You are here

Τύπος: Συστάσεις ΧΑΚ προς αποφυγή παλαιών λαθών

23/11/2001 09:16
Λίγα είναι τα θέματα που καλύπτονται από το σημερινό οικονομικό τύπο με κυριότερο τις συστάσεις του ΧΑΚ προς τα χρηματιστηριακά γραφεία και τις εταιρείες για έγκαιρη διεκπεραίωση των συναλλαγών λόγω του αυξημένου όγκου των τελευταίων ημερών. Αλλού γίνεται αναφορά στην εταιρική διακυβέρνηση και στις προσπάθειες που γίνονται προς πλήρη εναρμόνιση ΧΑΚ-ΧΑΑ. Άλλα άρθρα αναφέρονται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κυπριακή βιομηχανία λόγω κυρίως των ρυθμίσεων δημόσιων ενισχύσεων, όπως επίσης και στο πως η κρίση στις αερομεταφορές έχει επηρεάσει τις εξαγωγές φθαρτών.

Συστάσεις ΧΑΚ λόγω όγκου

Σύμφωνα με τα πρωτοσέλιδα στα οικονομικά ένθετα των εφημερίδων «Αλήθεια» και «Σημερινή» οι αρχές του Χρηματιστηρίου έχουν προβεί σε συστάσεις προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για έγκαιρη διεκπεραίωση των συναλλαγών. Όπως αναφέρουν τα άρθρα, ο λόγος που οδήγησε τις χρηματιστηριακές αρχές στις προειδοποιήσεις είναι η απότομη αύξηση στον όγκο συναλλαγών, και το ΧΑΚ δεν θέλει σε καμιά περίπτωση να επαναληφθούν τα προβλήματα του παρελθόντος. Πάντως, από χθες έθεσε σε επιτήρηση χρηματιστηριακό γραφείο για επιστρεφόμενα έγγραφα.

Πολλά πλεονεκτήματα από την εταιρική διακυβέρνηση

Με τίτλο «Ανύπαρκτη εταιρική κουλτούρα», παρουσιάζει ο «Φιλελεύθερος» τις χθεσινές διαλέξεις αναφορικά με το πολύκροτο θέμα της εταιρικής διακυβέρνησης. Όπως αναφέρεται στο άρθρο, είναι κοινή πεποίθηση των εμπλεκόμενων μερών ότι, η εφαρμογή της εταιρικής διακυβέρνησης θα προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στις εταιρείες τόσο από πλευρά κερδοφορίας όσο και προστασίας του επενδυτή. Διαφωνία υπήρξε στο ερώτημα κατά πόσο «η εφαρμογή του θεσμού θα πρέπει να νομοθετηθεί.

Αλλού ο «Φιλελεύθερος» αναφέρει ότι, στο πλαίσιο εναρμόνισης ΧΑΚ –ΧΑΑ οι χρηματιστηριακές μας αρχές επιταχύνουν τις διαδικασίες για συνεργασία με το ΧΑΑ, εν’ όψη μάλιστα και της δημιουργίας από το ΧΑΑ , αγοράς που θα περιλαμβάνει τα Blue-Chips της Ελλάδας, Κύπρου, Τουρκίας και των χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αναφορά γίνεται και στο σοβαρό πλήγμα στις εξαγωγές φθαρτών που έχει προκαλέσει η κρίση στις αερομεταφορές, αφού ο μειωμένος αριθμός πτήσεων δεν επιτρέπει την αποστολή φθαρτών στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα στο παρελθόν και πριν την κρίση της 11ης Σεπτεμβρίου, 150 τόνοι φθαρτών εξάγονταν κάθε βδομάδα ενώ τώρα ο αριθμός αυτός έχει κατέβει στους 30 τόνους.