You are here

Περιμένουν ρεκόρ τα malls

01/12/2016 07:06
Ρεκόρ επισκεψιμότητας αναμένουν τα malls τον Δεκέμβριο, εν μέσω της σαφούς βελτίωσης στην καταναλωτική ζήτηση και των προσδοκιών για μισθολογικές αυξήσεις στο δημόσιο το 2017.

Οι ευνοϊκές προοπτικές για την οικονομία, η σταθεροποίηση των μισθών αλλά και η επέκταση του ωραρίου φαίνεται να συνέβαλαν στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των malls, που περιμένουν ακόμα καλύτερες μέρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος του My Mall Λεμεσού Ανδρέας Χατζημιτσής, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου, σημειώνει στη StockWatch ότι το κλίμα στην αγορά είναι πολύ θετικό.

«Η αγορά κινείται λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών τιμών που προσφέρονται ενώ θετικά συμβάλει και η κάθοδος ξένων brands», αναφέρει, προσθέτοντας ότι σημαντική είναι και η συνεισφορά της επέκτασης του ωραρίου των καταστημάτων και ειδικότερα η λειτουργία της Κυριακής.

Η επισκεψιμότητα στο My Mall Λεμεσού καταγράφει αύξηση 12%-15%, σημειώνει ο κ. Χατζημιτσής, ενώ ο Δεκέμβριος αναμένεται να είναι ίσως ο καλύτερος των τελευταίων ετών.

Αύξηση στην επισκεψιμότητα σημειώνεται και στο Mall of Cyprus. Ο γενικός διευθυντής Κύπρος Χατζηστυλλής αναφέρει ότι το κλίμα και η γενική ατμόσφαιρα είναι πολύ θετική.

«Από τις αρχές του έτους η επισκεψιμότητα στο εμπορικό μας κέντρο καταγράφει αύξηση γύρω στο 4% και υπάρχει σταδιακή επάνοδος της ψυχολογίας και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών».

Αναφορικά με τον Δεκέμβριο, σημειώνει ότι η επισκεψιμότητα θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες όπως είναι οι καιρικές συνθήκες και η καταβολή του 13ου μισθού.

Η αύξηση που καταγράφεται στον κύκλο εργασιών των εμπορικών κέντρων αντανακλά την ευρύτερη ανάκαμψη της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συγκροτήματος Ermes και πρόεδρο της ένωσης επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου(ΕΝΕΛΕΚ) Γιώργο Ανηλιάδη, υπάρχει μια σταθεροποίηση της κατανάλωσης τους τελευταίους μήνες η οποία είναι ενθαρρυντική.

Υπάρχει μια δυσκολία λόγω της μέχρι πρόσφατα μη αλλαγής του καιρού που δημιουργεί κυρίως προβλήματα στους τομείς ένδυσης και υπόδησης, σημειώνει. Αρνητικά επηρεάζονται και άλλοι τομείς όπως η πώληση θερμαστρών κλπ.

Ο κ. Ανηλιάδης, σημειώνει ότι υπάρχει ένας οξύς ανταγωνισμός στην αγορά προς όφελος του καταναλωτή ο οποίος είναι πλέον πιο προσεκτικός στην επιλογή των προϊόντων με βάση την τιμή.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο τζίρος στο λιανεμπόριο κατέγραψε την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2016 αύξηση 4,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Ενίσχυση της κατανάλωσης δείχνει και η χρήση πιστωτικών καρτών. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της JCC, το δεκάμηνο του 2016 καταγράφεται αύξηση 4% στη χρήση πιστωτικών καρτών στην εγχώρια αγορά.

Πολύ πιο ισχυρή είναι η ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου. Οι εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν καταγράφουν το δεκάμηνο του έτους αύξηση 29,4% σε σχέση με πέρσι.

Της Γεωργίας Χαννή