου.

Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως σε περίπτωση αρνητικής απόφασης από την ΕΕ θα είναι ακαριαίες οι επιπτώσεις επιβίωσης των ΚΑ, επισημαίνοντας πως πρώτιστη έγνοια της κυβέρνησης θα είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και η διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της χώρας.

«Το μερίδιο αγοράς των ΚΑ», είπε ο Χάρης Γεωργιάδης, «δεν ξεπερνά το 10% το οποίο είναι συγκεντρωμένο σε κάποια δρομολόγια και παρόλα αυτά μέσα από υφιστάμενα προγράμματα που παρέχονται από 70 εταιρείες ή και μέσα από καινούργια προγράμματα νέων αεροπορικών εταιρειών, στόχος είναι ακόμη και στο αρνητικό ενδεχόμενο να μην επηρεαστεί αρνητικά η αεροπορική συνδεσιμότητα της χώρας».

Δήλωσε επίσης πως οι προσπάθειες της κυβέρνησης και του Διοικητικού Συμβουλίου τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ήταν προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης θετικής απόφασης.

«Αυτό», είπε, «έπρεπε να γίνει προηγουμένως και εκ των προτέρων πριν δίνονταν οι κρατικές ενισχύσεις, παρόλα αυτά εκ των υστέρων προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε θετική απόφαση από ΕΕ, είναι όμως τα πράγματα ιδιαίτερα δύσκολα».

Η κυβέρνηση, σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης, δεν ωραιοποίησε την κατάσταση, προσθέτοντας πως «έχουμε υποχρέωση ως κυβέρνηση να είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο ακόμη και το αρνητικό».

Από την πλευρά του ο υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης, σημείωσε πως αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν στην Κύπρο μπορούν να καλύψουν το κενό από πιθανό λουκέτο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Μετά από συνάντηση του με τους Οικολόγους, ο υπουργός ότι σε ένα τέτοιο σενάριο, θα υπάρχει πολύ καλή συνδεσιμότητα με την Κύπρο.

Στις επίμονες ερωτήσεις κατά πόσο οι ΚΑ θα κλείσουν στις 9 Ιανουαρίου, ο υπουργός είπε πως η κυβέρνηση αναμένει την τοποθέτηση της ευρωπαϊκής επιτροπής και απέφυγε να αναφέρει πότε αναμένεται η απάντηση από την ΕΕ.

Σε σχέση με τις κατηγορίες που εξαπέλυσαν οι πιλότοι των ΚΑ ότι ο υπουργός Συγκοινωνιών εξακολουθεί να είναι σύμβουλος σε δύο εταιρείες της Τράπεζας Πειραιώς ο κ. Δημητριάδης, σημείωσε πως με την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο παραιτήθηκε από όλες τις επαγγελματικές του δραστηριότητες.

«Τις εποχές που ζούμε σήμερα» είπε «υπάρχουν πολλές προκλήσεις και δεν είναι ώρα για αντιπαραθέσεις αλλά να κάτσουμε όλοι μαζί και να βρούμε λύσεις στα προβλήματα που έχουμε, για αυτό ξεκινήσαμε δεύτερο γύρο επαφών με τα κόμματα».

Καταλήγοντας, σημείωσε πως δεν υπάρχει λόγος για προσωπικές αντιπαραθέσεις και δεν υπάρχει κανένα θέμα με οποιοδήποτε επαγγελματικό φορέα των ΚΑ.

Οι δηλώσεις έγιναν μετά το πέρας της συνάντησης που είχε ο υπουργός με τον πρόεδρο των Οικολόγων Γιώργο Περδίκη.

Περδίκης: Σενάριο θανάτου για ΚΑ

Από την πλευρά του ο κ. Περδίκης δήλωσε πως διαφωνεί με τη διαχρονική στάση όλων των κυβερνήσεων και της βουλής, προσθέτοντας πως η σημερινή κυβέρνηση ακολούθησε συνταγή καταστροφής των ΚΑ και δρομολόγησε τη διαδικασία θανάτου των ΚΑ.

Υποστήριξε πως η κυβέρνηση εφαρμόζει το σενάριο θανάτου για τις ΚΑ.

«Το τελευταίο λιθαράκι στον τάφο των ΚΑ το βάζει η κυβέρνηση» σημείωσε ο κ. Περδίκης, υπογραμμίζοντας πως απλώς αναμένει και προετοιμάζει την επόμενη μέρα.

«Η ΕΕ» είπε «διαμήνυσε πλαγίως πως αναμένει ένα έκτακτο σχέδιο σωτηρίας των ΚΑ για να μην εκδώσει την απόφαση της και η κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι να αναμένει την ανακοίνωση του τέλους των ΚΑ».

Σύμφωνα με τον κ. Περδίκη ο υπουργός του ανέφερε πως πρέπει να γίνεται προετοιμασία για την επόμενη μέρα, υπογραμμίζοντας πως «φαίνεται πως δόθηκαν υποσχέσεις και έχει προετοιμαστεί το έδαφος για να καλύψουν το επιχειρηματικό κενό συγκεκριμένες εταιρίες με τα ανάλογα ανταλλάγματα σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των κυβερνώντων και αυτών των εταιρειών».

Της Ελευθερίας Παϊζάνου