You are here

Τσολάκης: Οι πρώτες ενδείξεις για το Boeing

22/08/2005 19:20
Ενδείξεις για τεχνική βλάβη στο σύστημα συμπίεσης του μοιραίου αεροσκάφους της HELIOS, η οποία ενδέχεται να οδήγησε στην πτώση του, διαπιστώνουν οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), που ασχολούνται με τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με επιστολή του προέδρου της Επιτροπής, Ακριβού Τσολάκη, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλη Λιάπη, αν υπήρξε βλάβη στο σύστημα συμπίεσης, τότε αυτό θα είχε επιπτώσεις στη φυσική κατάσταση των επιβατών και του πληρώματος, γεγονός που δίνει απάντηση στο ερώτημα γιατί ο συγκυβερνήτης ήταν λιπόθυμος στο πιλοτήριο.

Οι εμπειρογνώμονες, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν συλλέξει, καταλήγουν στην εκτίμηση ότι η πτώση του αεροσκάφους οφείλεται σε έλλειψη καυσίμων στους κινητήρες του. Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο δέκτης του συστήματος επικοινωνίας λειτουργούσε τα τελευταία 30 λεπτά.

Στο δεύτερο μαύρο κουτί, το λεγόμενο Voice Recorder, έχουν καταγραφεί συνομιλίες άλλων αεροσκαφών οι οποίες εξετάζονται. Επίσης ερευνάται αν η συσκευή επικοινωνίας είχε παραμείνει στη συχνότητα της Λευκωσίας.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει επίσης ότι στο κάθισμα του κυβερνήτη, ο οποίος, σύμφωνα με τους χειριστές των δύο μαχητικών αεροσκαφών, απουσίαζε από τη θέση του, καθόταν κάποιος φορώντας μάσκα και προσπάθησε δύο φορές να εκπέμψει σήμα κινδύνου, αλλά με λάθος τρόπο. Ο τόνος της φωνής του, όπως είναι καταγεγραμμένη στο μαύρο κουτί, είναι καταπονημένη και ασθενημένη.

Στην επιστολή Τσολάκη προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, αναφέρεται ακόμη ότι στη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος υπεισέρχονται πολυάριθμοι παράγοντες που χρήζουν εξονυχιστικής διερεύνησης για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Μεταξύ αυτών είναι η τοξικολογική έκθεση των ιατροδικαστών, η διερεύνηση των ευρημάτων από την κατασκευάστρια εταιρία, οι καταθέσεις από όλους του εμπλεκόμενους, η συντήρηση του αεροσκάφους καθώς και τα στοιχεία από τα δύο μαύρα κουτιά.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων αναφέρει ότι τα συμπεράσματα αυτά εξάγονται από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από τον τόπο της τραγωδίας, από την Κύπρο, από τους ελληνικούς και διεθνείς φορείς, καθώς και από τα στοιχεία που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά δόθηκαν στη δημοσιότητα μέσα στα όρια που επιτρέπουν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και οι διεθνείς οργανισμοί.

Τέλος, ο κ. Τσολάκης αναφέρει ότι η ΕΔΑΑΠ από την πρώτη στιγμή κινήθηκε με υποδειγματική ταχύτητα, γεγονός που έγινε αντικείμενο ευνοϊκότατων σχολίων από Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς, που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.