You are here

Αυτοκίνητα ώρα μηδέν

19/11/2003 07:31
Το Υπουργικό καλείται να πάρει γενναίες και δίκαιες αποφάσεις

Η ώρα της κρίσης για την αναπροσαρμογή του φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα έχει φθάσει. Στις εννέα το πρωί το Υπουργικό Συμβούλιο συνέρχεται σε μία ιδιαίτερα δύσκολη συνεδρίαση, καθώς μεταξύ άλλων θα κληθεί να πάρει οριστικές αποφάσεις σε σχέση με το πολύκροτο νομοσχέδιο για τη φορολογία των αυτοκινήτων.

Το παρασκήνιο και οι συζητήσεις της εκτελεστικής εξουσίας και όλων σχεδόν των εμπλεκόμενων συμφερόντων, αλλά και οι διαβουλεύσεις των κοινοβουλευτικών κομμάτων με όλα τα επηρεαζόμενα μέρη ολοκληρώνονται με τη συνάντηση του υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων Κίκη Καζαμία με το σύνδεσμο αυτοκινήτων ενοικίασης, των λεγόμενων «Ζ». Οι εταιρίες των αυτοκινήτων «Ζ» θα καταβάλουν μία ύστατη προσπάθεια να αλλάξουν τα σε βάρος τους δεδομένα.

Κατά τα άλλα 24 ώρες πριν από την παραπομπή του νομοσχεδίου στη βουλή, ένα πολιτικό θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς ο Δημοκρατικός Συναγερμός φαίνεται να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα, πάνω σε ουσιώδη σημεία του νομοσχεδίου. Έτσι η εντύπωση που έδωσε ο Υπουργός Οικονομικών Μάρκος Κυπριανού ότι επιτεύχθηκε κατ’ αρχή συμφωνία στη συνάντηση της περασμένης Δευτέρας μεταξύ κυβέρνησης και κομμάτων ανατράπηκε χθες το πρωί μετά τη συνάντηση του ΥΠΟΙΚ και του αναπληρωτή προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Νεοφύτου ξεκαθάρισε ότι ο εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ κατά τη συνάντηση στο Υπουργείο Οικονομικών δεν δέσμευσε με κανένα τρόπο το κόμμα του. «Ο Δημοκρατικός Συναγερμός θα ετοιμάσει τη δική του πρόταση μέχρι το απόγευμα» σημείωσε ο κ. Νεοφύτου. Όντως χθες το απόγευμα ο ΔΗΣΥ δημοσιοποίησε την πρόταση του η οποία εστιάζεται σε δύο βασικά σημεία.

ΠΡΩΤΟ: Στη μείωση του φόρου κατανάλωσης με πιο μεγάλα ποσοστά για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού και

ΔΕΥΤΕΡΟ: Στη αύξηση του φόρου κατανάλωσης για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

Στην αγορά πάντως οι απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων εξακολουθούν να συγκρούονται. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Αυτοκινήτων επικρίνει την κυβέρνηση ότι ενέδωσε σε πιέσεις διαφόρων οικονομικών και κομματικών συμφερόντων και την κάλεσε να καταθέσει, χωρίς άλλη καθυστέρηση, το νομοσχέδιο στη βουλή για ψήφιση. Στην αντίπερα όχθη ο Σύνδεσμος Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων επισημαίνοντας ότι οι διαφωνίες επί του νομοσχεδίου μεταξύ όλων των επηρεαζόμενων πλευρών, διευρύνονται, εισηγείται την αναβολή της κατάθεση του στη βουλή. Την ίδια ώρα όμως υποστηρίζει πως η δημοσιοποίηση πριν από έξι μήνες περίπου ότι η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε μείωση του φόρου κατανάλωσης των αυτοκινήτων οδήγησε τον καταναλωτικό κοινό σε μία στάση αναμονής με αποτέλεσμα η αγορά του αυτοκινήτου να σκοτωθεί κατά την έκφραση τους.

Και οι δύο πάντως σύνδεσμοι συμφωνούν σε ένα κρίσιμο σημείο ότι η εκκρεμότητα κατάθεσης του νομοσχεδίου δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτου, είτε αυτό είναι καινούργιο, είτε αυτό είναι μεταχειρισμένο.

Του Λεύκου Χρίστου