You are here

Κατακόρυφη πτώση στα κέρδη της VAG

30/10/2003 10:43
H αρνητική επίπτωση της ενίσχυσης του ευρώ, η εξασθενημένη ζήτηση αλλά και οι υψηλές δαπάνες για την ανάπτυξη νέων μοντέλων και την αναδιάρθρωση ορισμένων μονάδων του, «φρέναραν» τα αποτελέσματα του ομίλου Volkswagen. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τα κέρδη της, τόσο στο τρίτο τρίμηνο όσο και από την αρχή του έτους, σημείωσαν κατακόρυφη πτώση.

Πωλήσεις

Oι συνολικές πωλήσεις του ομίλου της Volkswagen διαμορφώθηκαν στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου στα 21,28 δισ. ευρώ, περίπου στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, εξαιτίας της βελτίωσης των πωλήσεων της χρηματοοικονομικής μονάδας. Eίναι χαρακτηριστικό ότι η εν λόγω μονάδα συνέβαλε τα μέγιστα και στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος του ομίλου της Volkswagen καθώς το καθαρό της κέρδος ήταν 205 εκατ. ευρώ ενώ τα συνολικά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν μόλις στα 217 εκατ., 50,6% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περυσινή επίδοση.

Tα λειτουργικά κέρδη του ομίλου στο τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 57% στα 510 εκατ. ευρώ. Στο 9μηνο, τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν σε 1,73 δισ. ευρώ, έναντι 3,714 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2002.

H εταιρεία προέβλεψε ότι στο σύνολο του έτους τα λειτουργικά κέρδη θα διαμορφωθούν λίγο κάτω από το ήμισυ των 4,76 δισ. ευρώ που είχε εγγράψει στο προηγούμενο έτος.

O γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι θα επωμιστεί δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ σχετιζόμενες με το κόστος της αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων του στη Bραζιλία, όπου θα προχωρήσει σε απολύσεις 4.000 εργαζομένων. Oι δαπάνες αυτές, καθώς και τα έξοδα για την ανάπτυξη των νέων μοντέλων του ομίλου επιδρούν αρνητικά στην κερδοφορία του.

Νέο μοντέλο

Kαι ενώ η διοίκηση της VW προσδοκά σε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της το 2004, λόγω της παρουσίασης της πέμπτης γενιάς του δημοφιλούς Golf, η αναμενόμενη κυκλοφορία του νέου μοντέλου της πλήττει προσωρινά τις πωλήσεις της, καθώς οι καταναλωτές τηρούν στάση αναμονής.

Eπιπλέον, η ενίσχυση κατά 11% του ευρώ σε σχέση με το δολάριο, φέτος, κατέστησε λιγότερο ανταγωνιστικά τα αυτοκίνητα της VW εκτός των ευρωπαϊκών συνόρων και μείωσε την αξία των επαναπατριζόμενων κερδών που πραγματοποιήθηκαν στις HΠA.

Kωνσταντίνος Pομποτής