You are here

Ξεχείλισε η οργή στα εμπορικά κέντρα

14/05/2021 06:55

Μακρύς φαίνεται ότι είναι ο δρόμος μέχρι να σταθούν στα πόδια τους οι επιχειρήσεις στα εμπορικά κέντρα, καθώς τα απανωτά lockdown και οι συνεχείς αλλαγές των περιοριστικών μέτρων, προκαλούν μείωση εσόδων και μεγάλα προβλήματα.

Αρκετά καταστήματα έκλεισαν, έχοντας εγκαταλειφθεί από τις επιχειρήσεις.

Ανώτερα στελέχη των εμπορικών κέντρων εκφράζουν οργή και αγανάκτηση, τονίζοντας ότι για άλλη μια φορά στοχοποιούνται μέσα από τα μέτρα που επιβάλλονται. Τα βάζουν με την κυβέρνηση για την εφαρμογή μέτρων τα οποία όπως υποστηρίζουν, δεν ισχύουν σε καμία άλλη χώρα, όπως η απαραίτητη προσκόμιση SafePass ή rapid test κάθε 72 ώρες.

Όπως αναφέρουν, έχουν φθάσει στο σημείο να δέχονται απειλές από δημόσιους λειτουργούς, σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων.

Μείωση εσόδων μέχρι και 30%

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδιοκτήτης του εμπορικού κέντρου MyMal Limassol, Ανδρέας Χατζημιτσήs, δήλωσε στη StockWatch ότι «τις τελευταίες δέκα ημέρες που επαναλειτουργήσαμε παρατηρούμε μια επιπρόσθετη μείωση στα έσοδα μας η οποία συνολικά ανέρχεται στο 30%».

Καλεί την κυβέρνηση να στηρίξει αυτές τις επιχειρήσεις όχι με €2 χιλ. αλλά με πραγματική στήριξη ειδάλλως, τονίζει, θα κλείνει η μία επιχείρηση μετά την άλλη.

«Ήδη στα εμπορικά κέντρα έχουν κλείσει αρκετές επιχειρήσεις, όπως και στο δικό μας», είπε ο κ. Χατζημιτσής .

Παρατήρησε ότι το φαινόμενο αυτό δεν υπήρχε στα προηγούμενα lockdown, «τώρα προστέθηκε και αυτό το πρόβλημα», σημείωσε.

Υπέδειξε ότι θα πρέπει να γίνουν χαλαρώσεις για να μπορέσει ο κόσμος να επισκέπτεται τα εμπορικά κέντρα, αλλά και άλλους χώρους εστίασης και ταυτόχρονα, να προσελκύσουμε τουρισμό, που δεν υπάρχει σήμερα, όπως ανέφερε.

Ταυτόχρονα, ο κ. Χατζημιτσήs τα βάζει με τους λειτουργούς του υπουργείου Εργασίας που επιτηρούν την εφαρμογή των μέτρων, αλλά και την αστυνομία. «Εμείς δεν έχουμε ξεφύγει από την πιστή τήρηση των μέτρων, εντούτοις φθάσαμε στο σημείο να μας απειλούν διάφοροι λειτουργοί για μια ανάρτηση ή ανακοίνωση», είπε. «Η αστυνομία εξάντλησε όλη την αυστηρότητα της στις επιχειρήσεις και στους επιχειρηματίες που υποφέρουν εδώ και 15 μήνες», υπέδειξε.

Διερωτήθηκε γιατί η αστυνομία και οι αρμόδιοι δεν παρενέβησαν για να διαλύσουν τις χιλιάδες κόσμου στη συγκέντρωση φιλάθλων τις προάλλες, αλλά καταγγέλλουν ένα-δυο άτομα που υπάρχουν στα καφέ στα malls.

«Ζητούμε ο Υπουργός Υγείας να κάνει στροφή 180 μοιρών και να χαλαρώσει τα μέτρα και μην αναμένει ότι με τις χαλαρώσεις κάθε 15 ημέρες, θα δώσει ανάσα στις επιχειρήσεις», σημείωσε ο κ. Χατζημιτσής.

Έψεξε επίσης, το γεγονός ότι εδώ από την ημέρα που εκδόθηκε το τελευταίο διάταγμα το οποίο επιτρέπει τη λειτουργιά των malls, έχει αποστείλει επιστολή σε διάφορα τμήματα ζητώντας ενημέρωση για το πότε μπορούν να ανοίξουν χώροι του mall, όπως το παγοδρόμιο και το μπόουλινγκ, χωρίς ωστόσο να λάβει απάντηση.

