You are here

ZU522: Δυόμισι ώρες μυστήριο

18/08/2005 13:39
Πληθαίνουν οι απορίες και τα ερωτήματα για τη μοιραία πτήση του Boeing 737, που στοίχισε τη ζωή σε 121 άτομα. Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα στον Τύπο, η τελευταία συνομιλία του κυβερνήτη του αεροσκάφους Χανς-Γιούρκεν Μέρτεν με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας έγινε στις 9:27 το πρωί, 20 λεπτά μετά την απογείωση του μοιραίου αεροσκάφους. Το αεροσκάφος είχε συντριβεί στο Γραμματικό στις 12:04 το μεσημέρι. Τι μεσολάβησε σε αυτό το διάστημα και γιατί δεν επιχειρήθηκε αναγκαστική προσγείωση του Boeing στην Κύπρο τη στιγμή που είχε ενημερωθεί η Helios από το Γερμανό κυβερνήτη για τα προβλήματα ψύξης των κομπιούτερ του πιλοτηρίου;

Το γεγονός ότι δεν είχε σερβιριστεί φαγητό στους επιβάτες φανερώνει πως η πτήση θανάτου είχε αρχίσει από νωρίς. Άλυτο με τα υπάρχοντα δεδομένα παραμένει το ερώτημα για τον αριθμό των επιβαινόντων που είχαν πλήρεις τις αισθήσεις τους. Κινούνταν κάποιες φιγούρες στο αεροπλάνο και 1-2 άτομα που δεν ξεχώριζε το φύλο τους προσπάθησαν να αναλάβουν τον έλεγχο του πιλοτηρίου φέρεται να έχουν δηλώσει οι δύο πιλότοι των F16 απενεργοποιώντας τον αυτόματο πιλότο. Πότε όμως παρενέβησαν στο πιλοτήριο;

Η Ηelios, που βρίσκεται στο στόχαστρο του αγανακτισμένου κόσμου, δέχθηκε χθες βράδυ τηλεφώνημα από άγνωστο άνδρα για τοποθέτηση βόμβας στα γραφεία της το οποίο αποδείχθηκε φάρσα. Η ίδια εξακολουθεί να απορρίπτει τους ισχυρισμούς για ελλιπείς ελέγχους και κακή οργάνωση. Πάντως, είναι καλυμμένη ασφαλιστικά ακόμη και αν αποδειχθεί ότι ευθύνεται για τη συντριβή για ποσά μέχρι €500 εκ. Η μετοχή της μητρικής της, Libra, ανέκαμψε σήμερα στο ΧΑΚ, μετά από δύο μέρες απανωτών limit down.

Στο μεταξύ τα επίπεδα ασφάλειας των πτήσεων στην Κύπρο είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Συνδυασμένων Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας και
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τονίζει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.

Απαντώντας σε δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος της Helios είχε έγκριση RVSM (Reduced Vertical Separation Minima) από τον Απρίλιο του 2004, οπόταν και ενεγράφη στο κυπριακό νηολόγιο και είχε το δικαίωμα πτήσης πέραν των 29.000 ποδών, σε αντίθεση με όσα αναφέρθηκαν στον Τύπο.

Τονίζει ότι αν το αεροσκάφος δεν είχε την απαιτούμενη έγκριση, δεν θα του επιτρεπόταν από τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες μέλη του Eurocontrol να χρησιμοποιεί τον εναέριό τους χώρο πάνω από ύψος 29.000 ποδών.

Σημειώνει επίσης ότι ο Jim Taylor της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου και Σύμβουλος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας με επιστολή του χθες προς τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων απορρίπτει κατηγορηματικά τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενοι έλεγχοι στις αεροπορικές εταιρείες για τους τελευταίους οκτώ μήνες. Μιλώντας σήμερα στο Τρίτο, ο κ. Θράσου επιβεβαίωσε όμως την αποστολή επιστολής στην Helios τον περασμένο Μάρτιο, στην οποία σημειώνονταν οι ελλιπείς έλεγχοι.

Σ.Ι.