You are here

Σύγχυση και προβλήματα στα δημοτικά με το ίντερνετ

14/01/2021 07:21

Έντονη κριτική δέχεται το υπουργείο Παιδείας σε ότι αφορά τους σχεδιασμούς που κατήρτισε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ειδικότερα των μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικοί και γονείς επισημαίνουν την ανάγκη αναβάθμισης των ταχυτήτων των δικτύων στα σχολεία καθώς και την αντικατάσταση των υπολογισμών που διαθέτουν καθώς οι πλείστοι είναι παλιάς τεχνολογίας.

Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός κατά πόσο το χρονικό πλαίσιο των δυόμιση ωρών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που τυγχάνουν μαθητές της Δ, Ε και ΣΤ τάξης των παιδιών του δημοτικού είναι αρκετό για να καλύψει την ύλη μέχρι τέλους της σχολικής περιόδου.

Η ΠΟΕΔ επανέρχεται εντονότερη και επικρίνει την απόφαση της επίσημης πλευράς για φυσική παρουσία παιδιών και εκπαιδευτικών στην προδημοτική εκπαίδευση «ως παράλογη και αντιφατική, όταν οι άλλες βαθμίδες λειτουργούν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μύρια Βασιλείου επισημαίνει επίσης ότι με βάση την ενημέρωση που έχει η οργάνωση των δασκάλων, εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα σε ότι αφορά τις ταχύτητες των δικτύων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο σύστημα.

«Διαδίκτυο υπάρχει στα σχολεία, αλλά χρειάζεται αναβάθμιση», παρατήρησε η κ. Βασιλείου, η οποία σε γενικό της σχόλιο περιορίστηκε να σημειώσει ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας θα μπορούσε να ήταν καλύτερος.

Αρμόδιος του υπουργείου Παιδείας δήλωσε στη StockWatch ότι σε ότι αφορά στην αναβάθμιση και ενίσχυση της σύνδεσης στο διαδίκτυο βρίσκεται σε εξέλιξη, συνεργασία με την ΑΤΗΚ, και ότι αναλόγως των πρόσθετων αναγκών που καταγράφονται αυτές τις μέρες θα γίνουν περαιτέρω ενέργειες για την ενίσχυση σχολείων με μεγάλο αριθμό τάξεων ή με άλλες ιδιαίτερες συνθήκες.
Σημείωσε ότι το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΑΤΗΚ προχωρά στο έργο της αναβάθμισης της σύνδεσης στο διαδίκτυο 437 σχολείων σε όλη την Κύπρο, αντιμετωπίζοντας την ενίσχυση της διαδικτυακής υποδομής ως έργο ύψιστης προτεραιότητας.

«Παρόλο το ότι το έργο είναι πολύ μεγάλο σε έκταση, το εγχείρημα θα ολοκληρωθεί εντός του μηνός» είπε ο αρμόδιος του υπουργείου Παιδείας, ο οποίος πρόσθεσε ότι μέχρι σήμερα η ΑΤΗΚ προχώρησε στη διαδικτυακή  αναβάθμιση του 81% των σχολείων». 

Η αντιπολίτευση επικρίνει χειρισμούς

Ο Χρίστος Χριστοφίδης, μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΑΚΕΛ και υπεύθυνος σε θέματα εκπαίδευσης υποστήριξε με δηλώσεις του στη StockWatch ότι η πρώτη ανάγνωση από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών προκύπτει ότι τα σχολεία δεν έχουν την κατάλληλη υποδομή.

Δεν υπάρχει, είπε, επαρκές δίκτυο και εκεί όπου υπάρχει, διαπιστώνεται ότι οι υπολογιστές είναι προηγούμενης τεχνολογίας οι οποίοι δεν μπορούν να στηρίξουν τα προγράμματα εκπαίδευσης.

Υποστήριξε ότι από την ενημέρωση που έχει ο ίδιος είναι ότι στη δημοτική εκπαίδευση υπάρχουν παιδιά χωρίς πρόσβαση στην τεχνολογία.

Ο κ. Χριστοφίδης υποστήριξε ότι στο γυμνάσιο Μαλούντας δεν υπάρχει διαδίκτυο.

