You are here

Σε φορέα ελέγχου παράπονα για παραπλανητική διαφήμιση

18/11/2022 12:16

Στον Φορέα Ελέγχου διαφήμισης (ΦΕΔ) θα ελέγχονται τα παράπονα που αφορούν παραπλανητική διαφήμιση πλέον, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο ενέργειας.

Όπως ανακοινώθηκε σε σημερινή διάσκεψη Τύπου, ο ΦΕΔ έχει αναγνωριστεί πλέον από την υπηρεσία ως ο καταλληλότερος μηχανισμός χειρισμού παραπόνων για σκοπούς εφαρμογής του μέρους ΙΙΙ του περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021.

Η Υπουργός Ενέργειας, Νατάσα Πηλείδου, χαιρέτισε την πρωτοβουλία του ΦΕΔ να αιτηθεί για τον έλεγχο από την υπηρεσία του υπουργείου, αναφέροντας ότι θα καλύψει την ανάγκη ύπαρξης μηχανισμού για τον χειρισμό παραπόνων, σχετικά με παραπλανητικές και αθέμιτα συγκριτικές διαφημίσεις.

Συγκεκριμένα ο ΦΕΔ, θα ελέγχει τα παράπονα που αφορούν παραπλανητική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο ή αθέμιτα συγκριτική διαφήμιση προς εμπορευόμενο και/ή καταναλωτές.

Η Υπηρεσία Καταναλωτή θα μπορεί να ζητήσει από τον παραπονούμενο να προσφύγει στον ΦΕΔ για εξέταση του παραπόνου και η απόφαση μετέπειτα θα κοινοποιείται στην υπηρεσία.

Σημειώνεται ότι, η υπηρεσία, είτε θα υιοθετεί την απόφαση του φορέα, είτε θα διεξάγει περαιτέρω διερεύνηση εάν χρειάζεται πριν λάβει τελική απόφαση.

Στόχος, όπως είπε η Υπουργός είναι η μεγαλύτερη θωράκιση των καταναλωτών και η ταχύτερη εξέταση των παραπόνων, ενώ όπως σημείωσε ο διευθυντής της Υπηρεσίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, μέσω του ΦΕΔ θα γίνεται εξωδιοικητική επίλυση.

Ακόμη, η Υπουργός αναφέρθηκε στις δράσεις που έγιναν από το Υπουργείο για την ενδυνάμωση της Υπηρεσίας των καταναλωτών αλλά και των εργαλείων προστασίας τους, όπως ο πρόσφατος πολυνόμος που εγκρίθηκε από την Βουλή και η ανάλυση τιμών των υπεραγορών από το παρατηρητήριο τιμών της υπηρεσίας.

Η πρόεδρος του ΦΕΔ, Σωτηρούλλα Σωτηρίου, υπογράμμισε ότι ο ΦΕΔ είναι ο καταλληλότερος μηχανισμός για την εξέταση παραπόνων σχετικά με παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις, σημειώνοντας τις σημαντικές υπηρεσίες που προσφέρει ο ΦΕΔ για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την προστασία των καταναλωτών.

Σημειώνεται, ότι ο ΦΕΔ μετρά 10 χρόνια λειτουργίας, με πάνω από 180 υποθέσεις που χειρίστηκε και πάνω από 80 αποφάσεις.

Μ.Κ.