You are here

Must το διαδίκτυο για τα νοικοκυριά

13/12/2018 12:54

Σημαντική αύξηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο από τα νοικοκυριά παρατηρήθηκε το 2018 όπου το ποσοστό έφτασε στο 86,2% σε σχέση με 79,4% το 2017, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Στατιστική Υπηρεσία.

Το ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει προσωπικό υπολογιστή έφθασε το 78,7% το 2018 σε σχέση με 75,9% το 2017. Η αύξηση παρουσιάζεται στο ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει φορητό υπολογιστή, από 65,0% το 2017 σε 68,5% το 2018. 

Το ποσοστό των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή αυξήθηκε από 68,5% το 2017 σε 72,0% το 2018, ενώ το ποσοστό των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή ανήλθε σε 93,3% το 2018.

Χρήση διαδικτύου

Το 83,7% των ατόμων ηλικίας 16-74 είναι συχνοί χρήστες του διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν όλα τα άτομα ηλικίας 16 – 24 (99,3%) χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65 – 74 η χρήση του διαδικτύου έχει αυξηθεί στο 37,5% το 2018 σε σχέση με 33,9% το 2017. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνότερα (97,3%) από τα άτομα με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (53,8%).

Η χρήση του διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 έφτασε το 84,4% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2017 ήταν 80,7%.

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (85,1%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (81,7%), η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης (80,8%), το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (74,4%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία (67,1%).

Tο 87,5% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία, ενώ το 16,7% χρησιμοποίησαν το φορητό υπολογιστή (laptop) και το 11,5% υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet).

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 ανήλθε στο 23,3% σε σύγκριση με 24,4% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου.

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: Είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (56,3%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (51,3%) και διαμονή για διακοπές (46,7%).

Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16 – 74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2017 - Μαρτίου 2018 το 82,9% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ, 35,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 34,6% αγοράζει από ντόπιους κύπριους πωλητές.  Οι περισσότερες αγορές έγιναν για προιόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ €100 – 500.

Η συλλογή των δεδομένων έγινε με προσωπική συνέντευξη με όλα τα άτομα του νοικοκυριού ηλικίας 16-74 χρονών. Σε περίπτωση απουσίας ενός ατόμου, κάποιο άλλο μέλος του νοικοκυριού που γνώριζε απάντησε το ερωτηματολόγιο.

Περίοδος αναφοράς

Τα στοιχεία αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2018, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά.

Γ.Χ.