You are here

Γεμάτη η θάλασσα με πλοία υπό κυπριακή σημαία

07/12/2022 11:09

Στην 11η θέση με τα περισσότερα πλοία υπό κυπριακή σημαία, βρέθηκε η Κύπρος το 2022 σύμφωνα με την έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) για την παγκόσμια ναυτιλία.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η κυπριακή σημαία εντοπίζεται σε 1,030 πλοία, με 1% του παγκόσμιου στόλου.

Στην πρώτη θέση της κατάταξης βρέθηκε ο Παναμάς με 8,025 πλοία υπό την σημαία του και 7,8% του παγκόσμιου στόλου. Ακολουθεί η Λιβηρία, τα νησιά Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, η Κίνα, η Μάλτα, οι Μπαχάμες, η Ελλάδα και η Ιαπωνία.

Ακόμη, η Κύπρος βρέθηκε στην 14η θέση με τις κορυφαίες σημαίες νηολόγησης, με βάση την αξία της συνολικής τους χωρητικότητας σε δολάρια και τους κύριους τύπους σκαφών με τη συνολική αξία να φθάνει σε $21,437 εκατ.

Την πρώτη πεντάδα αυτής κατάταξης συμπλήρωσαν ο Παναμάς, η Λιβηρία, τα νησιά Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη.

Επιπλέον η χώρα βρέθηκε στην 29η θέση της κατάταξης για την ιδιοκτησία του παγκόσμιου στόλου, ταξινομημένη με βάση τη μεταφορική ικανότητα σε τόνους νεκρού βάρους, με στόλο εθνικής και ξένης σημαίας.

Η έκθεση

Μερικά από τα σημαντικότερα ευρήματά της έκθεσης, αφορούν την πανδημία του Covid-19, τον ουκρανικό πόλεμο, την κλιματική αλλαγή και τα γεωπολιτικά, παράγοντες που όπως σημειώνεται προκάλεσαν χάος στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

Οι παραπάνω παράγοντες, σύμφωνα με την έκθεση, προκάλεσαν τη φραγή λιμανιών, την αλλαγή δρομολόγιών, την επέκταση των καθυστερήσεων και την αύξηση του κόστους εξόδων αποστολής.

Όπως αναφέρει, τα πλοία παραδίδουν άνω του 80% των παγκόσμιων συναλλαγών όσον αφορά τροφή, ενέργεια, φάρμακα και άλλα βασικά αγαθά.

«Η οποιαδήποτε πρόκληση προβλημάτων στα λιμάνια, αφήνει όσους τα έχουν ανάγκη χωρίς ζωτικής σημασίας προϊόντα, τις επιχειρήσεις χωρίς απόθεμα, ενώ παράλληλα εκτοξεύονται οι τιμές για την παραγωγή και τους καταναλωτές», σημειώνεται.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, παρά το γεγονός ότι οι καθυστερήσεις και τα ποσοστά ξηρού φορτίου μειώνονται, οι θαλάσσιες μεταφορές και κατά συνέπεια οι παγκόσμιες συναλλαγές, παραμένουν ευάλωτες.

Ο ΟΗΕ, κάνει έκκληση κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου ώστε ο τομέας να επενδύσει άμεσα στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας του έναντι σε μελλοντικές κρίσεις, αλλά και στην κλιματική αλλαγή.

Τα λιμάνια, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι μεταφορείς, θα πρέπει σύμφωνα με την έκθεση να επεκτείνουν την χωρητικότητα τους, να ανανεώσουν και να επεκτείνουν τους στόλους και τον εξοπλισμό τους, να εξασφαλίσουν επαρκές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και να βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα και τις επιδόσεις τους.

Ακόμη, ο ΟΗΕ καλεί τις εταιρείες ναυτιλίας και τους μεταφορείς να μειώσουν τις εκπομπές του και να διαφυλάξουν τον ανταγωνισμό, ώστε να διασφαλίσουν ότι οι θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούν να αντιμετωπίσουν την επόμενη κρίση.

Της Μαρίας Κυριακίδου