You are here

Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για επιδόματα από το 2022

14/09/2021 15:53

Πριν το τέλος του χρόνου θα τεθεί σε λειτουργία σύστημα για ηλεκτρονική υποβολή όλων των αιτήσεων για καταβολή επιδομάτων του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, όπως ανεργίας, ασθενείας, μητρότητας, πατρότητας, χηρείας, κτλ.

Αυτό ανέφερε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ζέτα Αιμιλιανίδου, απαντώντας στην έντονη κριτική που δέχεται η κυβέρνηση και το υπουργείο της για τις  μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται διαχρονικά, στην καταβολή επιδομάτων από το κράτος προς τους δικαιούχους, οι οποίες μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν το έτος.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκε παρατηρούνται καθυστερήσεις μέχρι και οκτώ μήνες για εξέταση αιτήσεων για καταβολή επιδομάτων ασθενείας, ανεργίας κτλ  και πέραν τους ενός έτους για την καταβολή συντάξεων.

Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας, η οποία συζήτησε το ζήτημα της καθυστέρησης που παρατηρείται στην καταβολή συντάξεων, επιδομάτων και άλλων παροχών του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, η κ. Αιμιλιανίδου είπε πως με την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα εξοικονομηθεί χρόνος, καθώς αιτήσεις που δεν είναι σωστά συμπληρωμένες δεν θα μπορούν να υποβληθούν.

Όπως εξήγησε θα κερδηθεί χρόνος καθώς οι διαδικασίες σήμερα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι οι αιτήσεις δεν είναι σωστά συμπληρωμένες, με αποτέλεσμα να αργεί περαιτέρω και η ολοκλήρωση της εξέτασης τους και η καταβολή των επιδομάτων.

Η κ. Αιμιλιανίδου επεσήμανε ότι το υπουργείο της είναι έτοιμο να προχωρήσει στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει, φέροντας σαν παράδειγμα ότι από Μάρτιο του 2020  και για διάστημα 18-19 μηνών προβαίνουν σε πληρωμές επιδομάτων σε πέραν των 200 χιλ. εργαζόμενων και ανέργων, οι αιτήσεις των οποίων υποβάλλονταν ηλεκτρονικά και καταβάλλονται τα επιδόματα εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία υποβολής τους.

Πρόσθεσε ότι το υπουργείο της βρίσκεται σε πλήρη συνεργασία με τον υφυπουργό Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Κόκκινος και ότι από την μέρα που ανέλαβε έχει γίνει τεράστιο έργο για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας.

Ανέφερε επίσης ότι το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων δέχεται πέραν των 240 χιλ. αιτήσεων τον χρόνο για καταβολή επιδομάτων, ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις η κ. Αιμιλιανίδου είπε όσο αφορά το αίτημα για καταβολή προκαταβολής σε όσους λαμβάνουν επιδόματα, πως αυτό είναι αδύνατο λόγω του υφιστάμενου μηχανογραφικού συστήματος, το οποίο δεν δύναται να εξυπηρετήσει αυτή την δυνατότητα.

Κόκκινος : Ο μεγαλύτερος πελάτης το υπουργείο Εργασίας

Από την πλευρά του ο κ. Κόκκινος είπε ότι ανασχεδιάζεται η δημόσια υπηρεσία, της οποίας σε κάποιες περιπτώσεις τα μηχανογραφικά συστήματα είναι πολύ παλιά, αναφέροντας ότι χρονολογούνται από τις δεκαετίες του ‘80 και ‘90.

Ο  κ. Κόκκινος πρόσθεσε ότι για την πλήρη υλοποίηση της ψηφιακής μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο χρόνια, αλλά όπως τόνισε το αποτύπωμα της θα επηρεάσει θετικά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Σημείωσε ότι για την ηλεκτρονική μεταρρύθμιση συνεργάζονται στενά με εμπειρογνώμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Γερμανία.

Όσο αφορά το υπουργείο Εργασίας, ο κ. Κόκκινος το  χαρακτήρισε  ότι είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες του υφυπουργείου του για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας, καθώς όπως είπε διεκπεραιώνει τεράστιο όγκο εργασιών που αφορά κατά κύριο λόγο τους πολίτες.

 Όσο αφορά επίσης την μηχανογράφηση των υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας, ο υφυπουργός είπε ότι έχει τροχοδρομηθεί η υλοποίηση τους και  πως πολύ σύντομα θα το διαπιστώσουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις.

 

 

Ε.Χ.