You are here

Κομισιόν: Ανταγωνισμός στην αγορά αυτοκινήτου

28/05/2021 13:28

To περιβάλλον ανταγωνισμού στην ευρύτερη αγορά του αυτοκινήτου (πωλήσεις, επισκευές και συντήρηση) δεν έχει αλλάξει σημαντικά από 2010, αλλά ότι ο τομέας βρίσκεται υπό έντονη πίεση να προσαρμοστεί σε σχέση με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, σύμφωνα με έκθεση που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Κομισιόν για την αξιολόγηση του περίφημου κανονισμού Block Exemption για τα οχήματα.

Ο στόχος της αξιολόγησης ήταν να συγκεντρωθούν αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία των κανόνων που ισχύουν για κάθετες συμφωνίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αξιολόγηση ανέλυσε το ανταγωνιστικό τοπίο σε τρεις αγορές, τη διανομή οχημάτων, την επισκευή και συντήρηση οχημάτων και την πώληση ανταλλακτικών.

Σε σχέση με την αγορά διανομής μηχανοκίνητων οχημάτων, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι ο ανταγωνισμός στα επιβατικά αυτοκίνητα παραμένει έντονος, αλλά είναι λιγότερο έντονος για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία. Συνολικά, η αξιολόγηση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η απόφαση που ελήφθη το 2010 για την εφαρμογή του γενικού κάθετου πλαισίου σε αυτές τις αγορές ήταν κατάλληλη.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές επισκευής μηχανοκίνητων οχημάτων, η αξιολόγηση έδειξε ότι πολλοί εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές απολαμβάνουν σημαντική ισχύ στην τοπική αγορά και ότι ο ανταγωνισμός εντός των εμπορικών σημάτων εντός των εξουσιοδοτημένων δικτύων φαίνεται να περιορίζεται από αυστηρά και λεπτομερή κριτήρια ποιότητας. Ωστόσο, η αξιολόγηση έδειξε ότι οι ανεξάρτητοι επισκευαστές θα μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν ζωτική ανταγωνιστική πίεση εάν έχουν πρόσβαση σε βασικές εισόδους όπως ανταλλακτικά, εργαλεία, εκπαίδευση, τεχνικές πληροφορίες και δεδομένα που παράγονται από οχήματα. Η αξιολόγηση έδειξε ότι το ισχύον καθεστώς είναι κατάλληλο για αυτές τις αγορές, αλλά μπορεί να απαιτήσει ορισμένες ενημερώσεις.

Τέλος σε σχέση με την αγορά ανταλλακτικών μηχανοκίνητων οχημάτων, η αξιολόγηση έδειξε ότι αυτές οι αγορές είναι λιγότερο ευέλικτες λόγω ορισμένων συμβατικών ρυθμίσεων μεταξύ προμηθευτών αρχικού εξοπλισμού και κατασκευαστών οχημάτων, οι οποίες τελικά μειώνουν την επιλογή που διατίθεται στους τελικούς καταναλωτές. Σε αυτό το στάδιο, η αξιολόγηση διαπιστώνει ότι η απόφαση το 2010 να δοθεί ειδική μεταχείριση σε αυτές τις αγορές ήταν κατάλληλη.