You are here

Ζητούν τομές στη νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή

20/09/2022 10:48

Παράθυρο ανοικτό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εις βάρος της αποτελεσματικής προστασίας των καταναλωτών, αφήνει η νομοθεσία για τα δικαιώματα του καταναλωτή, δηλώνει ο πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης.

Ενόψει της εξέτασης της τροποποίησης της εν λόγω νομοθεσίας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας, ο κ. Δρουσιώτης, ανέφερε στη StockWatch ότι ο σύνδεσμος καταναλωτών θα συνεχίσει τον αγώνα που άρχισε εδώ και δυο χρόνια, ώστε να ψηφιστεί μια νομοθεσία χωρίς «πόρτες και παράθυρα».

Παράθεσε συγκεκριμένες περιπτώσεις, τις οποίες δεν καλύπτει η νομοθεσία ή αφήνει παράθυρο ανοικτό για διαφορετική ερμηνεία του νόμου, εις βάρος του καταναλωτή.

Ενδεικτικά είπε ότι «υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις, που εκ των πραγμάτων, δεν μπορούν να υπάρχουν εύλογα αποδεικτικά στοιχεία για να υποβάλει ο καταναλωτής το παράπονό του. Όπως για παράδειγμα σε περιόδους εκπτώσεων, ένας καταναλωτής, είδε ότι μια τιμή αυξήθηκε την προηγούμενη μέρα των εκπτώσεων και την επόμενη μέρα που άρχισαν τα ξεπουλήματα, ο πωλητής παρουσίασε ως έκπτωση την αυξημένη τιμή που έβαλε την προηγούμενη μέρα. Τι εύλογα αποδεικτικά στοιχεία θα μπορεί ο καταναλωτής να υποβάλει για να γίνει αποδεκτό το παράπονό του;», διερωτήθηκε.

Εξέφρασε επίσης το ερώτημα «πως μπορεί ο κοινός καταναλωτής να γνωρίζει ποια είναι τα εύλογα αποδεικτικά στοιχεία ώστε να φροντίσει να τα συλλέξει και να τα αποθηκεύσει για να τα δώσει στην Εντεταλμένη Υπηρεσία μαζί με το παράπονό του. Η Εντεταλμένη Υπηρεσία, πρέπει να έχει την υποχρέωση και την ευθύνη να αξιολογήσει το παράπονο και να εντοπίσει τα αποδεικτικά στοιχεία που χρειάζονται», τόνισε.

Ο σύνδεσμος εισηγείται τη διευκόλυνση των καταναλωτών στην υποβολή παραπόνου για να νοιώθουν ασφάλεια και όχι να αποθαρρύνονται.

Σύμφωνα επίσης με τον κ. Δρουσιώτη, ο διευθυντής της υπηρεσίας προστασίας του καταναλωτή του υπουργείου Ενέργειας έχει το δικαίωμα να αναστείλει κάθε μέτρο εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη, εάν δεσμευτεί ότι δεν θα περιπέσει στο ίδιο παράπτωμα.

Ο σύνδεσμος καταναλωτών είπε ότι «εισηγείται επίσης όπως η υποβολή ιεραρχικής προσφυγής να μην υποβάλλεται στον υπουργό Ενέργειας, αλλά να συσταθεί τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από τους γενικούς διευθυντές των υπουργείων Δικαιοσύνης, Οικονομικών και Ενέργειας, η οποία επιτροπή, να επιλαμβάνεται θέματα ιεραρχικών προσφυγών, όπως επίσης και θέματα καταγγελιών για «χαριστικές» ποινές.

Υποστήριξε ότι «εκτίμηση του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών είναι ότι δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η άσκηση ιεραρχικής προσφυγής σ’ ένα πολιτικό πρόσωπο όπως είναι ο Υπουργός, διότι πρόκειται για καθαρή πολιτική πράξη που ευνοεί το ρουσφέτι και ίσως να υποβοηθά και στη διαφθορά».

Πρόσθεσε ότι «από τις 15 υποθέσεις που υποβλήθηκε ιεραρχική προσφυγή στον υπουργό Ενέργειας τα τελευταία δέκα χρόνια, οι 11 υποθέσεις μειώθηκαν στο μισό, οι δύο ακυρώθηκαν τελείως και μόνο δυο παρέμειναν ίδιες».

Της Ηρώς Ευθυμίου