You are here

Η Κομισιόν οδήγησε Avis, Europcar, Enterprise, Hertz και Sixt σε σαφέστερη τιμολόγηση των ενοικιάσεων

26/03/2019 06:25

Σε σαφέστερη και διαφανέστερη τιμολόγηση των τιμών ενοικίασης αυτοκινήτων, οδήγησε η συνεργασία της Κομισιόν με τις πέντε κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, η Avis, η Europcar, η Enterprise, η Hertz και η Sixt, οι οποίες άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων, καθιστώντας τες απόλυτα διαφανείς για τους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι οι εν λόγω εταιρείες δεσμεύθηκαν:

- να συμπεριλαμβάνουν όλες τις χρεώσεις στη συνολική τιμή κράτησης: στους καταναλωτές θα προσφέρεται πλέον μια βασική τιμή στον ιστότοπο, η οποία θα αντιστοιχεί στην τελική τιμή που θα πρέπει να πληρώσουν. Η τιμή αυτή πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις πρόσθετες χρεώσεις, όπως ειδική επιβάρυνση για υπηρεσίες καυσίμων, τέλη αεροδρομίου και επιπλέον χρέωση για νέο οδηγό ή για επιστροφή του αυτοκινήτου σε τόπο διαφορετικό από τον τόπο παραλαβής·

- να περιγράφουν με σαφήνεια τις βασικές υπηρεσίες ενοικίασης με τους όρους και τις προϋποθέσεις σε όλες τις εθνικές γλώσσες: οι καταναλωτές δεν θα έρχονται πλέον αντιμέτωποι με ασαφείς ή παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά της ενοικίασης, όπως ενδεχόμενο περιορισμό χιλιομέτρων, την πολιτική για τα καύσιμα, την πολιτική ακύρωσης και τις απαιτήσεις καταβολής εγγύησης κλπ.

- να αναφέρεται σαφώς, στην προσφορά τιμής, η τιμή και οι λεπτομέρειες των προαιρετικών πρόσθετων επιλογών, ιδίως των ασφαλιστικών καλύψεων που μειώνουν την οικονομική ευθύνη του ενοικιαστή σε περίπτωση ζημιάς. Θα πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια τι καλύπτει η βασική τιμή ενοικίασης όσον αφορά τις ζημίες, και ιδίως τι μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει επιπλέον ο οδηγός. Εάν αγοράζεται πρόσθετη ασφάλιση ή ασφάλιση με απαλλαγή, το τι περιλαμβάνεται σε αυτή και τι όχι θα πρέπει επίσης να αναφέρεται σαφώς πριν αποδεχτεί ο καταναλωτής την αγορά.

Η Κομισιόν αναφέρει ότι μέχρι σήμερα οι εν λόγω εταιρείες δεν είχαν εφαρμόσει πλήρως ορισμένες από τις δεσμεύσεις τους προκειμένου η Κομισιόν και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ να θεωρήσουν ότι οι εταιρείες συμμορφώνονται πλήρως με το δίκαιο της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Η αξιολόγηση που δημοσιεύτηκε σήμερα σημειώνει ότι η Enterprise και η Sixt έχουν πλέον προβεί σε όλες τις απαιτούμενες αλλαγές. Η Avis έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει τις υπόλοιπες αλλαγές μέχρι τον Μάιο του 2019. Η Europcar, η οποία τώρα περιλαμβάνει την Goldcar, θα πραγματοποιήσει τις υπόλοιπες αλλαγές μέχρι τον Ιούνιο του 2019. Η Hertz έχει δεσμευτεί να προβεί σε όλες τις αναγκαίες αλλαγές το αργότερο μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020.

ΚΥΠΕ