You are here

Αρχίζουν να «γράφουν» οι κάμερες

09/09/2021 19:30

Στην τελική ευθεία μπαίνει το θέμα της λειτουργίας του νέου συστήματος φωτοεπισήμανσης.

Η κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη συζήτηση επί των σχετικών νομοσχεδίων για την λειτουργία του νέου συστήματος και αναμένεται ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα τα προωθήσει ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση.

Την ίδια στιγμή, η ανάδοχος εταιρεία Conduent State & Local Solutions, Inc., είναι σχεδόν έτοιμη να θέσει πιλοτικά σε λειτουργία τις πρώτες τέσσερις σταθερές κάμερες του συστήματος.

Κατά την σημερινή της συνεδρίαση, η επιτροπή Μεταφορών σχεδόν ολοκλήρωσε την κατ΄ άρθρον συζήτηση των δύο νομοσχεδίων και των κανονισμών για τις κάμερες φωτοεπισήμανσης, ενώ δόθηκαν διευκρινήσεις που ζήτησαν οι βουλευτές από τα διάφορα τμήματα.

Πιλοτική εφαρμογή για ένα μήνα

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής ο διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, Μάρκος Μάρκου, ανέφερε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη και θα θέσει πιλοτικά σε λειτουργία το σύστημα πολύ σύντομα.

Πρόσθεσε ότι κανονικά το σύστημα τίθεται σε εφαρμογή πιλοτικά στις 25 Οκτωβρίου και για ένα μήνα.

Ερωτηθείς από βουλευτές εάν θα εκδίδονται πρόστιμα στους οδηγούς που θα παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας κατά το διάστημα αυτό, ο Βοηθός Διευθυντής Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Χάρης Ευριπίδου διευκρίνισε ότι δεν θα εκδίδονται πρόστιμα, αλλά θα δίδονται προειδοποιήσεις.

Ερωτηθείς επίσης, εάν θα τηρούνται κατά γράμμα τα αποτελέσματα των εγγραφών των καμερών, όπως η ελαφριά κάλυψη της γραμμής στα φώτα τροχαίας από τους τροχούς των οχημάτων, καθώς και τα πρόστιμα για πολύ μικρό αριθμό παράβασης χιλιομέτρων, περιπτώσεις που στο παρελθόν προκάλεσαν τις αντιδράσεις των πολιτών, ο κ. Ευριπίδου ανέφερε ότι ο στόχος δεν είναι τα πρόστιμα και ότι ήδη έγιναν συστάσεις στους  λειτουργούς που θα αναλάβουν το έλεγχο του συστήματος να τις χειρίζονται ανάλογα.

Μουσιούττας: Στόχος η μείωση τροχαίων όχι τα έσοδα

Σε δήλωση μετά τη συνεδρία, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μαρίνος Μουσιούττας είπε ότι «παρόλο που θα έλεγε κάποιος ότι οι κάμερες φωτοεπισήμανσεις  αυτό που αποφέρουν είναι έσοδα για το κράτος με τα πρόστιμα, αυτό που πραγματικά προσφέρουν, είναι ότι ωθούν τους οδηγούς να είναι πιο προσεκτικοί για να αποφευχθεί περισσότερο αίμα στην άσφαλτο», προσθέτοντας ότι αυτός είναι ο στόχος της Επιτροπής Μεταφορών και για αυτό εξέτασε κατά προτεραιότητα τα νομοσχέδια.

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τη διαδικασία που θα ακολουθείται στην επίδοση του εξωδίκου, είπε πως σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες υπάρχει υπογεγραμμένη σύμβαση. Υπενθύμισε ότι η πρώτη προσπάθεια τοποθέτησης καμερών φωτοεπισήμανσης έγινε το 2006, πρόσθεσε ότι παρουσιάστηκαν προβλήματα και μετά από 15 χρόνια επανήλθε η τοποθέτηση τους.

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι τα μέλη της Επιτροπής εξέφρασαν απόψεις για το θέμα της επίδοσης και διατύπωσε την προσωπική άποψη ότι είναι καλύτερα να αρχίσει η πιλοτική λειτουργία του συστήματος και στην πορεία να εξεταστεί ο τρόπος επίδοσης και η δυνατότητα να γίνεται με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα.

Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών είπε ότι σε αυτή περιλαμβάνεται και η επίδοση των εξωδίκων.

Διευκρίνισε πως η συνομολόγηση της σύμβασης προηγήθηκε της κατάθεσης των νομοθετημάτων στη Βουλή και για αυτό η Επιτροπή θα συστήσει στην εκτελεστική εξουσία ότι η ενδεικνυόμενη οδός είναι να θεσπίζονται πρώτα οι νομοθεσίες και μετά στο πλαίσιο της νομοθεσίας να συνομολογούνται οι συμβάσεις.

Επεσήμανε επίσης, ότι αν δεν ψηφιστεί η νομοθεσία πριν την 25η Οκτωβρίου, που με βάση τη σύμβαση με τον ανάδοχο αρχίζει η εφαρμογή του συστήματος, είναι δυνατό να απαιτηθούν αποζημιώσεις.

 

Της Ελένης Χαραλάμπους