Ισχυρίστηκε ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου παιδείας δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες και ότι το υπουργείο Παιδείας 10 μήνες μετά που ξέσπασε η πανδημία δεν κατάφερε να στήσει αποτελεσματικό σχεδιασμό.

Διερωτήθηκε γιατί η επιστημονική ομάδα που έχει συστήσει ο υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου για να καταθέσει προτάσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συνήλθε μόνο μία φορά.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου γονέων Σωτήρης Χριστοφή δήλωσε στη StockWatch ότι θα ασκηθούν πιέσεις στο υπουργείο Παιδείας για την επαναφορά των παιδιών στις τάξεις γιατί είναι από όλους παραδεκτό ότι στα δημοτικά σχολεία δεν είχαμε κρούσματα κορωνοιού.

Σημείωσε ότι ο σύνδεσμος γίνεται κοινωνός απαιτήσεων από πολλούς γονείς οι οποίοι διατυπώνουν παράπονα σε σχέση με τη διαφοροποίηση του τρόπου εκπαίδευσης των μαθητών Α, Β, Γ τάξης και των υπολοίπων Δ, Ε και ΣΤ τάξης.

«Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί να μη συμμετέχουν στο πρόγραμμα σύγχρονης εκπαίδευσης και οι μαθητές των πρώτων τριών τάξεων των δημοτικών», διερωτήθηκε ο κ. Χριστοφή..

Σε ότι αφορά τον εκπαιδευτικό χρόνο που δίδεται για τους μαθητές των τριών μεγαλύτερων τάξεων στη δημοτική εκπαίδευση, ο πρόεδρος του συνδέσμου γονέων ανέφερε ότι στη συνάντηση με τον κ. Προδρόμου, «είχαμε θέσει προβληματισμό κατά πόσο το χρονικό πλαίσιο των δυόμιση ωρών είναι αρκετό για να καλύψει τη φετινή σχολική ύλη των παιδιών». 

«Ο υπουργός Παιδείας μας καθησύχασε λέγοντας ότι οι ακαδημαϊκοί που στελεχώνουν την επιστημονική ομάδα θεωρούν ότι το χρονικό πλαίσιο των δυόμιση ωρών για τους μαθητές της δημοτικής εκπαίδευση απέναντι από ένα κομπιούτερ, για καθαρά λόγους ασφάλειας και υγείας των παιδιών είναι πέρα του δέοντος αρκετό», πρόσθεσε ο κ. Χριστοφή. .

Ο πρόεδρος του συνδέσμου γονέων επεσήμανε ότι για τα παιδιά που φοιτούν στη δημοτική εκπαίδευση θα γίνει εξοικονόμηση χρόνου από την αναστολή των εκδρομών και των σχολικών εκδηλώσεων ο οποίος θα προστεθεί στην εκπαίδευση των παιδιών.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μ. Βασιλείου επεσήμανε από την πλευρά της ότι «αυτό που βιώνουμε όλοι σήμερα είναι πρωτόγνωρο και η διαχείριση της εκπαίδευσης των παιδιών μας γίνεται κάτω από συνθήκες αδήριτης ανάγκης. Σίγουρα τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση», παρατήρησε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ.

Η κ.Βασιλείου είπε ότι διαδίκτυο υπάρχει στα σχολεία και εκείνο που χρειάζεται είναι η αναβάθμιση του δικτύου.

«Στη συνάντηση που είχαμε με τον υπουργό θέσαμε τους προβληματισμούς μας. Κάπου όμως θα έπρεπε να είχαν μπει γραμμές», ανέφερε και πρόσθεσε:

«Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Το τι συμβαίνει σήμερα είναι μία αδήριτη ανάγκη. Από εκεί και πέρα ως εκπαιδευτικοί δίνουμε το άπαν των δυνάμεων μας. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά τι πρέπει να πράξουν, είτε με σύγχρονη, είτε με ασύγχρονη εκπαίδευση. Ευχή μας μετά τις 30 Ιανουαρίου να συναντηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές στις τάξεις».

Του Λεύκου Χρίστου