You are here

ΚΕΒΕ: Να μην καθυστερήσει ο εκσυγχρονισμός - ΔΕΟΚ: Θέμα εθνικής ασφάλειας τα αεροδρόμια

12/07/2001 18:01
Η καθυστέρηση στην προώθηση θεμάτων που αφορούν τον εκσυγχρονισμό και την έγκαιρη εναρμόνιση της Κύπρου με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, μεσοπρόθεσμα θα έχουν κόστος για τον τόπο και την οικονομία, τονίζει το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε σημερινή ανακοίνωσή του.

Το ΚΕΒΕ, κάνει αναφορά ειδικά στην αναβολή από τη Βουλή λήψης απόφασης για ανάθεση από την κυβέρνηση σε στρατηγικό επενδυτή της κατασκευής/διαχείρισης αεροδρομίων και για την καθυστέρηση της συζήτησης για τη φορολογική μεταρρύθμιση.

Με δηλώσεις του στη Stockwatch, o Πρόεδρος του ΚΕΒΕ, Βασίλης Ρολόγης, επεσήμανε ότι το ΚΕΒΕ με 5 τοπικά επιμελητήρια και πέραν των 100 επαγγελματικών συνδέσμων έχει επανειλημμένα τονίσει, όπως η κυπριακή οικονομία έχει λιγότερη κρατική παρέμβαση και περισσότερη φιλελευθεροποίηση. Στο πνεύμα αυτό το Επιμελητήριο εδώ και πολλά χρόνια υποστηρίζει τη μέθοδο ΒΟΤ ως μέσο με το οποίο θα ξαλαφρώσει από τα σοβαρά ελλείμματα η κυπριακή οικονομία, ενώ παράλληλα θα μπορέσει να παρακολουθήσει το μέγιστο ανταγωνισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το ΚΕΒΕ, σημείωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, όταν αναφέρεται στη μέθοδο ΒΟΤ, εννοεί ότι δίδεται η ευκαιρία σε κύπριους επιχειρηματίες να αναλάβουν από κοινού κατασκευές και διαχειρίσεις έργων, ενώ αναφορικά με το συνδικαλιστικό κίνημα, ο κ. Ρολόγης τόνισε, ότι είναι ευπρόσδεκτο για να συμμετάσχει σε αυτές τις ομάδες κυπρίων επιχειρηματιών που θα αναλάβουν ως στρατηγικοί επενδυτές αυτά τα έργα.


Το Επιμελητήριο καλεί, τέλος, κυβέρνηση και Βουλή να στηρίξουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των δομών της κυπριακής οικονομίας αλλά και την έγκαιρη Ευρωπαϊκή εναρμόνιση.

Αντίθετα, και σε μια παράλληλη εξέλιξη, η ΔΕΟΚ εκτιμά ως «θετική εξέλιξη» προς την σωστή κατεύθυνση, την αναβολή της συζήτησης του νομοσχεδίου για την ανάθεση των αεροδρομίων σε στρατηγικούς επενδυτές.

Σε σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη, ο ΓΓ της ΔΕΟΚ Διομήδης Διομήδους ανέφερε ότι η θέση της Ομοσπονδίας, η οποία θα αγωνισθεί για να πείσει για την ορθότητα των επιχειρημάτων της, είναι ότι "η Κυπριακή Δημοκρατία οφείλει και πρέπει να διατηρήσει τόσο την ιδιοκτησία, αλλά και τη διαχείριση των νέων σύγχρονων αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου"

Ο κ. Διομήδους ήγειρε θέμα εθνικής ασφάλειας και στρατηγικής οικονομικής πολιτικής για το κράτος και τον τόπο, σε πρίπτωση που η διαχείριση των αερολιμένων περάσει στον ιδιωτικό τομέα. Αναφορικά με τους εργαζόμενους η ΔΕΟΚ υποστηρίζει ότι "δεν υπάρχει σαφής πρόνοια μακρόχρονης διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργοδοτουμένων ωρομίσθιων κυβερνητικών εργατών [στα προκαταρτικά συμβόλαια/όρους προσφορών]".

Τέλος εξέφρασε για ακόμη μία φορά την αντίθεση της ΔΕΟΚ για τη μέθοδο ΒΟΤ όπως προωθείται από το Υπουργείο Συγκοινωνιών λέγοντας ότι «δίδει δικαίωμα και ευκαιρία σε ξένη ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία να πάρει τα υφιστάμενα κυπριακά αεροδρόμια από τον Απρίλιο του 2002, με αυξημένα τέλη, με αυξημένες πηγές από εμπορική εκμετάλλευση των υφισταμένων εγκαταστάσεων, με έτοιμα τα κατασκευαστικά σχέδια και μέρος των έργων, για να κατασκευάσει τα νέα αεροδρόμια της Κύπρου τα οποία θα εκμεταλλευτεί κερδοσκοπικά τα επόμενα 20-25 χρόνια μετά την κατασκευή τους». «Μέχρι να κατασκευάσει τα δύο νέα αεροδρόμια [ο ιδιώτης επενδυτής]», είπε ο κ. Διομήδους, «θα έχει ήδη εισπράξει σε κέρδη όλο ή σχεδόν όλο το κόστος της επένδυσης από τα κέρδη χρήσης και εκμετάλλευσης των υφιστάμενων αεροδρομίων».