You are here

Κομισιόν: Πρόγραμμα εργασίας του Ευρ. Συμβουλίου Έρευνας

22/02/2021 14:13

Η Κομισιόν παρουσίασε σήμερα το πρόγραμμα εργασίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας για το 2021, το πρώτο πρόγραμμα εργασίας του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος-πλαισίου έρευνας και καινοτομίας για την περίοδο 2021-2027 Ηοrizon Europe και το οποίο περιλαμβάνει τρεις κύριες προσκλήσεις υποβολής προτάσεων για δράσεις έρευνας αιχμής συνολικού ύψους 1,9 δισ. ευρώ.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ΕΣΕ) παρέχει επιχορηγήσεις σε κορυφαίους ερευνητές από όλο τον κόσμο που είναι πρόθυμοι να έρθουν ή να παραμείνουν στην Ευρώπη για να πραγματοποιήσουν ρηξικέλευθες επιστημονικές και τεχνολογικές ανακαλύψεις οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για μελλοντικές νέες βιομηχανίες, αγορές και κοινωνικές καινοτομίες

Καθ` όλη τη διάρκεια του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας θα λάβει πάνω από 16 δισ. ευρώ από το πρόγραμμα Ηοrizon Europe, δηλαδή χρηματοδότηση κατά 22 % μεγαλύτερη σε σχέση με το πρόγραμμα Ηοrizon Europe.

Στο πλαίσιο της νέας σειράς διαγωνισμών, η πρώτη πρόσκληση υποβολής προτάσεων που θα δημοσιευθεί είναι οι επιχορηγήσεις εκκίνησης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας, οι οποίες θα στηρίξουν κορυφαίους ερευνητές ώστε να ξεκινήσουν τη δική τους ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα ή πρόγραμμα. Η πρόσκληση θα δημοσιευθεί στις 25 Φεβρουαρίου, με προϋπολογισμό 619 εκατ. ευρώ και προθεσμία έως τις 8 Απριλίου.

Θα ακολουθήσουν και άλλοι διαγωνισμοί επιχορηγήσεων σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος εργασίας. Στις 11 Μαρτίου θα ανοίξει η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για επιχορηγήσεις εδραίωσης, προϋπολογισμού 633 εκατ. ευρώ, η οποία απευθύνεται σε ερευνητές που εδραιώνουν τη δική τους ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα ή πρόγραμμα. Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων λήγει στις 20 Απριλίου.

Τέλος, στις 20 Μαΐου το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας θα δημοσιεύσει πρόσκληση υποβολής προτάσεων για επιχορηγήσεις προηγμένης έρευνας για κορυφαίους προηγμένους ερευνητές, με προϋπολογισμό 626 εκατ. ευρώ και προθεσμία έως τις 31 Αυγούστου.

Το πρόγραμμα εργασίας για το 2021 καλύπτει επίσης άλλες δράσεις και δημόσιες συμβάσεις που θα επιτρέψουν στο Επιστημονικό Συμβούλιο να εκτελέσει τα καθήκοντα και την εντολή του, όπως ο διορισμός ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων για την αξιολόγηση των προτάσεων και την προετοιμασία των προσκλήσεων υποβολής προτάσεων, για σκοπούς δεοντολογικής εξέτασης καθώς και παρακολούθησης εν εξελίξει έργων. Καλύπτει επίσης τις υποχρεώσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου όσον αφορά την κατάρτιση της συνολικής στρατηγικής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας και την παρακολούθηση της ποιότητας της υλοποίησης του προγράμματος από επιστημονική σκοπιά.

Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, σήμερα, το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Επιτροπής (ΚΚΕρ) δημοσίευσε την τρίτη έκθεσή του σχετικά με τους παράγοντες συμμόρφωσης, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των οχημάτων με όρια εκπομπών κατά τη διεξαγωγή δοκιμής πραγματικών εκπομπών (RDE). Οι δοκιμές RDE, που εισήχθησαν  το 2016, επέφεραν σημαντική μείωση των εκπομπών όλων των νέων τύπων οχημάτων, τα οποία πρέπει τώρα να συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών σε πραγματικές δοκιμές και όχι μόνο στο εργαστήριο.

Η νέα έκθεση περιγράφει το αποτέλεσμα μιας αναθεώρησης από το ΚΚΕρ πέρυσι σχετικά με την απόδοση των φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών, με βάση πάνω από 550 δοκιμές. Η σημερινή έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το περιθώριο οξειδίου του αζώτου (NOx) μπορεί να μειωθεί περαιτέρω σε 0,23 για την τρέχουσα παραγωγή. Επί του παρόντος, η τιμή που ορίζεται στον κανονισμό (ΕΕ) 2017/1151 είναι 0,43. Η χαμηλότερη τιμή του περιθωρίου δείχνει τώρα ότι ο εξοπλισμός PEMS μετρά καλύτερα. Είναι η τρίτη φορά που η Κομισιόν μειώνει τους συντελεστές συμμόρφωσης με βάση επιστημονικά στοιχεία, με στόχο να μηδενιστεί ο συντελεστής συμμόρφωσης.

Η Κομισιόν εργάζεται για να δημιουργήσει μια προβλέψιμη και ρεαλιστική πορεία μηδενικής ρύπανσης για την προστασία της υγείας των πολιτών και του περιβάλλοντος και για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας μας. Μια τέτοια δέσμευση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ατζέντας, η οποία περιλαμβάνει τη μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου και τη βελτίωση της απόδοσης των δοκιμών εκπομπών (RDE και Worldwide Harmonized Light Test Procedure). Περιλαμβάνει επίσης το σχέδιο αυστηρότερων ορίων εκπομπών CO2 και ρύπων ως έχουν, στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων εργασιών για τις επερχόμενες εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα και φορτηγά και την πρόταση Euro 7.

ΚΥΠΕ