You are here

Ocean: Deal $232 εκ. (2)

09/10/2007 16:13

• Τί δηλώνει ο CEO, Μ. Ιωαννίδης

• Προβλέπει πενταπλασιασμό κερδοφορίας


Συμφωνία αγοράς και ναύλωσης οκτώ πρόσθετων πλοίων ολοκλήρωσε η νεοεισηγμένη στο ΧΑΚ Ocean Tankers. Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη το απόγευμα, το κόστος της αγοράς ανέρχεται στα $231,5 εκ. και τα πρόσθετα εισοδήματα από τα πλοία αναμένεται να φθάσουν τα $43 εκ. ανά έτος. Μαζί με τα εισοδήματα από τα άλλα έξι πλοία που διαχειρίζεται σήμερα η εταιρεία, αναμένει πως το 2008 τα συνολικά της εισοδήματα θα φθάσουν τα $60 εκ. έναντι $9,8 εκ. που ήταν το 2006.

Η εταιρεία, με σημερινή επιστολή της στο ΧΑΚ, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την αγορά ενός στόλου οκτώ υπερσύγχρονων δεξαμενόπλοιων διπλού τοιχώματος (Double Hull & Ice Class A) χωρητικότητας από 15.500 μέχρι 20.000 τόνους. Πέντε από τα πλοία θα παραληφθούν τους επόμενους τρεις μήνες και τα υπόλοιπα μέχρι τον Απρίλιο του 2008. Τα πλοία είναι δέκα περίπου ετών και έχουν ακόμα γύρω στα 20 χρόνια «ζωής».

Το συνολικό κόστος του στόλου ανέρχεται στα $231,5 εκ. Η εξόφληση του ποσού αυτού θα γίνει με τραπεζικό δανεισμό από την ΑΒΝ AMRO Bank και με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας (rights issue), που θα πραγματοποιηθεί κατά τους αμέσως επόμενους μήνες. Για τις άμεσες ανάγκες της ολοκλήρωσης της αγοράς των οκτώ δεξαμενόπλοιων ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, Μιχάλης Ιωαννίδης, θα δανειοδοτήσει την εταιρεία με το ποσό των περίπου $12 εκ. σε συνήθεις εμπορικούς όρους.

To deal αλλάζει ουσιαστικά το επιχειρηματικό προφίλ και πλάνο της Ocean Tankers. «Εκτιμούμε ότι τα φετινά κέρδη θα φθάσουν τα $3 - $4 εκ.», ανέφερε στη StockWach o CEO και μεγαλομέτοχος της εταιρείας, Μιχάλης Ιωαννίδης. «Με τη συμφωνία αυτή ενδεχομένως να ξεπεράσουν τα $20 εκ. το 2008», πρόσθεσε.

Η εταιρεία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, έχει προβεί στις δέουσες ενέργειες (Due Diligence) για τη σωστή αξιολόγηση του εν λόγω στόλου και οι εμπειρογνώμονες της εταιρείας έχουν διαβεβαιώσει για την καταλληλότητα του στόλου (inspection reports). Επίσης όλα τα πλοία συμμορφώνονται πλήρως με τις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις και κανονισμούς και είναι δεόντως ασφαλισμένα.

Ο στόλος έχει αγοραστεί δια μέσου του διεθνούς οίκου ναυλομεσιτών, Braemar Seascope και οι πωλητές του στόλου των οκτώ αυτών δεξαμενόπλοιων είναι οι διεθνείς εταιρείες Pal Shipping Co Ltd και Chartworlds. Οι πωλητές είναι εταιρείες Ρωσικών συμφερόντων, που διαθέτουν άλλα 60 περίπου πλοία στο στόλο τους.

Η αγορά του στόλου των οκτώ δεξαμενοπλοίων συμπεριλαμβάνει μακροχρόνια χρονοναύλωση με την εταιρεία πετρελαιοειδών, LUKOIL, για επτά συν τρία χρόνια με καθαρό ημερήσιο ναύλο (net revenue) ανά πλοίο στις $15.300. Σε χρονιαία βάση, η Ocean υπολογίζει ότι τα εισοδήματα της θα ανέλθουν στα περίπου $60 εκ. (περίπου $43 εκ. για τα οκτώ δεξαμενόπλοια και περίπου $17 εκ. για τα έξι (6) υφιστάμενα δεξαμενόπλοια).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, με την απόκτηση του στόλου των οκτώ δεξαμενόπλοιων η εταιρεία πενταπλασιάζει το στόλο της, σε σύγκριση με τα τρία πλοία που είχε κατά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου στις 6 Δεκεμβρίου 2006, σε δεκαέξι και ταυτόχρονα δεκαπλασιάζει την ολική χωρητικότητα από 20.000 τόνους σε 200.000 τόνους.

Η τελική συμφωνία αναμένεται να υπογραφτεί πριν το τέλος της εβδομάδας, σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη.

Η Ocean Tankers είναι η πρώτη εταιρεία ποντοπόρου ναυτιλίας που έχει εισάξει τους τίτλους της στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου. Με την εισαγωγή της στο ΧΑΚ η εταιρεία άντλησε $13,38 εκ. Η OCT δραστηριοποιείται στον τομέα της διεθνούς μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου.

Το πρώτο εξάμηνο του 2007 η εταιρεία σημείωσε κέρδη $1,24 εκ.

Μετά τη δημοσιοποίηση της ανακοίνωσης, η μετοχή παρουσίασε μεγάλη άνοδο 4% και έκλεισε στα 70 λεπτά με όγκο 470 χιλ. τεμαχίων. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έφθασε τα €128 εκ.

Γ.Χ.