You are here

Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή

22/03/2002 14:05
Η ενημέρωση και πληροφόρηση των καταναλωτών, επιβάλλεται να είναι αδιάκοπη, έτσι που ο καταναλωτής να γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Το Κράτος με τις υπηρεσίες του, είναι συνεχώς δίπλα του και ο καταναλωτής οφείλει να ανταποκριθεί θετικά.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Νίκος Ρολάνδης, σε χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή, η οποία πραγματοποιείται ετήσια σε συνεργασία του υπουργείου, του Συνδέσμου, των Συνδικαλιστικών και Εργοδοτικών Οργανώσεων.

Ο κ. Ρολάνδης διαβεβαίωσε για την συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης, για ενίσχυση και διεύρυνση του Συνδέσμου Καταναλωτών, χαρακτηρίζοντας την αποστολή του σημαντική και συμπληρωματική της αποστολής των αρμοδίων κυβερνητικών υπηρεσιών που είναι εντεταλμένες για την προστασία του κύπριου καταναλωτή.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Π. Μάρκου αναφέρθηκε στο «Δικαίωμα εκπροσώπησης του Καταναλωτή», σημειώνοντας τα οκτώ βασικά δικαιώματα, όπως αυτά έχουν εγκριθεί από τον ΟΗΕ το 1995, υπό την μορφή κατευθυντήριων γραμμών:

1) Δικαίωμα αποζημίωσης για ελαττωματικά προϊόντα και ανεπαρκή παροχή υπηρεσιών.
2) Δικαίωμα εξασφάλισης των βασικών αναγκών, που συνίστανται σε επαρκή τροφή, ρουχισμό, στέγη, ιατρική περίθαλψη, μόρφωση και υγιεινές συνθήκες διαβίωσης.
3) Δικαίωμα προστασίας από την κυκλοφορία επικίνδυνων προϊόντων και σχετική πληροφόρηση.
4) Δικαίωμα πληροφόρησης και προστασίας κατά της παραπλανητικής διαφήμισης.
5) Δικαίωμα επιλογής και απόκτησης προϊόντων και υπηρεσιών σε επάρκεια, σε ανταγωνιστικές τιμές και σε ικανοποιητική ποσότητα.
6) Δικαίωμα εκπροσώπησης σε όλα τα βήματα που λαμβάνονται αποφάσεις που τους αφορούν.
7) Δικαίωμα εκπαίδευσης για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.
8) Δικαίωμα να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια κάτω από υγιεινές συνθήκες.