You are here

Διαδικτυακοί καταναλωτές οι μισοί Κύπριοι

17/02/2021 11:18

Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. 

Με τις αγορές που επηρεάζονται από τους περιορισμούς της COVID-19 και τις αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.

Τα τρία τελευταία τρίμηνα του 2019 και το πρώτο τρίμηνο του 2020, το 89% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο και το 72% είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. 

Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2019 (68% των χρηστών του Διαδικτύου) και κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2015 (62%).

Στην Κύπρο, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών είχαν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο και το 47% είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση έναντι 45% το 2019.

Περισσότεροι από 8 στους 10 χρήστες διαδικτύου στις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία (90%), τη Γερμανία (87%), τη Σουηδία (86%) και την Ιρλανδία (81%) είχαν αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου 12 μήνες πριν από την έρευνα. 

Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο στη Βουλγαρία (42%), στη Ρουμανία (45%) και στην Ιταλία (49%, στοιχεία 2019).

Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις διαδικτυακές αγορές μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και την Κροατία (και οι δύο +25) καθώς και στην Ουγγαρία (+23).

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ κ.ά.

Τους 3 μήνες πριν από την έρευνα, οι πιο συνηθισμένες διαδικτυακές αγορές ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (με παραγγελία από το 64% των αγοραστών στο διαδίκτυο). 

Ακολούθησαν οι ταινίες ή σειρές ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (32%), παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες τροφοδοσίας (29%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (28%), καλλυντικά ομορφιάς ή προϊόντα ευεξίας (27%), έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (27%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα ή τα αξεσουάρ τους (26%) και μουσική ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (26%).

Της Γεωργίας Χαννή