You are here

Με ελλείψεις η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά

11/01/2021 10:07

Με κενά ξεκινά σήμερα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές των δημοτικών καθώς, στις σχολικές μονάδες παρατηρούνται ελλείψεις που αφορούν, τόσο το διαδίκτυο, όσο και τις ψηφιακές συσκευές, οι οποίες, στο παρόν στάδιο, φαίνεται να μην είναι ικανές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του λογισμικού το οποίο οι δάσκαλοι καλούνται να εφαρμόσουν.

Η ηγεσία της ΠΟΕΔ δέχτηκε τις τελευταίες μέρες δεκάδες τηλεφωνήματα από μέλη της, τα οποία υποστηρίζουν ότι η υλικοτεχνική υποδομή αρκετών σχολείων αδυνατούσε να υποστηρίξει το εγχείρημα το οποίο κλήθηκαν να εφαρμόσουν για δύο μέρες δοκιμαστικά οι δάσκαλοι.   

«Φαίνεται ότι παρ’ όλες τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για αγορά αριθμού ψηφιακών συσκευών, εντούτοις, μέχρι στιγμής δεν έχει φτάσει το σχετικό υλικό στα σχολεία», δήλωσε στη StockWatch η Μύρια Βασιλείου πρόεδρος της ΠΟΕΔ.

Στο υπουργείο Παιδείας επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι όλοι οι μηχανισμοί θα λειτουργήσουν με βάση το πρόγραμμα και πως εκεί που θα εντοπιστεί πρόβλημα θα τύχει διόρθωσης. 

Ο υφυπουργός έρευνας, καινοτομίας και ψηφιακής πολιτικής Κυριάκος Κόκκινος διαβεβαίωσε χθες στο πλαίσιο δηλώσεων του ότι τα οποιαδήποτε τεχνικά προβλήματα προκύψουν θα αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.

«Δεν αναμένω κάτι ανατρεπτικό, σημείωσε ο κ. Κόκκινος.

Αντίθετη η ΠΟΕΔ με αποφάσεις για την προδημοτική

Η κ. Βασιλείου εξέφρασε προβληματισμό σε σχέση με την απόφαση του αρμόδιου υπουργείου να απαλλαγούν της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της προδημοτικής εκπαίδευσης και των ειδικών σχολείων.

«Οι επηρεαζόμενοι μαθητές», είπε, «καλούνται να φοιτήσουν με φυσική παρουσία, κάτι το οποίο ανησυχεί και προβληματίζει έντονα την ΠΟΕΔ, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη η δυσμενής επιδημιολογική εικόνα της χώρας».

Η πρόεδρος της οργάνωσης των δασκάλων σημείωσε ότι στην τελευταία τηλεσυνάντηση που είχε η ηγεσία της ΠΟΕΔ με με τον υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου, τέθηκαν όλοι οι προβληματισμοί και επιφυλάξεις της οργάνωσης, «αλλά δυστυχώς οι εξηγήσεις που μας δόθηκαν δεν μας ικανοποιούν», παρατήρησε η κ. Βασιλείου η οποία εξέφρασε την ελπίδα ότι «έστω και τώρα το αρμόδιο υπουργείο θα εφαρμόσει κάποιες από τις εισηγήσεις των δασκάλων».

Η πρακτική εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εντάσσεται στο πλαίσιο δράσης το οποίο έχει καθοριστεί από τις εγκυκλίους της διεύθυνσης δημοτικής εκπαίδευσης.  

Σημειώνεται ότι για τα παιδιά της Α, Β και Γ τάξης θα εφαρμόζεται πλαίσιο ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Δηλαδή, θα αποστέλλεται στα παιδιά υλικό-εργασίες ενώ, παράλληλα θα γίνονται και δραστηριότητες κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσω λογισμικού MS TEAMS.

Για τα παιδιά της Δ, Ε και Στ τάξης θα εφαρμόζεται πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω λογισμικού MS TEAMS το οποίο θα αποτελείται από τέσσερα 30λεπτα μαθήματα από τις 8:00-10:30 με 10λεπτα διαλείμματα που και αυτά στοχεύουν στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Γονείς που επικοινώνησαν με τη StockWatch εξέφρασαν τη δυσφορία τους για το γεγονός ότι ο συνολικός χρόνος εκπαίδευσης των μαθητών της Δ, Ε και ΣΤ τάξης δεν θα υπερβαίνει τις δυόμιση ώρες και διερωτήθηκαν πως τα παιδιά τους θα καλύψουν μέχρι τέλος της σχολικής περιόδου την εκπαιδευτική ύλη.

Αρμόδιος του υπουργείου Παιδείας που κλήθηκε να σχολιάσει τις αντιδράσεις γονέων δήλωσε ότι ο χρόνος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίστηκε στη βάση των πρακτικών δυσκολιών που υπάρχουν σε οικογένειες οι οποίες έχουν και παιδιά τα οποία φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση.

Σημείωσε ότι το υπουργείο έλαβε υπόψη τις περιπτώσεις αυτές ώστε οι ώρες εκπαίδευσης να μην αλληλεπικαλύπτονται.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ διαβεβαίωσε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν θα σταματά στις 10.30 το πρωί καθώς, όπως εξήγησε, η όλη διαδικασία θα συνεχίζεται με εργασίες τις οποίες θα καλούνται τα παιδιά να συμμετέχουν. 

«Παρά τις δυσκολίες, οι εκπαιδευτικοί έκαναν και κάνουν ό,τι μπορούν, καλύπτοντας τα κενά που υπάρχουν ακόμα και με τη χρήση του δικού τους εξοπλισμού, γιατί γνώμονας είναι η εκπαίδευση και στήριξη των παιδιών μας. Ακόμη και για περιπτώσεις παιδιών που δεν έχουν υπολογιστές ή διαδίκτυο, οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να βρουν τρόπο να τα βοηθήσουν», παρατήρησε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ.

Του Λεύκου Χρίστου