You are here

Αυτοκίνητα: Μάχη εισαγωγέων...

10/11/2003 15:28

- ... μέχρι τελικής πτώσεως για την «πίττα»

- Πως αντιδρούν στο νομοσχέδιο


Για σύγκρουση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων σε σχέση με το προτεινόμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για μείωση των φόρων κατανάλωσης των αυτοκινήτων έκανε λόγο το μεσημέρι ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, Άριστος Χρυσοστόμου.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών ανέφερε ότι η κυβέρνηση οριστικά θα παραπέμψει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο την ερχόμενη Πέμπτη αφού προηγουμένως τεθεί προς έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο μεθαύριο Τετάρτη. Ο κ. Χρυσοστόμου σημείωσε ότι οι αντιδράσεις επί του νομοσχεδίου είναι ποικίλες και εστιάζονται κυρίως μεταξύ εισαγωγέων καινούργιων και εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο κ. Χρυσοστόμου παρατήρησε ότι η κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών θα μελετήσει διεξοδικά το νομοσχέδιο, θα ακούσει τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων και επηρεαζόμενων πλευρών για να ληφθούν, όπως είπε, οι πιο σωστές αποφάσεις με άξονα το συμφέρον του καταναλωτή.

Εξέφρασε ωστόσο την ανησυχία του σε σχέση με το γεγονός ότι μετά την 1η Μαΐου 2004, δηλαδή μετά την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ, θα επιτρέπεται η εισαγωγή αυτοκινήτων μέχρι και 25 ετών γι’ αυτό θα πρέπει να ληφθούν, όπως είπε, αποτρεπτικά μέτρα ώστε η Κύπρος να μην καταστεί χώρος απόρριψης μεγάλης ηλικίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Αντιδράσεις εισαγωγέων

Στο μεταξύ, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων είχαν το μεσημέρι σειρά επαφών με μέλη του νομοθετικού σώματος και μετά τις επαφές τους δήλωσαν ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, όπως έχει συνταχθεί και με βάση τη φιλοσοφία που το διακρίνει, είναι - κατά τον ισχυρισμό τους - αντισυνταγματικό και αντιευρωπαϊκό.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Μιχαλάκης Κωνσταντίνου δήλωσε στη StockWatch ότι με βάση τις προβλεπόμενες πρόνοιες του νομοσχεδίου για μείωση των φόρων κατανάλωσης επί των οχημάτων επιβάλλονται φόροι και δασμοί χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, όπως είπε, η αξία του αυτοκινήτου, και υποστήριξε: «το μόνο που θα καταφέρει το προτεινόμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει στρέβλωση στην αγορά του αυτοκινήτου, να συντρίψει τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να πλήξει τον υγιή ανταγωνισμό αλλά και την ισορροπία που υπάρχει». Ο κ. Κωνσταντίνου παρατήρησε ότι «θα πρέπει να υιοθετηθεί ο θεσμός του σταθερού φορολογικού συντελεστή και πρότεινε την υιοθέτηση της πρακτικής που λειτουργεί στη Μεγάλη Βρετανία όπου επιβάλλεται 10% καταναλωτικός φόρος και 17,5% ΦΠΑ σε όλα τα αυτοκίνητα, είτε αυτά είναι καινούργια είτε είναι μεταχειρισμένα».

Στο μεταξύ συναφείς πληροφορίες της StockWatch αναφέρουν ότι τεχνοκράτες των Υπουργείων Οικονομικών και Συγκοινωνιών προβαίνουν σε εκτενές κοσκίνισμα του νομοσχεδίου μετά από εντολές των δύο αρμόδιων υπουργών Κίκη Καζαμία και Μάρκου Κυπριανού ώστε να γίνουν διαφοροποιήσεις της τελευταίας στιγμής μετά τις έντονες αντιδράσεις που ανέκυψαν από τα διάφορα εμπλεκόμενα μέρη.

Συναφώς πληροφορούμαστε ότι άτυπα έχουν εμπλακεί στο ύστατο αυτό κοσκίνισμα του προτεινόμενου νομοσχεδίου βουλευτές των δύο μεγάλων κομμάτων ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ.