You are here

Μπουμ στις καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές

19/08/2022 14:09

Υψηλό αριθμό καταγγελιών για αθέμιτες πρακτικές δέχθηκε η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή το 2021, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του υπουργείου εμπορίου για το 2021.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το μεγαλύτερο μέρος των καταγγελιών αφορούσε κατά 29% αθέμιτες εμπορικές τακτικές, κατά 38% συμβάσεις και πωλήσεις, κατά 19% εγγύηση/νομική και εμπορικές εγγυήσεις και κατά 11% τιμή/χρέωση.

Συνολικά η υπηρεσία διαχειρίστηκε 348 καταγγελίες και υπέβαλε πρόστιμα ύψους €112 χιλ. Το 2020 το συνολικό ποσό προστίμων ανήλθε σε €127 χιλ. και το 2019 σε €101 χιλ.

Επιπλέον, η υπηρεσία προέβη συνολικά σε 31,441 επιθεωρήσεις κατά την περασμένη χρονιά, σε 224 διερευνήσεις καταγγελιών, 441 δειγματοληψίες, 33 εκστρατείες, 58 ειδοποιήσεις απόσυρσης και 15 ειδοποιήσεις συμμόρφωσης.

Από τις 31,441 επιθεωρήσεις που έγιναν παγκύπρια, οι 1246 αφορούσαν σε έλεγχο ταμειακών μηχανών.

Ακόμη, η υπηρεσία χειρίστηκε κατά το 2021 6,940 αιτήματα καταναλωτών για καθοδήγηση και πληροφόρηση όσον αφορά τα νόμιμα δικαιώματα τους. Το 2020 τα αιτήματα ανήλθαν σε 8037 και το 2019 σε 5337.

Μέσω της γραμμής καταναλωτή 1429, η υπηρεσία έλαβε 6,039 αιτήματα πληροφόρησης ποσοστό 87% των συνολικών αιτημάτων.

Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου (EKK)

Το ΕΚΚ στο οποίο δικτυώνονται όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ και συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσειςδιαχειρίστηκε το 2021 351 διασυνοριακά παράπονα και ανταποκρίθηκε σε 604 αιτήματα πληροφόρησης.

Το 2020 το ΕΚΚ έλαβε 589 αιτήματα και 451 παράπονα, ενώ το 2019 έλαβε 528 αιτήματα πληροφόρησης και 339 παράπονα.

Μ.Κ.