You are here

Φορολογία οχημάτων: Ο βαθμός της μείωσης το ζητούμενο

10/10/2003 16:33

Μάρκος: Έβλαψε η δημόσια συζήτηση στη βουλή


Την 1η Ιανουαρίου 2004 θα τεθεί σε εφαρμογή ο νέος νόμος για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων, ενώ στα τέλη αυτού του μήνα θα σταλεί στη βουλή το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Στις αμέσως επόμενες μέρες θα δοθεί στον υπουργό Οικονομικών Μάρκο Κυπριανού, η μελέτη που ετοιμάζει το υπουργείο Συγκοινωνιών αναφορικά με το νέο τρόπο φορολόγησης που θα βασίζεται πλέον στην ιπποδύναμη του οχήματος – με κάποιες άλλες παραμέτρους – και όχι στην αξία.

Αυτό όμως που φαίνεται να έχει ίσως περισσότερη σημασία για τους καταναλωτές, αφορά το κατά πόσον και σε ποίο βαθμό θα μειωθούν οι τιμές των αυτοκινήτων. Η επισήμανση του υπουργού Οικονομικών, πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολύπλοκο θέμα που αφορά «μία από τις κυριότερες πηγές εσόδων» του κράτους, ενώ η αλλαγή του συστήματος προωθείται «στη χειρότερη περίοδο τα τελευταία χρόνια, δημοσιονομικής κατάστασης», δίνει ένα καθαρό στίγμα.

«Θέλει χρόνο, θέλει μελέτη για να υπάρξει αφενός, αποτελεσματική αλλαγή (από το σημερινό σύστημα φορολόγησης), αλλά και ταυτόχρονα όμως να μην μειωθούν και τα έσοδα του Κράτους», σημείωσε ο Μάρκος Κυπριανού.

Μάρκος: Έβλαψε η δημόσια συζήτηση

Κληθείς να σχολιάσει πληροφορίες αναφορικά με σημαντική μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, ο υπουργός Οικονομικών εξέφρασε προβληματισμό και ανησυχίες από το γεγονός, υπογραμμίζοντας τις απώλειες εσόδων για τα κρατικά ταμεία.

Ερωτηθείς για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην αλλαγή του συστήματος σε σχέση με το μακρύ διάστημα της δημόσιας συζήτησης, ο ΥΠΟΙΚ δεν δίστασε να καταλογίσει ευθύνες εκεί και όπου ανήκουν. «Τελικά, η δημόσια συζήτηση του θέματος μπορεί να προκάλεσε ζημιά, παρά να βοήθησε», τόνισε ο Μάρκος Κυπριανού, επικρίνοντας ευθέως τα κοινοβουλευτικά κόμματα που το ήγειραν και το συζήτησαν στη βουλή, προτού ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη και είναι έτοιμο το ΥΠΟΙΚ.

Του Κυριάκου Κυριακίδη