You are here

Πρ. Προδρόμου: Αντιστοιχία σπουδών με ανάγκες αγοράς

29/01/2023 06:00

Πράσινη μετάβαση, ψηφιακό μετασχηματισμό και σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών αναλύει ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη του στην StockWatch, κάνοντας παράλληλα αναφορά σε μελέτη του υπουργείου για τον συσχετισμό των προγραμμάτων σπουδών με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Το υπουργείο διαπιστώνει αναντιστοιχία μεταξύ σπουδών και αγοράς εργασίας, σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου.

Το Υπουργείο, όπως ανέφερε, προσβλέπει σε μελέτη «ούτως ώστε με προβολή στο μέλλον, όχι σήμερα ούτε αύριο αλλά μετά από κάποια χρόνια να προσπαθήσουν να καταγράψουν το τι χρειάζεται, ούτως ώστε και κάποια εκπαιδευτικά ιδρύματα να προσαρμόσουν τα προγράμματα τους, αλλά και ο σχεδιασμός του υπουργείου να είναι ανάλογος και βεβαίως, να δίνεται η πληροφόρηση στους ενδιαφερόμενους, μαθητές και φοιτητές».

Ο κ. Προδρόμου, σημειώνει επίσης, ότι με επένδυση από το σχέδιο ανάκαμψης, το υπουργείο προσβλέπει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου σχολείου, μέσω τριών μεγάλων έργων: την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, την δημιουργία ψηφιακών αιθουσών διδασκαλίας και την χορηγία ηλεκτρονικών συσκευών σε Γ’ τάξη δημοτικού και Β’ τάξη γυμνασίου.

Πρόσθεσε, ότι παράλληλα γίνονται και επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί ο εξοπλισμός που θα δοθεί στα σχολεία.

Σε ότι αφορά την πράσινη μετάβαση, το υπουργείο επενδύει €7,3 εκατ. για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και θερμομόνωσης οροφής, μέσω του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης, σύμφωνα με τον ΥΠΑΝ.

«Τα σχολεία θα επωφεληθούν και από σημαντικές εξοικονομήσεις στις δαπάνες για ενέργεια», πρόσθεσε.

Ακόμη, το υπουργείο συνεχίζει το πιλοτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ενεργειακό γραφείο Κύπρου και με στήριξη από την ΕΕ για την δημιουργία σχολικών κτιρίων σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης, με την επέμβαση στις υποδομές των σχολείων.

Σε σχέση με τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξηγεί ότι βρίσκεται διαδικασία νομοθετική πρόταση για τη λειτουργία των σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς «η νομοθεσία που έχουμε χρονολογείται και δεν καλύπτει τα σημερινά δεδομένα».

Εξετάσεις τετράμηνων

Ο ΥΠΑΝ αναφέρεται ακόμη στο επίμαχο θέμα των εξετάσεων τετράμηνων, εξηγώντας ότι με την ολοκλήρωση του υφιστάμενου κύκλου εξετάσεων θα πρέπει να γίνει ένας αναστοχασμός και προβληματισμός για τυχόν βελτιώσεις.

Ειδική αναφορά κάνει και στο θέμα της διαρροής θεμάτων της εξέτασης Νέων Ελληνικών της Γ’ λυκείου, ξεκαθαρίζοντας ότι το υπουργείο ήδη προχώρησε σε έρευνα.

Στους επόμενους η αξιολογηση εκπαιδευτικών

Στον επόμενο υπουργό εναπόκειται το ζήτημα για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου, με την Βουλή να αναμένει να εξετάσει το νέο ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών που αφήνει πίσω το ΥΠΑΝ.

Το σχέδιο έχει ήδη κατατεθεί στην νομική υπηρεσία, ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «είναι και αυτό ένα θέμα το οποίο χρονίζει, είναι παρά πολύ σημαντικό. Δεν μπορούμε να έχουμε μόνο αξιολόγηση των μαθητών».

Πρόσθεσε ότι η Βουλή θα εξετάσει δύο σχετικές προτάσεις για το σύστημα αξιολόγησης, μια για την δημοτική εκπαίδευση και μία για την μέση εκπαίδευση.

Διαβάστε τη συνέντευξη εδώ.

Της Μαρίας Κυριακίδου