You are here

Ύστατο πλάνο διάσωσης των ΚΑ

18/11/2014 08:33
Ύστατο πλάνο διάσωσης των Κυπριακών Αερογραμμών κατατίθεται εντός των ημερών ενώπιον του προέδρου της Δημοκρατίας και της αρμόδιας επιτροπής για τις αερομεταφορές με στόχο να αποτραπεί το κλείσιμο της εταιρείας.

Στο σχέδιο αναδιάρθρωσης περιλαμβάνονται τομές για μείωση του λειτουργικού και εργατικού κόστους.

Το πλάνο προβλέπει, μεταξύ άλλων, αναστολή των συλλογικών συμβάσεων για κάποιο χρονικό διάστημα, περαιτέρω μείωση του αριθμού του προσωπικού και συρρίκνωση δρομολογίων τα οποία προκαλούν επαναλαμβανόμενη οικονομική ζημιά στην εταιρεία.

Μεταξύ των δρομολογίων που αναμένεται να προταθούν για κατάργηση είναι όλο το πτητικό πρόγραμμα από και προς τη Ρωσία.

Οι ΚΑ βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους σε ότι αφορά τα δρομολόγια προς τη Ρωσία λόγω της τουρκικής απαγόρευσης πτήσεων, με αποτέλεσμα να χρειάζονται πρόσθετα 40-46 λεπτά για δικές της πτήσεις και περισσότερα καύσιμα.

Το πλάνο επεξεργάζεται το ΔΣ και έχει σφραγίδα του προέδρου του ΔΣ των ΚΑ Μάκη Κωνσταντινίδη.

Παράθυρο ελπίδας για την εταιρεία

Ο κ. Κωνσταντινίδης επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στη StockWatch τα περί εκπόνησης ενός ύστατου, όπως τόνισε, σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας, το οποίο, σημειώνει, «ίσως να ανοίξει παράθυρο ελπίδας για τις ΚΑ».

Ο πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών δεν θέλησε να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες επί του σχεδίου, καθώς όπως εξήγησε, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να ενημερωθεί επίσημα ο μεγαλομέτοχος που είναι η κυβέρνηση.

Πρόσθεσε ότι το τελικό σχέδιο του πλάνου θα τεθεί υπόψη και του προέδρου της Δημοκρατίας.

Εξήγησε ότι μέσω του νέου αυτού πλάνου, το οποίο ενδεχομένως να καθιστά τις ΚΑ ανταγωνιστικές και βιώσιμες, θα μπορεί η κυπριακή κυβέρνηση να παρέμβει στις Βρυξέλλες για να διεκδικήσει περαιτέρω πίστωση χρόνου, μέχρι να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα από την εφαρμογή του.

Το σχέδιο θα συνοδεύεται και από μία δέσμευση με βάση την οποία η εταιρεία δεδομένου ότι θα εφαρμόσει αυτό το πλάνο υπό προϋποθέσεις, θα πρέπει από το πρώτο τρίμηνο να καταγράψει κέρδη.

Πρόθεση του ΔΣ, όπως πληροφορούμαστε, είναι να δοθεί αυτό το πλάνο στις ηγεσίες των συντεχνιών για παρατηρήσεις και διεξαγωγή κοινωνικού διαλόγου με ταχύρυθμες διαδικασίες, καθώς, όπως επισημαίνεται, ο χρόνος εξαντλείται αρνητικά για την εταιρεία.

Το κλίμα για τις ΚΑ έχει επιδεινωθεί με την κυβέρνηση να κατηγορείται ότι επιδιώκει το κλείσιμο της εταιρείας, προς εξυπηρέτηση συμφερόντων ανταγωνιστών της.

Την περασμένη Παρασκευή, ο εκ των συμβούλων του προέδρου της Δημοκρατίας σε θέματα αερομεταφορών Χρίστος Πέτρου, υπέβαλε παραίτηση καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και υπουργούς πως αγνόησαν εισηγήσεις του για τις αερομεταφορές και τις ΚΑ.

Η βουλή δέσμευσε κονδύλι €10 εκ. που περιλαμβάνεται σε συμπληρωματικό προϋπολογισμό που θα εγκρίνει για το 2014.

Οι ΚΑ βρίσκονται στο μικροσκόπιο έρευνας της ΕΕ για το ενδεχόμενο παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Ανέφικτο το σενάριο άλλης εταιρείας

Υπό το βάρος της πίεσης χρόνου για εξεύρεση λύσης στο θέμα των ΚΑ, η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει το σενάριο για δημιουργία νέας εταιρείας.

Πηγή του υπουργείου οικονομικών εξηγεί ότι αυτή η προοπτική είναι πλέον αδύνατη, αφού τα χρονικά περιθώρια για τις ΚΑ έχουν στενέψει πολύ.

Για να εξασφαλίσει τις σχετικές άδειες μία τέτοια εταιρεία χρειάζεται τουλάχιστον 10 μήνες.

Σημειώνεται ότι αν υπήρχε μία εταιρεία, τουλάχιστον στα χαρτιά, θα μπορούσε θεωρητικά να αγοράσει τις ΚΑ και να αρχίσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα σε μία βδομάδα.