You are here

Τύπος: Διορισμός επιτροπής για φορολογική αμνηστία

21/07/2004 08:36
Το σημερινό οικονομικό Τύπο απασχολεί ακόμα η κατάσταση των Κυπριακών Αερογραμμών μετά την προχθεσινή συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Ελέγχου της Βουλής, όπως και οι αντιδράσεις στο προσχέδιο έκθεσης των Επιτροπών Ελέγχου και Οικονομικών για το ΧΑΚ. Ωστόσο, δύο θέματα που ξεχωρίζουν αφορούν τον αναμενόμενο διορισμό των μελών της Επιτροπής για τη φορολογική αμνηστία όπως και οι πυρετώδεις ετοιμασίες στο λιμάνι της Αμμοχώστου μετά την απόφαση της Κομισιόν να εισηγηθεί απευθείας εμπόριο.

Το κύριο θέμα των οικονομικών σελίδων της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» περιστρέφεται γύρω από τις αντιδράσεις προσώπων που καταλογίζει ευθύνες το προσχέδιο που ετοίμασαν οι κοινοβουλευτικές Επιτροπές Ελέγχου και Οικονομικών για το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου, αναφέροντας ότι έχει προκαλέσει καθολική δυσαρέσκεια η επιλογή των παραμέτρων αξιολόγησης των δύο επιτροπών για τη σύνταξη του προσχεδίου που έχουν ως στόχο την απόδοση ευθυνών σε συγκεκριμένους αποδέκτες. Η εφημερίδα φιλοξενεί αντιδράσεις των Αλέκου Μαρκίδη, τέως Γενικού Εισαγγελέα, Αυξέντη Αυξεντίου, τέως διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας και εκπροσώπων του Συνδέσμου Λογιστών και Συνδέσμου Εμπορικών Τραπεζών.

Άλλο θέμα της εφημερίδας αναφέρει ότι σήμερα αναμένεται ο διορισμός από το Υπουργικό Συμβούλιο των τριών μελών της Επιτροπής Διαχείρισης Δηλώσεων Ειδικής Ρύθμισης Φορολογικών Υποχρεώσεων που σηματοδοτεί το δεύτερο βήμα προς την κατεύθυνση υλοποίησης της προσφάτως ψηφισθείσας νομοθεσίας.

Το κύριο θέμα των οικονομικών σελίδων της εφημερίδας «Πολίτης» περιστρέφεται γύρω από την ολιγωρία που διαπιστώνει το προσχέδιο της έκθεσης των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Ελέγχου και Οικονομικών σχετικά με τη σύσταση Ταμείου Νομικής Αρωγής για επενδυτές στο Χρηματιστήριο, εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών και της κυβέρνησης, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες στις οποίες είχαν προβεί, προσθέτοντας ότι δεν έχει ακόμα γίνει ουσιαστική πρόοδος για το θέμα των επενδυτικών δανείων που η έκθεση περιγράφει ως ιδιαίτερα ευαίσθητο για τους επενδυτές. Η εφημερίδα προσθέτει τη στασιμότητα στο ζήτημα του συμψηφισμού των κερδοζημιών από χρηματιστηριακές πράξεις, προσθέτοντας ότι το θέμα αυτό θα έπρεπε να είχε συζητηθεί προ καιρού.

Άλλο θέμα της εφημερίδας, περιστρέφεται γύρω από τον απόηχο της προχθεσινής συνεδρίασης των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Οικονομικών και Συγκοινωνιών για εξέταση της κατάστασης των Κυπριακών Αερογραμμών, επισημαίνοντας δήλωση του Υπουργού Οικονομικών Μάκη Κεραυνού ότι ο ίδιος και ο συνάδελφός του Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων αναμένουν μέχρι το τέλος του μήνα την ετοιμασία του Σχεδίου Δράσης για έξοδο της εταιρείας από το οικονομικό αδιέξοδο.

Το κύριο θέμα των οικονομικών σελίδων της εφημερίδας «Χαραυγή» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας γύρω από τις δαπάνες για την έρευνα και ανάπτυξη που ανήλθε το 2002 σε £19,4 εκ. σε σύγκριση με £15,8 εκ. το 2001, ή σε 0,32% και 0,27% ως ποσοστό του ΑΕΠ αντιστοίχως. Η εφημερίδα προσθέτει ότι παρά την αύξηση κατά 22,8% των δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη, η Κύπρος δεν συγκρίνεται ευνοϊκά με άλλες χώρες και αναφέρει ότι το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ ανέρχεται σε 1,9% επί του ΑΕΠ.

Άλλο θέμα της εφημερίδας αναφέρει, επικαλούμενο τη Στατιστική Υπηρεσία, ότι συνολικός αριθμός νεοεγγραφέντων οχημάτων ανήλθε το πρώτο εξάμηνο σε 26,829 σε σύγκριση με 21,821 το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο σημειώνοντας αύξηση 23%.

