You are here

Ναυτιλία: Έσοδα £180 εκ. ετησίως

16/09/2005 23:40

• Αγκάθι το εμπάργκο της Τουρκίας

• Μειώθηκε το νηολόγιο...


Στα £180 εκ. ετησίως ανέρχονται τα άμεσα και έμμεσα έσοδα της Κύπρου από την ναυτιλία σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων Μάκη Κωνσταντινίδη. Ο κ. Κωνσταντινίδης σε σημερινές του δηλώσεις ενόψει του συνέδριου Ναυτιλιακή Κύπρος 2005 ανέφερε ότι «μετά τη διαγραφή του κυπριακού νηολογίου από τον μαύρο διεθνή κατάλογο και με την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), έχουν φιλελευθεροποιηθεί οι προϋποθέσεις για εγγραφή πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο και μπορούν τώρα και ευρωπαϊκές εταιρείες να εγγράφουν σε αυτό τα πλοία τους». Το μόνο αρνητικό σημείο που παραμένει σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, «είναι αυτό των τουρκικών απαγορευτικών μέτρων εναντίον της κυπριακής ναυτιλίας, τα οποία όμως αναμένεται ότι θα αρθούν με την εφαρμογή από την Τουρκία της συμφωνίας τελωνειακής ένωσης με όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ».

Σε περίπτωση άρσης του αποκλεισμού που επιβάλλει η Τουρκία σε κυπριακά πλοία, «εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή της Άπω Ανατολής αλλά και στη Μεσόγειο και η οποία διαθέτει γύρω στα 260 πλοία, θα εντάξει άμεσα τουλάχιστον μερικές δεκάδες στο κυπριακό νηολόγιο» «Η Κύπρος με τον μεγάλο της εμπορικό στόλο διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής» σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο κέντρο Ευαγόρας Λανίτης, απέναντι από το Μεσαιωνικό Φρούριο της Λεμεσού, κατά το τριήμερο 26-28 Σεπτεμβρίου. «Θα συμμετάσχουν 800 περίπου σύνεδροι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων θα αποτελείται από ναυτιλιακούς παράγοντες, προερχόμενους τόσο από τον κυπριακό όσο και από τον ευρύτερο διεθνή ναυτιλιακό χώρο οι οποίοι θα παρουσιάσουν τα πιο πρόσφατα και σημαντικά θέματα που απασχολούν τον ναυτιλιακό κόσμο» ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του κυπριακού ναυτιλιακού συμβουλίου Ανδρέας Δρουσιώτης ανέφερε ότι «έχει καταντήσει το Συνέδριο Ναυτιλιακή Κύπρος να είναι το πιο σημαντικό συνέδριο παγκόσμια αφού τα άλλα συνέδρια είναι περισσότερο εκθέσεις εμπορευμάτων».Ο κυριότεροι λόγοι της μεγάλης προσέλευσης στο συνέδριο σύμφωνα με τον κ. Δρουσιώτη είναι από τη μια «ο σημαντικός ρόλος της Κύπρου στην παγκόσμια ναυτιλία και από την άλλη γιατί το συνέδριο έχει πραγματικά προσφέρει ποιοτικά θέματα από άτομα με παγκόσμια εμβέλεια και τα οποία θέματα προσφέρουν ανά το παγκόσμιο και όχι μόνον τοπικά στην Κύπρο και στη Μεσόγειο».Ανάμεσα στα θέματα του Συνεδρίου περιλαμβάνονται οι ιδιαίτερα επίκαιροι τομείς της Ναυτικής Ασφάλειας, των Εργασιακών Σχέσεων και άλλα οικονομικά θέματα που απασχολούν τους πλοιοκτήτες.

Αναφορικά με την κυβερνητική πολιτική των τελευταίων ετών στον τομέα της ναυτιλίας, ο κ. Κωνσταντινίδης είπε ότι αυτή είχε «ως κυριότερο άξονα την ποιοτική αναβάθμιση του κυπριακού στόλου, έτσι που να μπορεί να ανταπεξέλθει στα σημερινά δεδομένα και στις μεγάλες προκλήσεις της σύγχρονης ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς και στην προσπάθεια εναρμόνισης με το ευρωπαϊκό κεκτημένο».

Ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε και στο θέμα της ενίσχυσης του τμήματος εμπορικής ναυτιλίας, για πιο αποτελεσματικό έλεγχο εφαρμογής της νέας νομοθεσίας κυρίως για θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. «Κατά την τελευταία οκταετία, εγκαθιδρύθηκε δίκτυο εποπτών κυπριακών πλοίων, οι οποίοι εδρεύουν σε διάφορα λιμάνια του εξωτερικού. Το δίκτυο αυτό αριθμεί σήμερα 40 επόπτες και καλύπτει 29 λιμάνια σε 19 χώρες, με προοπτική επέκτασής του μόλις εντοπισθούν κατάλληλοι επιθεωρητές» σημείωσε.

«Τα μέτρα αυτά, μαζί με την αναμενόμενη ολοκλήρωση της μηχανογράφησης, εκσυγχρονίζουν το σύστημα ασφάλειας και αυξάνουν την παραγωγικότητα, καθιστώντας το κυπριακό νηολόγιο πιο ανταγωνιστικό» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Σ.Ι.