You are here

Προϋπολογισμός €37 εκ. για την ΑνΑΔ

22/10/2019 07:04

Έσοδα ύψους €36.7 εκ. προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2020, της αρχής ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού (ΑνΑΔ) από €34.1 εκ. που προέβλεπε το 2019.

Προβλέπει επίσης δαπάνες ύψους €36.8 εκ. σε σύγκριση με €35.9 εκ. στον προϋπολογισμό του 2019.

Οι δαπάνες κατανέμονται σε τρέχουσες δαπάνες ύψους €8 εκ., αναπτυξιακές δαπάνες €28.6 εκ. και μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό €200.000.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση το υπολογιζόμενο έλλειμμα ύψους €125.000 θα καλυφθεί από πλεονάσματα προηγούμενων ετών που κατά την 1η Ιανουαρίου 2020 υπολογίζονται σε €67.030.158 (περιλαμβανομένου του ποσού που είναι διαθέσιμο για σκοπούς του Σχεδίου Συντάξεων και Χορηγημάτων στους Υπαλλήλους της Αρχής και καταβολής φιλοδωρήματος σε εργοδοτουμένους που απασχολούνται με σύμβαση στην Αρχή).

Στον τομέα της ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, ο προϋπολογισμός προβλέπει συνολικές δαπάνες ύψους €27.500.000 σε σύγκριση με €26.730.000 που προβλέπονται στον προϋπολογισμό του 2019.

Σε ότι  αφορά τις αποδοχές προσωπικού, στο πλαίσιο του προϋπολογισμού προτείνεται η δημιουργία μίας νέας θέσης λειτουργού οικονομικών υπηρεσιών Α’ (Κλίμακα A11(ii)) έναντι κατάργησης μίας κενής θέσης λειτουργού οικονομικών υπηρεσιών (Κλίμακες Α8, Α10 και Α11), καθώς και η σημείωση με διπλό σταυρό της θέσης επιθεωρητή λογαριασμών (Κλίμακα Α10(i)) ούτως ώστε κενούμενη να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με μία θέση λειτουργού οικονομικών υπηρεσιών Α’ (Κλίμακα Α11(ii)).

Οι πιο πάνω ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες για σκοπούς καλύτερης και πιο ορθολογικής οργάνωσης της εργασίας, αλλά και για σκοπούς ανέλιξης του προσωπικού της διεύθυνσης οικονομικών υπηρεσιών, το οποίο με βάση την υφιστάμενη διάρθρωση παραμένει στάσιμο στην ίδια θέση ουσιαστικά από την ημέρα πρόσληψής του χωρίς να έχει οποιαδήποτε ευκαιρία για ανέλιξη σε θέση προαγωγής.

Το κενό αυτό δημιουργεί, επίσης, ευνόητα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα και παρεμποδίζει την ανάθεση σε λειτουργό του επιπέδου αυτού εξειδικευμένων καθηκόντων με αυξημένες ευθύνες.

Για τις προτάσεις αυτές πάρθηκε η σύμφωνη γνώμη του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού του υπουργείου οικονομικών, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του υπουργικού συμβουλίου στη συνεδρία του της 9ης Απριλίου 2019.

Οι στόχοι της αρχής για το έτος 2020 προσδιορίζονται από την αποστολή της και τις στρατηγικές επιδιώξεις της αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού, της βελτίωσης της παραγωγικότητας και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των κυπριακών επιχειρήσεων και της ενίσχυσης της διασφάλισης ποιότητας και αποτελεσματικότητας του συστήματος κατάρτισης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.

Για την επίτευξη των πιο πάνω στρατηγικών επιδιώξεων, έχουν καθοριστεί οι ακόλουθοι στόχοι για το 2020:

  • Ένταξη των Ανέργων και του Αδρανού Δυναμικού στην Απασχόληση
  • Δια Βίου Μάθηση των Απασχολουμένων
  • Διασφάλιση της Ποιότητας του Συστήματος Κατάρτισης και Ανάπτυξης του Ανθρώπινου Δυναμικού
  • Προώθηση της Έρευνας και Ανάπτυξης
  • Αποτελεσματική Διακυβέρνηση

Μέσα από τον στόχο για την ένταξη των ανέργων και του αδρανούς δυναμικού στην απασχόληση, δίνεται προτεραιότητα στη συνέχιση των δραστηριοτήτων κατάρτισης για ενεργητική στήριξη της απασχόλησης και περαιτέρω μείωση της ανεργίας, με έμφαση στη στελέχωση επιχειρήσεων και κατάρτιση μέσα στις επιχειρήσεις, στην τοποθέτηση σε επιχειρήσεις/οργανισμούς για απόκτηση εργασιακής πείρας και στην κατάρτιση για βελτίωση της απασχολησιμότητας.

Στο στόχο της δια βίου μάθησης των απασχολουμένων, προτεραιότητα αποτελεί η συνεχής αναβάθμιση και εμπλουτισμός των γνώσεων και δεξιοτήτων των απασχολουμένων για προσαρμογή στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ο στόχος για τη διασφάλιση της ποιότητας του συστήματος κατάρτισης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, θέτει ως προτεραιότητα την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος επαγγελματικών προσόντων, καθώς και του συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης των συντελεστών παροχής κατάρτισης, που περιλαμβάνει την αξιολόγηση και πιστοποίηση κέντρων, δομών και εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης.

Η προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης επικεντρώνεται στις προβλέψεις της απασχόλησης και της προσφοράς ανθρώπινου δυναμικού στην κυπριακή οικονομία, στις εκτιμήσεις των αναγκών απασχόλησης και κατάρτισης, στην παρακολούθηση των τάσεων στην αγορά εργασίας, καθώς και στην αξιολόγηση των επιδράσεων των δραστηριοτήτων της αρχής στην κυπριακή οικονομία.

Η αποτελεσματική διακυβέρνηση στοχεύει στην ενίσχυση των συστημάτων και μηχανισμών διακυβέρνησης της αρχής και των εταίρων της, με βασικές επιδιώξεις τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας μέσα από την υλοποίηση και αξιοποίηση του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος της αρχής και τη βέλτιστη διαχείριση και αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών και ανθρώπινων πόρων.

H.E.