You are here

Πακέτο μείωση τιμής οχημάτων – αύξηση τελών

02/09/2003 23:31
Στο ίδιο στρατόπεδο φέρνει κυβέρνηση και αντιπολίτευση, για πρώτη φορά από την ανάληψη της εξουσίας από τον Τάσσο Παπαδόπουλο, ένα κορυφαίο θέμα που επηρεάζει τη μεγάλη μάζα των πολιτών. Η κυβέρνηση καταθέτει μέσα στις επόμενες 2 – 3 εβδομάδες σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Το υπό εκκόλαψη κυβερνητικό νομοσχέδιο για τη μείωση της τιμής (σ.σ. φορολογίας) των αυτοκινήτων, φαίνεται ότι δεν πρόκειται να συναντήσει την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης, αφού ήδη ο ΔΗΣΥ έχει καταθέσει δημόσια την δική του πρόταση που κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Και αυτό παρά το γεγονός ότι με την πρόταση τριών βουλευτών του, ο ΔΗΣΥ ζητά όπως η μείωση των φόρων κατανάλωσης ανέλθει κατά 42% κατά μέσο όρο, θέση την οποία απορρίπτει κατηγορηματικά ο αρμόδιος υπουργός Συγκοινωνιών.

Ο Κίκης Καζαμίας χαιρέτισε την υποβολή της πρότασης “δέκα σημείων” των συναγερμικών βουλευτών, προσθέτοντας ότι και ο ΔΗΣΥ τάσσεται υπέρ της προσπάθειας της κυβέρνησης για μείωση της φορολογίας, εκφράζοντας παράλληλα, την βεβαιότητα ότι "θα βρούμε μια λύση η οποία θα δώσει την ευκαιρία και την ευχέρεια στον οποιονδήποτε θέλει να πάρει φθηνότερο και ασφαλέστερο αυτοκίνητο μέχρι ενός μεγέθους που σταματούν οι απαιτήσεις του μέσου καταναλωτή".

Αυταπάτες…

Ωστόσο, κάλεσε τους πολίτες να μην έχουν αυταπάτες ως προς το ύψος της μείωσης της φορολογίας και συνεπώς των νέων τιμών αγοράς, σημειώνοντας πως τις τιμές δεν τις καθορίζει το κράτος αλλά οι κανόνες της αγοράς και αυτοί που διαθέτουν τα προϊόντα. “Αν υιοθετηθεί η πρόταση του ΔΗΣΥ να μειωθούν οι φόροι κατανάλωσης κατά 42% κατά μέσο όρο, όση είναι η διαφορά των υφιστάμενων φορολογιών στην Κύπρο συγκριτικά με την Ευρώπη, τότε το κράτος θα απωλέσει £28-30 εκατ.” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καζαμίας

“Πακέτο” μείωση αγοράς - αύξηση τελών

Ο υπουργός Συγκοινωνιών εμμέσως πλην σαφώς, συνέδεσε το θέμα της μείωσης της φορολογίας (σ.σ. της απώλειας των κρατικών εσόδων…) με αυξήσεις στα τέλη εγγραφής και κυκλοφορίας των οχημάτων. Συγκεκριμένα, εξηγώντας γιατί μέχρι σήμερα το υπουργείο του το οποίο μελετά το όλο θέμα της μείωσης, εδώ και κάποιους μήνες, δεν έχει πάρει οριστικές αποφάσεις, ο Κίκης Καζαμίας τόνισε χαρακτηριστικά: “Αν μέχρι τώρα δεν το έχουμε πράξει είναι γιατί θέλαμε να καταθέσουμε μια σφαιρική άποψη πέραν του φόρου κατανάλωσης για τα αυτοκίνητα τόσο για το τέλος εγγραφής των αυτοκινήτων όσο και για τα τέλη κυκλοφορίας, που όλα συνθέτουν ένα σκεπτικό που έχει σχέση με την διακίνηση των μηχανοκινήτων".

Ανέφερε επίσης ότι από την 1η Μαΐου του 2004 θα επιτρέπεται η εισαγωγή αυτοκινήτου οποιασδήποτε ηλικίας νοουμένου ότι καλύπτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

ATHK

Ο κ. Καζαμίας που μιλούσε μετά την πρώτη συνάντηση του με το νέο ΔΣ της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου, είπε πως πριν από το τέλος του χρόνου θα κατατεθεί νέο νομοσχέδιο που θα αφορά το νέο θεσμικό πλαίσιο της ΑΤΗΚ με πρόνοιες, οι οποίες επιβάλλονται για την εναρμόνιση μας με την ΕΕ, ενώ στις προτεραιότητες της Αρχής είναι και η ''επιτυχής εισαγωγής του οργανισμού στο νέο φιλελεύθερο περιβάλλον στον τομέα τόσο της κινητής όσο και της σταθερής τηλεφωνίας.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΑΤΗΚ Νίκος Τιμοθέου εξήγησε πως οι πρόσφατες αυξήσεις (σε 18 σεντ ανά λεπτό) ) σε κινητό τηλέφωνο προς την Ελλάδα έγιναν λόγω αυξήσεων στις χρεώσεις από τους οργανισμούς στην Ελλάδα. Ο κ. Τιμοθέου κάλεσε τους συνδρομητές της ΑΤΗΚ να καλούν από σταθερό σε σταθερό τηλέφωνο στην Ελλάδα λόγω της σημαντικά μειωμένης χρέωσης (5 σεντ) ανά λεπτό.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών διαβεβαίωσε πως παρά τις οποιεσδήποτε εξελίξεις, υποχρεώσεις και προκλήσεις που τίθενται ενώπιον της Αρχής, ο οργανισμός δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τον κοινωνικό του ρόλο, “χωρίς αυτό να σημαίνει” όπως πρόσθεσε, “ότι δεν πρόκειται να είναι αφυπνισμένος στους κανόνες του ανταγωνισμού και της αγοράς”.

“Ζούμε τις πρώτες ουσιαστικά στιγμές φιλελεύθερου τηλεπικοινωνιακού περιβάλλοντος στην Κύπρο” είπε ο κ. Καζαμίας, ενώ ο Πρόεδρος του ΔΣ, Σταύρος Κρεμμός εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ΑΤΗΚ είναι σήμερα "πανέτοιμη" να αντιμετωπίσει τον ελεύθερο ανταγωνισμό.