Το κύριο θέμα των οικονομικών σελίδων της εφημερίδας «Σημερινή» περιστρέφεται γύρω από δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών Μάκη Κεραυνού γύρω από την κατάσταση των Κυπριακών Αερογραμμών, τις οποίες χαρακτήρισε ως πολύ αυστηρές, προσθέτοντας εκτίμηση, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του, ότι ο υπουργός θεωρεί ότι η περίοδος χάριτος για τις Κυπριακές Αερογραμμές τελειώνει τέλος του τρέχοντος μηνός, οπότε θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το Σχέδιο Δράσης για έξοδο της εταιρείας από το οικονομικό αδιέξοδο. Το γεγονός ότι ένα χρόνο μετά το διορισμό του το Δ.Σ. της εταιρείας, συνεχίζει η εφημερίδα, δεν έχει ετοιμάσει σχέδιο δράσης ήταν αντικείμενο κριτικής από τον Υπουργό Οικονομικών, χαρακτηρίζοντας, τα μέχρι τώρα ανακοινωθέντα, μέτρα ελλιπή.

Άλλο θέμα της εφημερίδας, αναφέρει ότι το Γραφείο του Επιτρόπου Ρυθμίσεως Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι έτοιμο να παρέμβει στις μέχρι τώρα άκαρπες διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΤΗΚ και areeba γύρω από τα θέματα εθνικής περιαγωγής και φορητότητας των αριθμών, προσθέτοντας ότι εν τω μεταξύ άρχισε η διαδικασία του ελέγχου κοστοστρέφειας των χρεώσεων της ΑΤΗΚ.

Η εφημερίδα «Αλήθεια» επισημαίνει στο κύριο θέμα των οικονομικών της σελίδων ότι για τις Κυπριακές Αερογραμμές ανοίγει ακόμα ένα θέμα, που σχετίζεται με το φορέα που θα αποζημιώσει τους υπαλλήλους που θα απολύσει η εταιρεία, αναφέροντας ότι ο πρόεδρός της Κωνσταντίνος Λοϊζίδης ευνοεί τη σύσταση εκ μέρους της κυβέρνησης ταμείου αρωγής. Η εφημερίδα προσθέτει ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί καν συζήτηση του θέματος αποζημίωσης από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, γεγονός που αποδεικνύει απροκάλυπτα τις διαστάσεις του προβλήματος.

Άλλο θέμα της εφημερίδας περιστρέφεται γύρω από τις διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις στη ξενοδοχειακή βιομηχανία, ο πρώτος γύρος των οποίων διεξήχθη σε βαριά ατμόσφαιρα, και αναφέρει ότι το επίμαχο σημείο των διαπραγματεύσεων που καθιστά δύσκολη τη συμφωνία είναι τα αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις.

Το κύριο θέμα της αγγλόφωνης οικονομικής εφημερίδας «Financial Mirror» αναφέρει ότι η αξία του συνόλου των στοιχείων του ενεργητικού επενδυτικής εταιρείας εισηγμένης στο ΧΑΚ μειώθηκε κατά 6,9% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2004 σε σχέση με τον Μάρτιο, από £230 εκ. σε £214,33 εκ., βάσει έρευνας της ίδιας της εφημερίδας. Η εφημερίδα προσθέτει ότι εκτός από τις 22 εγκεκριμένες επενδυτικές εταιρείες και τρεις εταιρείες του κλάδου «άλλων εταιρειών» πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις απ ό,τι ο Γενικός Δείκτης του ΧΑΚ, μιας και η συνδυασμένη καθαρή αξία ενεργητικού σημείωσε πτώση 8,66% το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με 12,8% του Γενικού Δείκτη.

Άλλο θέμα της εφημερίδας αναφέρεται στις πυρετώδεις προσπάθειες για την ετοιμασία του λιμανιού της Αμμοχώστου για διεθνείς επιθεωρήσεις σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, μετά τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απευθείας εμπόριο και προσθέτει ότι το λιμάνι θα είναι έτοιμο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η εφημερίδα προσθέτει ότι ακόμα και Ελληνοκύπριοι επιχειρηματίες έχουν επιδείξει ενδιαφέρον.




ΝΕΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΟΙΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ




ΤΡΩΝΕ 271 ΣΚΑΛΕΣ ΑΠΟ ΓΙΑΛΟΥΣΙΤΕΣ




ΡΑΒΕ-ΞΗΛΩΝΕ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ




ΜΑΣ ΕΞΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΤΟ




ΕΠΕΙΓΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΛΥΣΗ



INV. COMPANY ASSETS SHRINK 7%