You are here

Ocean: Προβλήματα με ναύλα και νερό

01/06/2010 12:22
Προβλήματα με ναυλωτές αλλά και με το κράτος αντιμετωπίζει η Ocean Tankers που παραμένει ωστόσο στο πράσινο και προσδοκά σε καλύτερες μέρες.

Όπως αναφέρεται στην ενδιάμεση κατάσταση διαχείρισης της εταιρείας, 3 από τα 15 πλοία της εταιρείας δεν είναι ναυλωμένα, ενώ τα ναύλα για άλλα δύο δεν πληρώνονται εδώ και ενάμιση χρόνο. Σταθερή πηγή εισοδημάτων για την εταιρεία είναι η μεσοπρόθεσμη ναύλωση οκτώ πλοίων από τη Lukoil.

Για δύο δεξαμενόπλοια, το M/T Limi και το Μ/Τ Νavkios, εκκρεμούν πληρωμές $7 εκ. από το ναυλωτή Damler Ltd για δεδουλευμένα ενάμιση έτους.

Η εταιρεία, αναφέρει ότι είναι σε συνεχή επαφή με τον ναυλωτή με τον οποίο διαπραγματεύεται λύσεις αποπληρωμής του χρέους. Στους ελεγμένους οικονομικούς λογαριασμούς του 2009, η εταιρεία δημιούργησε πρόνοια για επισφάλειες όσον αφορά το συσσωρευμένο χρέος από τον εν λόγω ναυλωτή.

Πέραν των ναύλων, πρόβλημα αντιμετωπίζει η εταιρεία και με το κράτος, που της οφείλει πληρωμές για τη μεταφορά νερού από την Ελλάδα, κατά το περσινό έτος.

Το θέμα βρίσκεται σε διαιτησία και η εταιρεία αναμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εντός του έτους.

«Δυστυχώς το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων αποφεύγει να πληρώσει τα δεδουλευμένα που και οι ίδιοι μερικώς αποδέχονται, και αυτό έχει επιδράσει αρνητικά πάνω στην ρευστότητα της εταιρείας με συνέπεια η εταιρεία να αντιμετωπίζει απειλές από υφιστάμενους πιστωτές που συνδέονται με τη Σύμβαση μεταφοράς του νερού», αναφέρεται.

Παρά τις δυσκολίες, η εταιρεία κατάφερε πρόσφατα να αναθεωρήσει το δάνειο που είχε συνάψει προ τριετίας με την ΑΒΝ Amro Bank S.A.

Όσον αφορά τις προοπτικές για το 2010, αναφέρεται ότι οι κύριοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τα οικονομικά αποτελέσματα είναι η αύξηση στα έξοδα χρηματοδότησης λόγο της υφιστάμενης συμφωνίας ανταλλαγής επιτοκίων (swap agreement) που έχει η εταιρεία με την τράπεζα ABN Amro και η μείωση των ναύλων και των φορτίων στη ναυτιλία που έχει επηρεάσει αρνητικά τα εισοδήματα της εταιρείας.

Παρόλα αυτά η εταιρεία δηλώνει ότι παραμένει κερδοφόρα όσον αφορά το κέρδος πριν από φόρους, τόκους και αποσβέσεις.

Έμμεσα ενδεχομένως να επηρεάσουν την εταιρεία εξωγενείς παράγοντες της διεθνής οικονομίας και ναυτιλίας, αναφέρεται σε ανακοίνωση.

Μερικοί από αυτούς είναι η τιμή του πετρελαίου που επηρεάζει κυρίως τα πλοία στην ανοικτή αγορά και την οικονομική ευχέρεια και ευρωστία των ναυλωτών.

Θετικά αναμένεται να συμβάλει η κεφαλαιοποίηση του προσωπικού δανεισμού του κ. Μιχάλη Ιωαννίδη προς την εταιρεία καθώς θα υπάρξει μείωση των δανείων της εταιρείας με το ποσό των $20,678,104 και αύξηση του συνόλου ιδίων κεφαλαίων με το αντίστοιχο ποσό.

Γ.Χ.