You are here

Στο 12-13% η μείωση του τουριστικού ρεύματος για το 2002

23/09/2002 18:41
Νέα πρόβλεψη του υπουργείου

Ρολάνδης: SOS για τον τουρισμό μας από χτύπημα στο Ιράκ


Η νέα πρόβλεψη του υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού για τη μείωση του τουριστικού ρεύματος για ολόκληρο το 2002 ανέβηκε στο 12-13% από το 9-10% που είχε αρχικά υπολογιστεί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο από το οποίο, ενώ η μείωση του τουριστικού ρεύματος μέχρι τον Ιούλιο ήταν της τάξης του 9-10%, τον Αύγουστο η μείωση εκτοξεύτηκε στο 20%.

Τα νέα στοιχεία παρουσίασε ο Νίκος Ρολάνδης ύστερα από ευρεία σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο του για θέματα τουρισμού. Πρόσθεσε ότι ύστερα από λεπτομερή έρευνα διεφάνη ότι δεν υπήρχε ικανοποιητικός αριθμός μεταφορικών μέσων για τους επιπλέον τουρίστες που παρουσιάστηκαν και τους οποίους δεν μπόρεσαν να ικανοποιήσουν οι μεγάλοι οργανωτές ταξιδιών, λόγω μικρού αριθμού μέσων που διέθεταν εκείνοι.

Επιπλέον ανέφερε ότι οι αφίξεις θα είναι περισσότερες απ' ότι είχαν υπολογισθεί αρχικά, σημειώνοντας και τα έσοδα, τα οποία συνήθως είναι καλύτερα από τις αφίξεις, θα έχουν ανάλογη μείωση και «αυτό θα επηρεάσει και το εισόδημα και την ανάπτυξη», ανέφερε, προσθέτοντας ότι για όλα τα προβλήματα θα ενημερωθεί και το υπουργικό συμβούλιο.

Ο κύριος Ρολάνδης αναφέρθηκε επίσης και στο ενδεχόμενο πολεμικής σύρραξης στο Ιράκ επισημαίνοντας ότι ο αντίκτυπος για τον τουρισμό της Κύπρου θα είναι πολύ μεγάλος. Οι επίπτωσεις από τυχόν Αμερικανική επίθεση στο Ιράκ θα εξαρτηθούν, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, από τη μορφή που θα πάρει τη διάρκεια της σύρραξης και του βαθμού που θα επηρεάσει τις χώρες της περιοχής αλλά και την αντίδρασή τους.

Ο κύριος Ρολάνδης πρόσθεσε ότι υπάρχει ήδη ένα «εκτεταμένο σχέδιο δράσης» για τους τρόπους αντίδρασης της Κύπρου, απέφυγε ωστόσο να δώσει οποιεσδήποτε λεπτομέρειες.

Τέλος, ο κύριος Ρολάνδης προέβη σε έκκληση προς όλους τους εμπλεκομένους στην ξενοδοχειακή βιομηχανία (Ξενοδόχους – προσωπικό) να είναι όσο μπορούν πιο συγκρατημένοι στις αξιώσεις τους ούτως ώστε το τουριστικό προϊόν της Κύπρου να παραμείνει όσο το δυνατό πιο ανταγωνιστικό.

Του Κυριάκου Κυριακίδη