You are here

Τράπεζες: Μπουμ διαφήμισης στην TV

14/08/2007 10:06

• Αυξημένες δαπάνες και για κάρτες

• Πως κινήθηκε η υπόλοιπη αγορά

• Αύξηση 22,3% στο σύνολο των διαφημίσεων


Σημαντική αύξηση 22,3% παρουσιάζουν οι δαπάνες για τηλεοπτική διαφήμιση το επτάμηνο του 2007. Σύμφωνα με στοιχεία της AGB, ο διαφημιστικός τζίρος των έξι τηλεοπτικών καναλιών ανήλθε στα £42,7 εκ. έναντι £34 εκ. που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δαπάνες των τραπεζών, των πιστωτικών καρτών και των υπεραγορών αυξήθηκαν με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς, ενώ οι δαπάνες των εισαγωγέων αυτοκινήτων κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά του συνόλου της διαφημιστικής αγοράς. Αντίθετα οι διαφημίσεις των κολεγίων παρουσιάζονται αισθητά μειωμένες σε σχέση με πέρσι.

Η πιο αισθητή μεγέθυνση των διαφημιστικών δαπανών προήλθε από τα budgets των εμπορικών τραπεζών. Οι προσπάθειες που καταβάλλουν τα επιτελεία των τραπεζών να επικρατήσουν στον ανταγωνισμό αλλά και η κόντρα μεταξύ των δύο μεγάλων τραπεζών που αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα, τους «ανάγκασε» να στρέψουν το βλέμμα στην τηλεοπτική διαφήμιση. Τα στοιχεία της AGB, σύμφωνα με διαφημιστικούς κύκλους, αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο την ενδυνάμωσης του ανταγωνισμού μεταξύ των κυπριακών τραπεζών και της βελτίωσης των επιδόσεων του τραπεζικού τομέα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο τραπεζικός τζίρος προς την τηλεοπτική διαφήμιση το επτάμηνο του 2007 ήταν αυξημένος κατά 60,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Έφθασε τα £4,33 εκ. έναντι των £2,7 εκ. το επτάμηνο του 2006.

«Βομβαρδισμός» τηλεοπτικών μηνυμάτων


Ιδιαίτερα αυξημένα ήταν και τα μηνύματα με τα οποία οι τράπεζες «βομβάρδισαν τους τηλεθεατές. Έφθασαν το 2007 τα 10,142 έναντι 7,234 πέρσι. Αυτό σημαίνει ότι το μέσο τηλεοπτικό μήνυμα για τις τράπεζες στοίχισε φέτος £426,9 σε σχέση με £373,2 εκ. πέρσι. Αρμόδιοι κύκλοι απέδωσαν αυτή την αύξηση στο ότι οι τράπεζες επέλεξαν να διαφημίσουν τα προϊόντα του σε ώρες υψηλής τηλεθέασης (prime – time) όπου το κόστος είναι πιο υψηλό.

Πιστωτικές κάρτες

Ο ανταγωνισμός δείχνει να είναι ακόμη μεγαλύτερος στον τομέα των πιστωτικών καρτών, όπου τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δαπάνησαν περίπου τα διπλάσια χρήματα προς όφελος των διαφημιστικών γραφείων και των τηλεοπτικών καναλιών σε σχέση με πέρσι. Από £1,39 εκ. που δαπάνησαν το επτάμηνο του 2006 φέτος έφθασαν στα £2,79 εκ. «Τα καινοτόμα προϊόντα που εισάγουν οι τράπεζες, ιδιαίτερα στον τομέα των ταξιδιών και της αναψυχής, διαμόρφωσαν αυτό το σκηνικό», υποστηρίζουν αρμόδιοι κύκλοι.

Η καλή πορεία που ακολουθεί το λιανικό εμπόριο στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την κάθοδο αρκετών ξένων επιχειρήσεων, επέφερε και αύξηση του τηλεοπτικού τζίρου των υπεραγορών. Οι δαπάνες των υπεραγορών προς την τηλεοπτική διαφήμιση ανήλθαν στα £4,13 εκ. έναντι £3,27 εκ. πέρσι.

Αυτοκίνητα

Αυξημένες κατά 23% ήταν και οι δαπάνες για διαφημίσεις επιβατηγών οχημάτων, φθάνοντας το επτάμηνο του 2007 τα £3,58 εκ. Διαφημιστικοί κύκλοι αποδίδουν αυτή την αύξηση στη μεγαλύτερη ζήτηση που υπήρξε για αγορά αυτοκινήτου μετά την αναθεώρηση του φορολογικού συστήματος το 2006.

Μειωμένες δαπάνες από κολέγια

Αντίθετα, την κάτω βόλτα πήραν οι διαφημίσεις των κολεγίων το επτάμηνο του 2007 καθώς ήταν μειωμένες κατά 22,5% σε σχέση με το επτάμηνο του 2006.

Του Σωκράτη Ιωακείμ