You are here

«Ναι» στον αυτοκινητόδρομο Ακακίου - Αστρομερίτη

13/05/2021 14:01

Η Περιβαλλοντική Αρχή άναψε πράσινο στην προώθηση της κατασκευής της τρίτης φάσης του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Ευρύχου που αφορά στο κομμάτι του δρόμου Ακακίου – Αστρομερίτη.

Υπενθυμίζεται ότι η Περιβαλλοντική Αρχή τοποθετήθηκε αρνητικά στη γνωμοδότησή της για την κατασκευή της τέταρτης φάσης του αυτοκινητόδρομου, από τον Αστρομερίτη μέχρι την Ευρύχου, επικαλούμενη τις αρνητικές, μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Εντούτοις, και αυτό το έργο αναμένεται να προχωρήσει, καθώς η κυβέρνηση το κήρυξε ως έργο δημοσίου συμφέροντος.

Όσον αφορά το υπό εξέταση έργο, το οποίο σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο περιβάλλον (ΜΕΕΠ) αφορά την κατασκευή της φάσης Γ΄, ο αυτοκινητόδρομος Ακάκι-Περιστερώνα-Αστρομερίτης έχει σχεδιαστεί στα όρια της νεκρής ζώνης και δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη, λόγω παρεμπόδισης από τον κατοχικό στρατό.

Ο δρόμος θα ξεκινά από σημείο του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας -Κοκκινοτριμιθιάς και με αλλαγή πορείας με νότια κατεύθυνση θα διασταυρώνει τον δρόμο Κοκκινοτριμιθιάς-Ακακίου στην περιοχή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου, θα διέρχεται με δυτική κατεύθυνση μεταξύ των κοινοτήτων Ακακίου και Μενίκου, θα διασταυρώνει τον ποταμό του Ακακίου, θα διέρχεται μεταξύ των χωριών Περιστερώνας και Ορούντας, θα διασταυρώνει τον ποταμό της Περιστερώνας και θα τερματίζει στην περιοχή της διασταύρωσης των δρόμων Αστρομερίτη-Ευρύχου  και Αστρομερίτη-Βυζακιάς νότια του Αστρομερίτη.

Το συνολικό μήκος του δρόμου υπολογίζεται να είναι 18χλμ. περίπου. Ο χρονικός προγραμματισμός του έργου τοποθετείται στο 2024-2027.

Η προτεινόμενη όδευση θα αποτελεί αυτοκινητόδρομο 4 λωρίδων κυκλοφορίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και απρόσκοπτη κυκλοφορία που περιλαμβάνει σε όλο το μήκος του ανισόπεδους κόμβους, διαβάσεις και δευτερεύον οδικό δίκτυο. Το συνολικό μήκος του δρόμου θα είναι περίπου 19χλμ.

Το έργο θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο με κυκλοφοριακούς κόμβους, διαβάσεις και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Όλοι οι κόμβοι κατά μήκος της προτεινόμενης όδευσης θα είναι ανισόπεδοι με τη σχεδίαση κατάλληλων λωρίδων επιβράδυνσης/επιτάχυνσης.

Της Ηρώς Ευθυμίου