You are here

Συνδρομή τεχνοκρατών για ΚΑ

20/01/2016 15:48
Τεχνοκρατική υποστήριξη ζητά η πλειοψηφία των μελών της Ad Hoc επιτροπής για τις Κυπριακές Αερογραμμές έτσι ώστε το πόρισμα της να μην είναι ημιτελές.

Παράλληλα η επιτροπή, ζητά την παράθεση συγκριτικών στοιχείων για τιμές αγοράς και ενοικίασης αεροπλάνων με άλλες εταιρείες του εξωτερικού για να διαπιστωθεί κατά πόσον υπάρχει θέμα με μίζες.

Ο πρόεδρος της Ad Hoc επιτροπής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης δήλωσε πως η επιτροπή θα απευθυνθεί για ακόμα μια φορά και στον γενικό ελεγκτή και άλλου για να παραχωρηθεί τεχνοκρατική υποστήριξη με στόχο το πόρισμα της επιτροπής να δικαιώνει τις προσδοκίες του λαού.

Είπε, πως η επιτροπή από την αρχή ζήτησε τη συμβολή του κράτους και είχε απευθυνθεί στον γενικό ελεγκτή ώστε να διοριστεί ανεξάρτητος εξειδικευμένος διεθνής οίκος για να μελετήσει όλα τα στοιχεία, όλες τις καταθέσεις, τις εκθέσεις και τα πορίσματα που αφορούν στις ΚΑ.

Σημείωσε ωστόσο ότι ο γενικός ελεγκτής ενημέρωσε τότε την επιτροπή ότι το κόστος από την πρόσληψη ενός οίκου θα ήταν πολύ ψηλό.

«Το πόρισμα της επιτροπής για τις ΚΑ» είπε «θα είναι ημιτελές, ψεύτικο, με τα στοιχεία που ζητά ο κ. Συλλούρης» επισημαίνοντας πως «δεν μπορεί να υπάρξει πόρισμα χωρίς συγκρίσεις τιμών αγορών, ενοικιάσεων αεροσκαφών και εξαρτημάτων με τιμές που αγόραζαν ή ενοικίαζαν άλλες εταιρείες εκείνη την εποχή».

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιάννος Λαμάρης, δήλωσε πως είναι πολλοί οι λόγοι που οδήγησαν στο κλείσιμο των ΚΑ, προσθέτοντας πως καθίσταται δύσκολος ο ρόλος της Ad Hoc επιτροπής της βουλής, απαρτιζόμενη από μια ομάδα βουλευτών και χωρίς τη τεχνογνωσία και την πρόσβαση σε στοιχεία.

Όπως εξήγησε, οι λόγοι αφορούν και πολιτικές παρεμβάσεις και λανθασμένες διαχείρισης από ΔΣ και λανθασμένων αγορών και ενοικιάσεων εξοπλισμού και αεροπλάνων, για αυτό θα πρέπει να κριθούν οι αποφάσεις των ΔΣ.

Αναφορικά με την πρόσληψη οίκου, είπε, πως δεν αξίζει τον κόπο να υπάρξει σπατάλη μερικών ακόμα εκατομμύριων σε ειδικούς και συμβούλους για να καταδείξουν αν έγινε κατασπατάληση στις αγορές και στις ενοικιάσεις καθώς πολλές φορές τα στοιχεία δεν είναι συγκρίσιμα.

Ο πρόεδρος του ΕΥΡΩΚΟ Δημήτρης Συλλούρης σημείωσε πως θα πρέπει να βρεθεί τρόπος σύγκρισης των τιμών των αγορών των αεροπλάνων και των εξαρτημάτων από τις ΚΑ με άλλες εταιρείες του εξωτερικού, για να διαπιστωθεί κατά πόσο δόθηκαν μίζες.

Η συζήτηση συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις του πρώην γενικού διευθυντής των ΚΑ την περίοδο 1994-2007 Χρίστου Κυριακίδη και του πρώτου εκτελεστικού διευθυντή των ΚΑ από το 1973 - 2000 Δημήτρη Πανταζή.

Ενώπιον της επιτροπής ο κ. Κυριακίδης σημείωσε πως οι ΚΑ χρησιμοποιούνταν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως όχημα άσκησης κυβερνητικής πολιτικής παρά ως μια καθαρά αμιγώς εμπορική επιχείρηση με στόχο το κέρδος, με αποτέλεσμα η εταιρεία να εκτελεί ζημιογόνα δρομολόγια.

Υποστήριξε, πως οι διορισμοί των ΔΣ γίνονταν με πολιτικά κριτήρια και οι εκάστοτε πρόεδροι δρούσαν ως εκτελεστικοί με τις διευθύνσεις να έχουν περιορισμένο ρόλο. Οι παρεμβάσεις των κομμάτων επηρέαζαν, είπε, τις αποφάσεις, επισημαίνοντας πως οι εργαζόμενοι στις ΚΑ είχαν δημοσιοϋπαλληλική κουλτούρα.

Από τη πλευρά του ο κ. Πανταζής, ανέφερε πως η ευθύνη δεν είναι μόνο στις συντεχνίες για την αύξηση του εργατικού κόστους αλλά, επίσης και των εκάστοτε κυβερνήσεων και των κομμάτων που τις άφηναν(τις συντεχνίες) να λειτουργούν με αυτό τον τρόπο.

Της Ελευθερίας Παϊζάνου