You are here

Unilever: Απέδωσε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης

30/10/2003 10:48
Στο «Mονοπάτι της Aνάπτυξης», ένα ριζικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εφαρμόζει, οφείλει η Unilever την αύξηση 11% στα κέρδη της κατά το γ' 3μηνο του 2003 -παρά τη στασιμότητα των πωλήσεών της.

Σύμφωνα με το εν λόγω πρόγραμμα «νοικοκυρέματος», ο ολλανδοβρετανικός κολοσσός στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, πρόκειται να εγκαταλείψει μια σειρά από λιγότερο δημοφιλή προϊόντα και να παραμείνει με 400 κερδοφόρα προϊόντα. Tα πρώτα δείγματα επιτυχίας του προγράμματος έγιναν ορατά στα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου όπου η Unilever εμφανίζει καθαρά κέρδη 1,25 δισ. ευρώ, ενώ, παράλληλα, η εταιρεία επανέλαβε τον στόχο της για μονοψήφιο ρυθμό αύξησης των κερδών ανά μετοχή για το 2003. Oι πωλήσεις της παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες στα 12,3 δισ. ευρώ.

Aυτό που εντυπωσίασε, όμως, τις αγορές ήταν ότι η εταιρεία (που, μεταξύ άλλων, εμπορεύεται τα σαπούνια Dove και τις σούπες Knorr) κατάφερε να αυξήσει τα οργανικά της κέρδη, παρά τις δυο προειδοποιήσεις για την κερδοφορία της μέσα σε διάστημα δυο μηνών.

Προειδοποιήσεις προς τους επενδυτές

H τελευταία, μάλιστα, προειδοποίηση είχε πραγματοποιηθεί μόλις πριν από λίγες εβδομάδες και είχε καταστήσει τους επενδυτές ιδιαίτερα επιφυλακτικούς αναφορικά με τα 3μηνιαία οικονομικά αποτελέσματα του ολλανδοβρετανικού γίγαντα.

H Unilever προβλέπει άλλον ένα χρόνο υποτονικής αύξησης κερδών, επικαλούμενη λογιστικά στοιχεία που δεν έχουν ακόμα καταγραφεί, καθώς συμπληρώνει το πέμπτο και τελευταίο έτος του προγράμματος αναδόμησης: «Mονοπάτι της Aνάπτυξης».