Η κυβέρνηση μας στοχοποιεί για άλλη μια φορά

Ο γενικός διευθυντής του Nicosia Mall Γιώργος Γεωργίου, δήλωσε στη StockWatch ότι καμία έκπληξη δεν αναμενόταν από το νέο άνοιγμα, διότι παρά τις πολύ καλές προσφορές και εκπτώσεις ο αριθμός των επισκεπτών είναι περιορισμένος σε σχέση με τους επισκέπτες που υπήρχαν μετά το lockdown πέρσι τον Ιούνιο και φέτος το Φεβρουάριο. 

Ο κ. Γεωργίου έκανε λόγο για «Γολγοθά» που περνούν οι επιχειρήσεις από την ημέρα που ξέσπασε η πανδημία.

«Η προϋπόθεση για προσκόμιση SafePass προκειμένου να εισέλθει κάποιος σε ένα mall, δημιουργεί άνιση μεταχείριση ανάμεσα στα καταστήματα λιανικού εμπορίου», είπε, υποστηρίζοντας ότι αυτός «είναι για εμάς ο πιο ανασταλτικός παράγοντας».

Ανέφερε ότι το συγκεκριμένο μέτρο «δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού στα εμπορικά κέντρα τα καταστήματα έχουν άλλους περιορισμούς και τα καταστήματα με τα ίδια είδη λιανικού εμπορίου σε άλλη χωροθέτηση, έχουν διαφορετικούς περιορισμούς».

Χαρακτήρισε επίσης παράδοξο ο πελάτης που εισέρχεται σε ένα εμπορικό κέντρο να πρέπει να έχει rapid test 72 ωρών, ενώ ο εργαζόμενος δύο εβδομάδων.

«Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, η κυβέρνηση μας στοχοποιεί. Συνεχώς πρωτοτυπεί, δεν υπάρχει άλλη χώρα που να έχει επιβάλει τέτοια μέτρα. Αυτό που άμεσα ζητούμε είναι η διενέργεια των rapid test να γίνεται τουλάχιστον κάθε μια εβδομάδα και όχι 72 ώρες. Καλούμε επίσης, τον κόσμο να εμβολιασθεί για να τελειώσει αυτός ο Γολγοθάς που περνούμε», σημείωσε.

Δύσκολη η πρόβλεψη για επιβίωση επιχειρήσεων

Ο Marketing Manager των The Mall of Cyprus και The Mall of Engomi Γιώργος Πίσσης, ανέφερε ότι θα πρέπει να δοθεί λίγος χρόνος στον κόσμο για να συνηθίσει και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και συνθήκες.

Σημείωσε ότι μετά την κατάργηση του τρίτου lockdown, δεν υπήρξαν εκπλήξεις.

«Η κίνηση στα malls είναι σε κανονικά επίπεδα παρά τις μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές που προσφέρουν όλα τα καταστήματα μας», είπε.

Εξέφρασε την άποψη ότι «είναι νωρίς να πούμε εάν θα επιβιώσουν ή όχι όλες οι επιχειρήσεις. Σίγουρα όμως οι ζημιές που έχουν υποστεί θα περάσουν χρόνια για να ανακτηθούν», τόνισε.

Ο κ. Πίσσης, σημείωσε ότι το Υπουργείο Υγείας έχει εγκαταστήσει κινητές μονάδες έξω από τα malls για τη διενέργεια rapid test.

Ζητούν επιδότηση ενοικίου και τερματισμό εξώσεων

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της ΠΟΒΕΚ Στέφανος Κουρσάρης, δήλωσε στη StockWatch ότι στάληκε επιστολή στους υπουργούς Εργασίας και Οικονομικών, με την οποία ζητείται ουσιαστική στήριξη για τις επιχειρήσεις ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν, με βασικότερο αίτημα την αναστολή των εξώσεων.

Μεταξύ άλλων, ζητείται ένταξη όλων των επιχειρήσεων που αποδεδειγμένα έχουν ποσοστό μείωσης εργασιών, στα σχέδια των δύο υπουργείων. Παράλληλα, υποβάλλεται αίτημα αναστολής των διαδικασιών εξώσεων σε επαγγελματικά υποστατικά και επιδότησης των ενοικίων από το κράτος, για τα χρονικά διαστήματα που διήρκησαν τα τρία lockdown.

Για τις επιχειρήσεις στις τουριστικές περιοχές, που είναι άμεσα συνδεδεμένες με το τουριστικό προϊόν, ζητείται απευθείας στήριξη, η οποία να συνδέεται με τις απώλειες στον τζίρο τους.

Της Ηρώς Ευθυμίου