You are here

Στρατηγική συμμαχία Renault, Nissan, Daimler

07/04/2010 09:12
Της Βασιλικής Σακκάτου

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, η ιαπωνική συνεταίρος της Nissan και η γερμανική Daimler αναμένεται να ανακοινώσουν σήμερα στις Βρυξέλλες σχέδιο τριμερούς στρατηγικής συμμαχίας, στο οποίο θα περιλαμβάνεται και ανταλλαγή μετοχικών μεριδίων κατά 3% έως 4%, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.

Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι η Renault, η Nissan και η Daimler θα μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται πολυτελή αλλά και επαγγελματικά αυτοκίνητα. Επίσης, οι εταιρείες θα ανταλλάξουν τεχνογνωσία όσον αφορά μηχανές καύσεως βενζίνης και πετρελαίου, όπως και για τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πιέσεις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται πιέσεις για τη δημιουργία συμμαχιών, καθώς οι πωλήσεις οχημάτων εξακολουθούν να είναι μειωμένες μετά την ύφεση, ενώ παράλληλα αναγκάζονται να δαπανούν περισσότερα κεφάλαια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα αυστηρότερα μέτρα για την εκπομπή καυσαερίων, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ στην Ευρώπη μέχρι το 2012.

Σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας της Γαλλίας, Κριστιάν Εστροζί, η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει μερίδιο της τάξεως του 15% στην Renault, θα παραμείνει ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, και θα επαγρυπνεί για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal η Renault και η Nissan θα λάβουν μετοχικά μερίδια της τάξεως του 3% η καθεμία στην Daimler, ενώ η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα λάβει ίσως και πάνω από 3% στις άλλες δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Καύσιμα

Στην τριμερή στρατηγική συμμαχία θα περιλαμβάνεται συνεργασία σε πλατφόρμες μικρών αυτοκινήτων, όπως και σε τεχνογνωσία οικονομικών καυσίμων. Η Renault και η Nissan συνεργάζονται ήδη πάνω από δέκα χρόνια, πραγματοποιώντας συμμαχία το 1999. Σήμερα, η Renault κατέχει μερίδιο της τάξεως του 44,3% στη γιαπωνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Nissan κατέχει το 15% της Renault.

Ο Γιούργεν Πίπερ, της Metzler Equities, εκτιμά ότι και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες θα επωφεληθούν σημαντικά από τη στρατηγική συμμαχία τους όσον αφορά τις περικοπές κόστους, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι το όφελος για την Renault και την Nissan θα είναι μεγαλύτερο, καθώς αποκτούν συνεταίρο του οποίου η φήμη είναι μεγαλύτερη όσον αφορά τα εμπορικά του σήματα. Ο κ. Πίπερ εκτιμά ότι για την Daimler η Nissan είναι ελκυστικότερος συνεταίρος σε σύγκριση με την Renault, εξαιτίας της ισχυρής θέσης που κατέχει στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική.

Πρόστιμο στην Toyota

Οι αρμόδιες Αρχές των ΗΠΑ εξετάζουν την επιβολή προστίμου ύψους 16,4 εκατ. δολ. στην Toyota -το υψηλότερο που μπορεί να επιβάλει η αμερικανική κυβέρνηση- με την κατηγορία ότι η ιαπωνική εταιρεία δεν ενημέρωσε νωρίτερα για το πρόβλημα της απροσδόκητης επιτάχυνσης που παρουσίαζαν τα οχήματά της. Το πρόστιμο ανακοινώθηκε μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Toyota ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 41% τον Μάρτιο, που δείχνει ότι η εταιρεία ξεπερνά τον σκόπελο των ανακλήσεων πάνω από 8 εκατομμυρίων οχημάτων της παγκοσμίως.