You are here

Libra: £5 εκ. έξοδα λόγω δυστυχήματος 14ης Αυγούστου

30/12/2005 12:44
Μεγάλη ζημιά καταγράφουν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της εταιρείας Libra, μητρική της Helios Airways, το πρώτο δεκάμηνο του 2005 σε σχέση με πέρσι, που αποδίδεται κυρίως λόγω του αεροπορικού δυστυχήματος της 14ης Αυγούστου.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους η καθαρή ζημιά ανήλθε σε £23,7 εκ. σε σχέση με κέρδος £2,6 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η φετινή ζημιά συμπεριλαμβάνει £18 εκ. από «απομείωση στην αξία της εμπορικής εύνοιας (goodwill) που δεν συνεπάγει εκροή μετρητών και έξοδα £5 εκ. που συνδέονται με το τραγικό συμβάν της 14ης Αυγούστου».

Η απομείωση στην αξία της εμπορικής εύνοιας, υποστηρίζει η Libra, «αποφασίστηκε αφού λήφθηκαν υπόψη οι πρόνοιες του ΔΛΠ36 (Α) και αφού προσμετρήθηκαν οι συνέπειες του τραγικού συμβάντος της 14ης Αυγούστου».

Αναφορικά με τα έξοδα £5 εκ. που προέκυψαν λόγω του αεροπορικού ατυχήματος της 14ης Αυγούστου, η εταιρεία «μελετά με τους νομικούς της συμβούλους στο Λονδίνο τη δυνατότητα διεκδίκησης των εξόδων καθώς και άλλων αποζημιώσεων εναντίων τρίτων».

Σύμφωνα με την έκθεση του διευθύνοντα σύμβουλου της εταιρείας, «σαν αποτέλεσμα του καταφανούς ψυχολογικού κτυπήματος που δέχτηκε το επιβατικό κοινό της Κύπρου και το συγκρότημα από το τραγικό συμβάν της 14ης Αυγούστου, επήλθαν οι αναμενόμενες οικονομικές αρνητικές επιπτώσεις που σε μεγάλο βαθμό αποτελούν και τις λειτουργικές ζημιές του έτους».

Tομέας αερομεταφορών

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι εργασίες της μητρικής της εταιρείας Helios, βελτιώνονταν σημαντικά λόγω και της στήριξης της από τη Libra, αλλά «το τραγικό συμβάν της 14ης Αυγούστου επέφερε σοβαρές απώλειες στις εργασίες της καθώς επίσης και επιπρόσθετα έξοδα, με αποτέλεσμα να έχει σημαντικές ζημιές για το έτος που έκλεισε».

Τομέας διοργάνωσης ταξιδιών

Ο τομέας της διοργάνωσης ταξιδιών, σημείωσε «για δεύτερη συνεχή χρονιά μια σταθερότητα στις εργασίες του που συνοδεύτηκε με καλύτερη αποτελεσματικότητα και την ανάλογη κερδοφορία. Η Κύπρος και η Ελλάδα κατά κύριο λόγο και μετέπειτα η Αίγυπτος παρέμειναν για ακόμη μια χρονιά οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των πελατών μας», σημειώνει η εταιρεία.

Τομέας ξενοδοχείων

Σύμφωνα με τη Libra, ο τομέας των ξενοδοχείων «παρουσίασε μείωση στην κερδοφορία του που σε συνδυασμό με την απομείωση ενός μεγάλου μέρους στην αξία της εμπορικής εύνοιας της τάξης των £5,7εκ κατέγραψε μια συνολική ζημιά της τάξης των £9,4εκ».

Προοπτικές

Όπως υποστηρίζει η Libra, «το 2005 τραυμάτισε όλο το ανθρώπινο δυναμικό του συγκροτήματος μας. Όμως, οι άνθρωποι μας, μέσα από το πολύ βαρύ κλίμα που δημιουργήθηκε υπερέβησαν εαυτόν και κατάφεραν να στηρίξουν το συγκρότημα και τις εργασίες τους.

Είμαστε βέβαιοι ότι με το ζήλο που τους διακατέχει θα καταφέρουν να ανατρέψουν το πλήγμα που δεχτήκαμε και να ξαναφέρουν το συγκρότημα μας σε τροχιά επιτυχιών».

«Η Διοίκηση του Συγκροτήματος προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες έτσι ώστε το 2006 να είναι κερδοφόρο, ξεπερνώντας το συντομότερο δυνατό τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις του τραγικού δυστυχήματος.

Η πιο πάνω αισιοδοξία ενισχύεται και από τις ευοίωνες προβλέψεις της τουριστικής βιομηχανίας για το 2006», καταλήγει η Libra.

Γ.Χ.