You are here

Αποζημιώσεις στους εργαζομένους ΚΑ

16/01/2015 14:27
Αποζημιώσεις για τους μέχρι πρόσφατα εργαζόμενους στις Κυπριακές Αερογραμμές στη βάση σχεδίων αποζημιώσεων που εφαρμόστηκαν σε προηγούμενες αποχωρήσεις εργαζομένων από τον εθνικό αερομεταφορέα, ζήτησε από την κυβέρνηση ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας.

Ο κ. Λιλλήκας είχε σήμερα συνάντηση με εκπροσώπους των συντεχνιών των πρώην υπαλλήλων των Κυπριακών Αερογραμμών.

Σε δηλώσεις σημείωσε πως «μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών η ελάχιστη υποχρέωση που έχει η κυβέρνηση και η πολιτεία είναι να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, οι οποίοι μπαίνουν στην ανεργία σε μια πάρα πολύ δύσκολη εποχή, για να μπορούν να ευελπιστούν ότι θα βρουν σύντομα και εύκολα δουλειά».

Ο κ. Λιλλήκας είπε ότι το ζήτημα που αφορά το ταμείο προνοίας «θα πρέπει άμεσα να κλείσει», υπενθυμίζοντας ότι «αποτελεί και δέσμευση της κυβέρνησης εδώ και πολλούς μήνες».

Ταυτόχρονα, είπε πως «θα πρέπει η αποζημίωση των εργαζομένων να γίνει με βάση παλαιότερα σχέδια αποζημιώσεων των Κυπριακών Αερογραμμών, οι οποίοι αποχώρησαν οικειοθελώς από την εταιρεία. Είναι άδικο να αποζημιωθούν με ένα λιγότερο επωφελές σχέδιο σε αυτές τις πολύ δύσκολες εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στον τόπο μας», υπέδειξε.

Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση πέταξε «με τόση ευκολία εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ» για την εργοδότηση βρετανού εμπειρογνώμονα με κάποιους συνεργάτες, και «ενδεχόμενα ο κύπριος φορολογούμενος να έχει πληρώσει πάνω από μισό εκατομμύριο σε μερικούς μήνες για συμβούλους που δεν μας έχει πει κανένας αν έχουν παράξει οποιοδήποτε έργο ή τι συνεισφορά είχαν στο να σωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές», και δεν θα πρέπει «να τσιγκουνεύεται» για να αποζημιώσει με δίκαιο τρόπο και ισότιμα με τους προηγούμενους υπαλλήλους των Κυπριακών Αερογραμμών αυτούς που απολύθηκαν πρόσφατα.

«Σ’ ένα εύνομο κράτος δικαίου η βασική αρχή είναι η ίση μεταχείριση και στην προκειμένη περίπτωση παρουσιάζεται διάκριση στη μεταχείριση των πρώην εργαζομένων των Κυπριακών Αερογραμμών σε δύο ομάδες: Σε αυτούς που έφυγαν πριν το 2013 και σε αυτούς που έφυγαν μετά το 2013 και πρόσφατα», είπε.

Ο Γιώργος Λιλλήκας είπε πως η Συμμαχία Πολιτών τάχθηκε από την αρχή κατά της κυβερνητικής πολιτικής «η οποία οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια -και είχαμε προειδοποιήσει γι’ αυτό - στο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών».

Πρόσθεσε πως οι Κυπριακές Αερογραμμές θα μπορούσαν να επιβιώσουν και να έχουν κέρδη, εάν επιδοτούντο, όπως επιδοτείται και η Ryanair, με €25 ανά επιβάτη.

Εκ μέρους των συντεχνιών, ο πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ ΟΗΟ ΣΕΚ Βαγγέλης Μαππουρίδης είπε πως απαιτούν την εφαρμογή σχεδίου παρόμοιου με αυτά που εφαρμόστηκαν και σε άλλες υπηρεσίες, αλλά και σε υπαλλήλους των Κυπριακών Αερογραμμών που αποχώρησαν προηγουμένως.

«Είναι απαίτηση μας να τηρηθούν (και) να πάρουμε κάτι για να ζήσουμε τις οικογένειες μας», είπε.

Όπως ανέφερε ο κ. Μαππουρίδης, οι τελευταίοι εργαζόμενοι των Κυπριακών Αερογραμμών θα λάβουν «κουτσουρεμένο» το ταμείο προνοίας τους, όπως και αυτοί που αποχώρησαν το 2013.

«Είναι απαίτηση μας και το δικαιούμαστε να το πάρουμε όπως το πήραν όλοι οι προηγούμενοι εργαζόμενοι συνάδελφοι που έχουν αποχωρήσει», είπε.

«Ο μέσος όρος ηλικίας ανάμεσα στους πρώην εργαζομένους των Κυπριακών Αερογραμμών είναι 48-50 χρόνων και αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολο είναι για κάποιον που βγαίνει σε αυτή την ηλικία στην ανεργία», ανέφερε.

«Θα περιμένουμε τις εξελίξεις από την κυβέρνηση και θα επανέλθουμε. Εμείς θα είμαστε κάθε μέρα στον δρόμο μέχρι να δικαιωθούμε», πρόσθεσε.

Οι συντεχνίες παρέδωσαν στον πρόεδρο της Συμμαχίας Πολιτών υπόμνημα με τα αιτήματα των πρώην εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές.