You are here

Πολλά παράπονα στον τομέα μεταφορών

19/12/2022 14:09

Συνολικά 351 παράπονα διερεύνησε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου (ΕΚΚ Κύπρου) το 2021, εκ των οποίων τα 277 παράπονα ήταν από καταναλωτές που διαμένουν στην Κύπρο και 74 από καταναλωτές που διανέμουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΕΚΚ Κύπρου για το 2021, το κέντρο ανταποκρίθηκε σε 604 αιτήματα από καταναλωτές για παροχή πληροφοριών το 2021.

Ανά κατηγορία, τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν τον τομέα των μεταφορών με 225 παράπονα. Ακολουθεί ο τομέας των εστιατορίων, ξενοδοχείων και υπηρεσιών διαμονής με 25 παράπονα, των διάφορων αγαθών και υπηρεσιών με 24 παράπονα και ο τομέας θεμάτων αναψυχής και κουλτούρας με 22 παράπονα.

Όσον αφορά τον τομέα ειδών ένδυσης και υπόδησης, υποβλήθηκαν 20 παράπονα, στον τομέας της υγείας 10 παράπονα, ενώ 10 παράπονα υποβλήθηκαν για τον τομέα έπιπλα και οικιακός εξοπλισμός.

Στον τομέα επικοινωνίας, τα παράπονα ήταν μόλις 3.

Ο κυριότερος τρόπος συναλλαγής ήταν το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021, κατά 93%, ενώ ακολουθούν η διαδικτυακή πλατφόρμα και οι αγορές μέσω καταστήματος με 3%. Οι αγορές εξ αποστάσεων εκτός ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθαν σε μόλις 1%.

Σε σχέση με τη γεωγραφική κατανομή των καταναλωτών, το υψηλότερο ποσοστό ήταν 37% από τη Ρουμανία, ενώ ακολούθησε η Ελλάδα με 18% και η Ιρλανδία με 10%.

Στη γεωγραφική κατανομή των εμπόρων, το υψηλότερο ποσοστό σημείωσε η Αυστρία και η Ρουμανία με 11%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία, την Ολλανδία και την Αγγλία σε 9% και την Ελλάδα και την Ισπανία σε 7%.

Της Μαρίας Κυριακίδου