You are here

Περισσότερη επικοινωνία με την Ευρώπη θέλουν οι Κύπριοι

22/05/2023 14:19

Χαμηλή είναι η καθημερινή επικοινωνία των Κυπρίων με τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με το τελευταίο ειδικό ευρωβαρόμετρο της Κομισιόν για τις διεθνείς επικοινωνίες εντός της ΕΕ.

Σε ότι αφορά τους Κύπριους συμμετέχοντες, 52%, διεκπεραιώνουν κλήσεις σε άλλα κράτη στην ΕΕ τουλάχιστον πολλές φορές τον μήνα σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο.

Το 24% έχει καθημερινή επαφή μέσω διεθνής επικοινωνίας προς την ΕΕ, το 28% συχνή επικοινωνία, το 18% περιστασιακή και το 29% καμία επαφή. Ποσοστό 71% έχει τουλάχιστον περιστασιακή επικοινωνία.

Κληθέντες να απαντήσουν πόσο συχνά χρησιμοποιούν κάποια άμεση διαδικτυακή υπηρεσία μηνυμάτων για επικοινωνία προς άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, το 17% απάντησε καθημερινή χρήση, το 22% συχνή και το 15% περιστασιακή χρήση.

Ποσοστό 45% απάντησε ότι δεν έχει ποτέ επικοινωνία μέσω τέτοιων υπηρεσιών.

Σε σχέση με το πόσο συχνά έχουν επικοινωνία μέσω μηνυμάτων προς άλλη χώρα της Ευρώπης, το 17% δήλωσε καθημερινή χρήση, το 22% συχνή και το 16% περιστασιακή χρήση. Το 45% απάντησε ποτέ.

Σε ερώτηση πόσο συχνά πραγματοποιούν κλήσεις μέσω σταθερού τηλεφώνου προς άλλα κράτη της ΕΕ, το 7% απάντησε καθημερινά, το 9% συχνά και το 68% περιστασιακά. Ποσοστό 68% απάντησε ποτέ.

Μικρή αύξηση στα ποσοστά παρατηρείται σε σχέση με το εάν πραγματοποιούν κλήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου.

Το 12% κάνει κλήσεις σε καθημερινή βάση, το 19% σε συχνή βάση και το 25% σε περιστασιακή βάση. Το 44% δεν πραγματοποιεί κλήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου.

Σε ότι αφορά βιντεοκλήσεις ή κλήσεις μέσω εφαρμογών διαδικτύου το 13% τις χρησιμοποιεί καθημερινά και το 28% συχνά. Ποσοστό 19% πραγματοποιεί περιστασιακές κλήσεις μέσω εφαρμογών, ενώ το 40% απάντησε ποτέ.

Ερωτηθέντες εάν πραγματοποιούν φωνητικές κλήσεις μέσω εφαρμογών διαδικτύου προς άλλη χώρα της ΕΕ, το 13% απάντησε θετικά έχοντας καθημερινή χρήση, το 23% συχνή χρήση και το 18% περιστασιακή χρήση.

Ποσοστό 45% δεν διεκπεραιώνει φωνητικές κλήσεις μέσω εφαρμογών.

«Όχι» στις κλήσεις λόγω τιμών

Η πλειοψηφία των Κύπριων συμμετεχόντων, δηλαδή ποσοστό 64%, απάντησε ότι δεν πραγματοποιεί περισσότερες ή μεγαλύτερης διάρκειας κλήσεις προς άλλη χώρα της ΕΕ από το κινητό τους τηλέφωνο λόγω της εφαρμογής της χρήσης περιορισμού στις τιμές κλήσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Υπενθυμίζεται ότι το αυξημένο όριο μπήκε σε εφαρμογή τον Μάϊο του 2019 με επίδραση για όλες τις κλήσεις και μηνύματα ανάμεσα στα κράτη της ΕΕ, με τους χρήστες να χρεώνονται μέχρι και 19 σεντς το λεπτό συν ΦΠΑ για κλήσεις και 6 σεντς συν ΦΠΑ για μηνύματα.

Σε ότι αφορά τις κλήσεις από σταθερό τηλέφωνο, το 62% απάντησε ότι δεν πραγματοποιεί κλήσεις από σταθερό προς άλλο κράτος της ΕΕ λόγω της χρέωσης, ενώ το 35% απάντησε θετικά. Ποσοστό 1% απάντησε δεν γνωρίζω.

Ερωτηθέντες εάν ήταν ενήμεροι για την εφαρμογή του αυξημένου ορίου πριν το ευρωβαρόμετρο, και εάν γνωρίζουν σε τι αφορά, το 42% των συμμετεχόντων απάντησε πως ναι, το 13% απάντησε ναι αλλά δεν γνωρίζει τι ακριβώς αφορά και το 45% απάντησε ότι δεν γνώριζε για το όριο τιμής.

Κινητή τηλεφωνία δείχνουν οι προτιμήσεις

Σε σχέση με το πως προτιμούν να επικοινωνούν με άλλα κράτη στην ΕΕ, η πλειοψηφία, 46%, απάντησε μέσω κινητής τηλεφωνίας ενώ δεύτερη προτίμηση έχουν στις εφαρμογές μέσω διαδικτύου συμπεριλαμβανομένων των βιντεοκλήσεων.

Το 15% προτιμά διαδικτυακή υπηρεσία μηνυμάτων, το 27% διαδικτυακές εφαρμογές μέσω τηλεφωνικού αριθμού, το 18% προτιμά μηνύματα και ακόμη ένα 18% κανένα από τα πάραπανω.

Το 7% δεν έχει κάποια προτίμηση, ενώ 5% απάντησε δεν γνωρίζω.

Ποσοστό 89% δήλωσε προτίμηση στη κινητή τηλεφωνία λόγω ευελιξίας και ποσοστό 56% λόγω της χρέωσης. Το 33% το προτιμά λόγω ευρύτερης λειτουργικότητας και το 18% λόγω αξιοπιστίας και ποιότητας.

Αντίστοιχα για τις διαδικτυακές εφαρμογές που περιλαμβάνουν βιντεοκλήσεις, το 89% το προτιμά λόγω ευελιξίας, το 75% λόγω της χρέωσης και το 45% λόγω ευρύτερης λειτουργικότητας.

Το 81% προτιμά διαδικτυακή υπηρεσία μηνυμάτων λόγω ευελιξίας, το 74% λόγω χρέωσης και το 55% λόγω ευρύτερης λειτουργικότητας.

Σε σχέση με διαδικτυακές εφαρμογές μέσω τηλεφωνικού αριθμού, το 89% τις προτιμά λόγω ευελιξίας, το 73% λόγω χρέωσης και το 40% λόγω ευρύτερης λειτουργικότητας. Οι προτιμήσεις για την υπηρεσία μηνυμάτων λόγω ευελιξίας ανέρχονται σε 78% και 63% λόγω χρέωσης.

Ποσοστό 90% προτιμά τη σταθερή τηλεφωνία λόγω ευελιξίας και το 42% λόγω χρέωσης. Σημειώνεται ότι σταθερή τηλεφωνία κατέχει το 42% των Κυπρίων συμμετεχόντων, ενώ κινητή τηλεφωνία το 98%.

Διαδικτυακή χρήση σε καθημερινή βάση πραγματοποιεί το 83%, συχνή το 5% ενώ το 8% δεν χρησιμοποίησε ποτέ το διαδίκτυο και 4% απάντησε δεν γνωρίζω.

Το ευρωβαρόμετρο πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2022 με 26,431 συμμετέχοντες. 

Της Μαρίας Κυριακίδου